Opelman over naar een V70 D5?

Opelman
2nd Gear member

Hans oet Twent schreef: Op jouw eigen onderbuikgevoel. Als dat goed is ga je de keus maken. Is dat niet goed ga je ook de keus maken. Weetje we kunnen alles hier op schrijven maar het onderbuikgevoel van de auto de deal moet goed zijn. Het geluk kun je er niet bij kopen of de dealer kan het er niet bij leveren.

Heb je een auto uit de buurt, PM dan even. Wellicht kan ik iets voor je betekenen. Woon slechts een paar meter verderop.
Bedankt voor je aanbod Hans! [had jouw topic al eerder even gelezen, leuk!]

Ik snap dat het vooral gaat om onderbuikgevoel. Maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde specifieke aandachtspunten zijn. BIj de Vectra moest je bijvoorbeeld het massavliegwiel even testen, dat was een bekend zwakke plek. De Corsa die wij onlangs hebben gekocht, stond bekend om mogelijkheden tot roest bij de motorkap. [laat alle grappen over Opel vs Volvo kwaliteit maar achterwege 8-)] Zijn er ook van die bepaalde aandachtspuntjes bij de V70?
Gr. Chiel

Volvo V50 2.0d Momentum MY05 (weblog/foto's)
Opel Corsa D 1.2 Innovation - 2008
Opel Vectra C SW 1.9 CDTi Cosmo - 2005
Opel Vectra C sedan 1.8-16V Comfort - 2003
Opel Astra sedan 1.6 GL - 1999
Quota
6th Gear member

Opelman schreef:
Hans oet Twent schreef: Op jouw eigen onderbuikgevoel. Als dat goed is ga je de keus maken. Is dat niet goed ga je ook de keus maken. Weetje we kunnen alles hier op schrijven maar het onderbuikgevoel van de auto de deal moet goed zijn. Het geluk kun je er niet bij kopen of de dealer kan het er niet bij leveren.

Heb je een auto uit de buurt, PM dan even. Wellicht kan ik iets voor je betekenen. Woon slechts een paar meter verderop.
Bedankt voor je aanbod Hans! [had jouw topic al eerder even gelezen, leuk!]

Ik snap dat het vooral gaat om onderbuikgevoel. Maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde specifieke aandachtspunten zijn. BIj de Vectra moest je bijvoorbeeld het massavliegwiel even testen, dat was een bekend zwakke plek. De Corsa die wij onlangs hebben gekocht, stond bekend om mogelijkheden tot roest bij de motorkap. [laat alle grappen over Opel vs Volvo kwaliteit maar achterwege 8-)] Zijn er ook van die bepaalde aandachtspuntjes bij de V70?
[flauwe modus] nee, het immers een Volvo, geen Opel [flauwe modus/]

Waar je bij een automaat op moet letten (afhankelijk van de km stand) is of deze al eens nieuwe olie heeft gehad. Sowieso de onderhoudshsitorie moet sluitend en compleet zijn. Verder zijn de euro 4 dieselmotoren schijnbaar wat gevoeliger voor spelling op klepstoters e.d.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Opelman
2nd Gear member

Vandaag bij Te Wierik in Ommen geweest en gereden met een D5 met automaat. Wat een heerlijke auto, ik ben echt om!
Ik vond de motor wel wat stampen bij stationair, maar misschien is dat de vijfde cylinder? En had het idee dat de auto wat laat overschakelde vanuit de 1e versnelling. Maar verder reed het echt vorstelijk. Ik baal nu dat ik nog een jaar geduld moet hebben... :(
Gr. Chiel

Volvo V50 2.0d Momentum MY05 (weblog/foto's)
Opel Corsa D 1.2 Innovation - 2008
Opel Vectra C SW 1.9 CDTi Cosmo - 2005
Opel Vectra C sedan 1.8-16V Comfort - 2003
Opel Astra sedan 1.6 GL - 1999
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”