Cruisecontrol schakelaar

Plaats reactie
alex30
2nd Gear member

De schakelaar van de cruisecontrol lijkt soms te blijven hangen.
Als deze langer dan een minuut na inschakelen gebeurt valt deze uit en doet het pas weer als het contact uit is geweest. Het gaat om de schakelaar waarmee de CC wordt aangezet.
Uit zetten met de schakelaar gaat overigens ook niet.
Het woordje CRUISE blijft in het display aanwezig.
Schakelaar voelt ook niet echt VOLVO aan.
Komt dit vaker voor of ben ik de enige met dit probleem.
Misschien is het te verhelpen zonder gebruik te maken van de diensten van een dealer.
Wellicht met een ander handig middeltje?
WD40 misschien?
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Geen wd40, ik zou contactspray proberen. Maar het klinkt alsof je toe bent aan een nieuwe schakelaar. Het vervangen is goed zelf te doen.
Laatst gewijzigd door Maurits@Parts4Swedes op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
alex30
2nd Gear member

Dat zie ik ook wel zitten, maar moet dan ook de airbag van het stuur verwijderd worden?
Misschien dat iemand ongeveer kan uitleggen hoe dat moet.
mad2000
2nd Gear member

Hee fijn dit te lezen...
Ik had gisteren precies hetzelfde als je omschrijft. Bij Bunnik gingen we iets de bult op en toen liet de auto de cruisecontrol ineens 'los'.....
Plof... en meteen liep de snelheid terug. Niet meer reageren en ook niet uit te krijgen. (de 'cruise' aanduiding dan he... de auto deed verder normaal)

Omdat ik niet echt paniekerig aangelegd ben en alles verder normaal reageerde rustig doorgereden naar huis. Omdat het gaspedaal net zo werkt als de cruisecontrol
(elektrisch/electronisch.. en niet mechanisch met een kabeltje zoals vroeger) had ik al het vermoeden dat er niet veel aan de hand kon zijn. Zeker niet omdat de cc switch
losschoot toen ik hem aantikte. Deze was duidelijk blijven hangen.
En je omschrijft het precies zoals ik het ook heb ervaren... Computer op tilt en veiligheidstechnisch heeft hij de boel uitgezet. Na een reset door contact uit werkte alles normaal.
Als het weel een keer voorkomt zal ik eens naar de CC switch kijken of anders vervangen. (soms gebeuren dingen ook zomaar per ongeluk/vanzelf... :-) )
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
alex30
2nd Gear member

Ik heb een nieuwe schakelaar besteld bij de dealer.
Heb er een hekel aan als iets niet of niet goed werkt.
Zelf vervangen zie ik wel zitten.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”