Mijn PIH heeft de 100.000km bereikt

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Die van mij zit op 0,5 ton. Maar er zijn er zeker al een paar in de NL met het dubbele.
Wie heeft de Ton gehaald en eventueel nog iets bijzonders te melden?
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Ik heb wat vertraging opgelopen door een grondig onderzoek en een motor die uit elkaar gehaald is, dus heb nu net pas de 120 000km bereikt.
Bij 105 000km (net binnen de 2 jaar garantie) ging het mis...
Maar ondanks alles ben ik nog steeds supertevreden en zodra als de belastingvoordelen op de v60 afgelopen zijn, (voor mij nog even wegenbelasting vrij/half tarief en 2,5 jaar 0% bijtelling, en alle kia mia vamil). In mijn geval over 2,5 jaar. Dan ga ik over op een volvo xc90 t8 plugin. Daar ik erg tevreden ben over de volvo en de techniek.
Het verbruik incl caravan/veel autobahn is bij mij 1 op 24,5. Geen vetpot, maar ben ook niet ontevreden. Ik zal in de toekomst dichter bij huis blijven en dan wordt diesel overbodig
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@Jaromir,
Je zult wel de meeste PIH km's van nederland gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28506
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Hakan en zijn vader zijn ook al behoorlijke kilometervreters met de PIH.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

ik heb de auto nu ruim 1,5 jaar en er staat 90.000 km op de teller. Dus het gaat vrij snel. Eigenlijk ongemerkt snel. Tot op heden geen noemenswaardige technische of mechanische problemen. Fotorisch is er het bekende verhaal: de motor komt nu pas echt los. Wat mij het meeste opvalt is dat de banden niet zo hard slijten, Ondanks het hogere gewicht. En het verbruik is op de winterbanden (Nokian) zelfs beter dan op de zomerbanden (Michelin). Maar dat kan ook omdat die zo langzamerhand echt aan vervanging toe zijn.

Overall best tevreden. De auto stuurt niet strak en ligt bij hogere snelheden in bochten etc, ook niet al te vast op de weg. Verder is de afwerking niet top. Als ik kijk naar de strips van de raamstijlen die ongelijk zijn, de beschadigingen van de lak aan de voorzijde door steenslag etc. het geluid van de veiligheidsgorders tegen het harde plastic. De trage automaat en navigatiesysteem (beide wel lekker als je geen haast hebt :) blijven mij tegenvallen. Ondanks de polestar tuning Ook beschadigen de velgen (zowel de standaard als 18 Titania) erg snel doordat ze feitelijk buiten de band zitten en zo snel langs een stoeprand schaven.

Het beste aan de auto zijn de belastingvoordelen. 0% bijtelling. Dat hebben er niet veel. Mooi is de vormgeving, Het motorgeluid van de D5. De acceleratie en vooral tussentijds in stand power. De stilte als je elektrisch rijdt. De geweldige stoelen en de luxe en voorzieningen. Incl, city-safety (aparte ervaring).

Voor mij hierna of een mooie V70 of XC70 (2e hands, 2010-2014). Mooiere uitstraling, meer ruimte. Goede motoren, zelfde voorzieningen. Goedkoper in aanschaf en gebruik (als je de belastingvoordelen niet meerekent)
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

V60Majolee schreef: ik heb de auto nu ruim 1,5 jaar ..
Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven.
Heb dezelfde mening over afwerking, eigenschappen en dat het toch wel goed werkt.
Voor mij geen V70 hierna. Heb daarin gereden en dat viel me erg tegen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

ik zit nog niet op de 100k, maar 65k, maar de motor is hier flink zuiniger en soepeler gaan lopen nadat ik naar berlijn retour ben gereden. Rij even 30 mins ofzo op 160-190 en je krijgt er een hele andere motor voor terug. Had ik al veel eerder moeten doen.

Ik geloof dat ik al ergens in 2017 een beslissing moet maken wat hierna te doen. Ik heb echt geen flauw idee nog. de v60 bevalt op zich erg goed.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 774
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

@jvov60
Je hebt het vermogen voor en na chippen laten meten is het niet.
Heb je voor ons de vermogensgrafieken?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

HeinvdW schreef: @jvov60
Je hebt het vermogen voor en na chippen laten meten is het niet.
Heb je voor ons de vermogensgrafieken?
Nee, dat was ik niet...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Na 14 maanden hebben we al 95.000 km op de teller staan. Eigenlijk geen noemswaardige problemen gehad. Op wat sw issues na dan. Sinds kort hebben we ook de polestar tuning. Hij rijdt nu werkelijk perfect, wat ie eigenlijk al deed!
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

rsnhakan schreef: Na 14 maanden hebben we al 95.000 km op de teller staan. Eigenlijk geen noemswaardige problemen gehad. Op wat sw issues na dan. Sinds kort hebben we ook de polestar tuning. Hij rijdt nu werkelijk perfect, wat ie eigenlijk al deed!
@hakan, Nog een maand dan zit die boven de 100K en daarna nog even en je het de pih met de hoogst km stand. Gigantisch wat een km's per maand....
zender
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 30.01.2015 - 19:48

Er zijn er ook al die de 180.000 bijna hebben bereikt en hem reeds weer moeten inleveren bij de lease maatschappij
zender
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 30.01.2015 - 19:48

Ik zal hem binnenkort naar zijn bevindingen vragen
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat is een leuk tweedehandsje, met nog 3 jaar 0% bijtelling. Het zou leuk zijn te weten voor hoeveel die wordt doorverkocht.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

zender schreef: Er zijn er ook al die de 180.000 bijna hebben bereikt en hem reeds weer moeten inleveren bij de lease maatschappij
Waarschijnlijk zijn dat MY13's.

Vaudi, inderdaad! Gaat super snel (helaas!). Onze eerste auto waar we eigenlijk niets op aan te merken hebben. Rijdt super en is echt snel!
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@Hakan,
Dat is heel mooi. Tevredenheid is onbetaalbaar.
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

Autozoeker schreef: ik zit nog niet op de 100k, maar 65k, maar de motor is hier flink zuiniger en soepeler gaan lopen nadat ik naar berlijn retour ben gereden. Rij even 30 mins ofzo op 160-190 en je krijgt er een hele andere motor voor terug. Had ik al veel eerder moeten doen.

Eens! Ik heb ook lang mij redelijk ingehouden. Ook omdat ik de wegligging niet vertrouwde. De laatste tijd rijd ik af en toe stevig door en sprint ook regelmatig als het kan even door tot ca .220 km. Gewoon een heerlijke auto en inderdaad: de motor komt nu voor mijn gevoel pas los (90.000 km).

Ik geloof dat ik al ergens in 2017 een beslissing moet maken wat hierna te doen. Ik heb echt geen flauw idee nog. de v60 bevalt op zich erg goed.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

zender schreef: Er zijn er ook al die de 180.000 bijna hebben bereikt en hem reeds weer moeten inleveren bij de lease maatschappij
Ik ben wel benieuwd hoeveel dat er zijn. Dat moet dan na 2,5-3 jaar zijn?
En vooral: hoe is het gesteld met de accu's
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

rsnhakan schreef: Na 14 maanden hebben we al 95.000 km op de teller staan. Eigenlijk geen noemswaardige problemen gehad. Op wat sw issues na dan. Sinds kort hebben we ook de polestar tuning. Hij rijdt nu werkelijk perfect, wat ie eigenlijk al deed!
mooi! kunnen we elkaar bijna de hand geven. 90.000 km en ook tevreden. ook geen noemenswaardige problemen. Perfect vind ik wel weer een te groot woord :)
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nou perfect in de zin van super! Er zijn nog wat sw issues maar motorisch ed echt super!
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”