Plaats mijn vragen ook nog even hier.
Ik ben nieuw hier, vandaar dat ik een aantal vragen heb over, naar ik hoop, mijn toekomstige auto.
Na een aantal jaren peugeot gereden te hebben ben ik nu toe aan iets mee auto. Gezien mijn redelijk beperkte budget en mijn waardering voor volvo, ben ik op zoek gegaan naar een s40.
Nu heb ik een s40 gevonden van 1997. Is een 2.0 benzine luxe exclusive met automaat(4). Auto heeft ook een LPG installatie.
Ook een aantal leuke opties als cruise control, leer, volautomatische airco, stoelverwarming en twee sets originele velgen. Kleur is "midden"-blauw.
Auto heeft naar mijn mening wel wat veel km's gelopen, namelijk 250.000. Auto is dealer onderhouden met alle boekjes er bij.
Is dit nog wel een betrouwbare optie gezien de hoge km stand? En wat is zo'n auto nog waard, dus wat moet ik maximaal bieden?
Zijn de 2liter motoren volvo eigen motoren? En qua verbruik, wat kan je van zo'n 2.0 automaat op gas/benzine verwachten?
Bestaat er een buyers guide met aandachtspunten voor de aankoop van de phase 1 s40?
Ik hoop dat jullie als kenners hier een goed antwoord op hebben.
s40 kopen; to do or not to do
-
- 5th Gear member
Hoi Timmio,
Ten eerste natuurlijk welkom op deze site en wat goed dat je het licht hebt gezien en nu voor een Volvo gaat.
Haha 250.000 km is net ingereden, dus dat zal het probleem niet zijn en als je in de onderhouds historie geen "enge"dingen tegen komt en als al het onderhoud goed is gedaan kun je er nog wel even met veel plezier tegen aan.
Wat de prijs moet zijn weet ik niet maar kijk bijvoorbeeld eens wat er op autotrader ofzo voor een vergelijkbare auto gevraagd wordt.
Groet Barry
Ten eerste natuurlijk welkom op deze site en wat goed dat je het licht hebt gezien en nu voor een Volvo gaat.
Haha 250.000 km is net ingereden, dus dat zal het probleem niet zijn en als je in de onderhouds historie geen "enge"dingen tegen komt en als al het onderhoud goed is gedaan kun je er nog wel even met veel plezier tegen aan.
Wat de prijs moet zijn weet ik niet maar kijk bijvoorbeeld eens wat er op autotrader ofzo voor een vergelijkbare auto gevraagd wordt.
Groet Barry
-
- Starter
hey Barry,
Bedankt voor je antw. Op je andere post heb ik ook gereageerd hoor.
Auto heeft volledige onderhoudshistorie en is heel erg netjes. Kan op internet geen vergelijkbare vinden. Dus 96-98 250dk volleer, cruisecontrol, 2.0 de hele reut. De 2liters zijn toch gewoon eigen motoren van volvo?
Als er 4800 voor wordt gevraagd, is dat dan veel?
mvg
Tim
Bedankt voor je antw. Op je andere post heb ik ook gereageerd hoor.

Auto heeft volledige onderhoudshistorie en is heel erg netjes. Kan op internet geen vergelijkbare vinden. Dus 96-98 250dk volleer, cruisecontrol, 2.0 de hele reut. De 2liters zijn toch gewoon eigen motoren van volvo?
Als er 4800 voor wordt gevraagd, is dat dan veel?
mvg
Tim
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Timmio, ik zie dat je de vraag in 2 topics hebt gesteld. Dat heet crossposten en is niet de bedoeling.
Deze gaat daarom op slot en je kunt verder: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=137884#137884
Deze gaat daarom op slot en je kunt verder: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=137884#137884
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70