Hierbij even alvast een korte introductie:
Ik ben Bas en ben 31 jaar oud, ben vanaf 18 jaar al flink met auto’s bezig, voornamelijk met Volkswagen. Echter sinds ik vanaf 2009 een Volvo C30 als auto van de zaak kreeg ben ik toch een beetje Volvo minded geworden. Echter nadat ik een andere baan heb gekozen, zonder auto, ben ik toch terug gegaan naar VW. Daar zat o.a. een VW Lupo tussen met een 1.7 SDI motor die omgebouwd werd naar TDI met 100pk. Daarna kreeg ik een Golf met airride (best geinig)… maar je wordt ouder en wijzer.. ik wilde altijd al een V50, en na goed zoeken heb ik ‘m gevonden.
Eindelijk eens comfort, laag zal hij namelijk niet gaan. Al heb ik wel al heel mijn leven laag gereden, en soms extreem laag.
Ondanks alle adviezen heb ik toch een 1.6d gekocht uit 2006 met 240.000 km op de teller. Hij is goed onderhouden en de motor loopt, op 1 klein dingetje na, goed. Het is een Edition 1 uitvoering met bagagenet, afneembare trekhaak, regensensor, cruise control en dakrails.
Inmiddels al 1000km gereden en bevalt me uitstekend, ik rij de motor eerst rustig warm (eerste 2km onder de 2000 toeren schakelen) en schakel de auto niet meteen uit bij stilstand. Het enige wat ik vervelend vind is dat hij wat schokt als ik weinig gas geef, dit doet hij soms. Enig idee?
Ook al in contact met volvotech voor eventuele inbouw van een Parrot systeem (aux/usb) en nieuwe speakers (daar had ik meer op moeten letten, maar helaas had deze een Base radio)
Ik hoop hier veel plezier te beleven!
Oh trouwens, inmiddels al dakdragers besteld en heb al 17inch Spartacus wielen liggen, die komen er deze week onder! Die had ik ook onder m'n C30 en vind ik op een V50 nog mooier
jullie nog tips?
ik wil i.i.g. nog:
- andere gril van de S40
- Spartacus wielen (al binnen)
- aux via volvotech
- ??