Trillend geluid Volvo V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Mattijzz
Starter

Beste forumleden,

Sinds vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een Volvo V50 1.6d van bouwjaar 2009. De wagen heeft ondertussen 96.000km op de teller en ondergaat volgende maand een grote onderhoudsbeurt.

Ik ben zeer tevreden over mijn wagen. Echter stel ik de laatste maanden steeds vaker vast dat er een soort 'trillend' geluid hoorbaar is. Het is best irritant als je aan het rijden bent.

Het klinkt alsof het geluid van achteraan het voertuig afkomstig is. Ik kan echter niet bepalen waar..
Het geluid is meestal hoorbaar wanneer ik gas geef.

Omdat het niet evident is om een geluid te beschrijven heb ik een kleine audio opname gemaakt;

http://picosong.com/j9nn/

Vanaf 0:19 stop ik met gas geven. Het trillend geluid stopt ook. Vanaf 0:28 geef ik opnieuw gas, en het geluid hervat!

Ik weet niet of dit toeval is of niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het forum reeds afgeschuimd en stel vast dat er geregeld mensen zijn die soortgelijk geluid ervaren. Ik vond echter geen topic die identiek dezelfde 'trilling' omschrijft als deze die waarneembaar is bij mijn voertuig.

Alvast bedankt voor uw reactie,

Mvg,

Mattijzz
suban
2nd Gear member

Dat is je plastieke omboording rond je raam op je kofferklep langs de binnenkant.Het plastiek trilt tegen je ruit,je moet er iets tussen steken. :D
+++volvo v50 2008 momentum topline uitvoering+++
Mattijzz
Starter

suban schreef: Dat is je plastieke omboording rond je raam op je kofferklep langs de binnenkant.Het plastiek trilt tegen je ruit,je moet er iets tussen steken. :D
Daar had ik nu zelf nooit achter gekomen..! Ik zal het eens uitproberen. Hartelijk dank voor de tip allesinds :)
Cascarsi
2nd Gear member

Haha! Mijn 2005 2.0d met 'iets' meer ervaring maakt exact dit geluid, dus ook vanuit hier dank voor de tip :-)
suban
2nd Gear member

Graag gedaan! :-)
+++volvo v50 2008 momentum topline uitvoering+++
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”