Ik vind deze hardnekkige problemen altijd vreemd. Aangezien er duizenden verkocht zijn zonder deze problemen, lijkt me dit meer een incident bij jouw auto ipv een structureel probleem van dit model en type.
Naar mijn idee zouden deze altijd te verhelpen moeten zijn door de juiste onderdelen te vervangen. Een reset van de computer kun je een keer proberen, maar indien het probleem terug komt, is dit natuurlijk geen oplossing.
Wat echter het probleem schijnt te zijn met moderne auto's, is dat de techniek te complex is geworden voor de meeste (misschien wel alle) garage's. Hierdoor blijven "maandagmorgen" auto's, "maandagmorgen" auto's ipv dat deze zoals vroeger toen de techniek nog eenvoudiger was, op een fatsoenlijke manier gerepareerd worden.
Ik begrijp dat je door deze auto gefrustreerd en de afhandeling van dit probleem gefrustreerd bent, echter gaan schelden en/of dreigen met de consumentenbond/rechter bij de dealer of importeur heeft weinig zin als je niet daadwerkelijk van plan bent om hier gebruik van te gaan maken.
Er is echter een duidelijk verschil tussen vriendelijk en onderdanig gedrag.
Wat je naar mijn mening richting je dealer dan ook zou moeten doen is het volgende:
-Vertel de dealer in alle rust wat jij de afgelopen tijd geconstateerd hebt, namelijk veel storingen met een nieuwe auto waar hij niet uit lijkt te komen
-Vertel hem hoe jij je hierbij voelt, want je hebt veel geld uitgegeven voor een ondeugdelijke auto, waar je ondertussen het vertrouwen in verloren hebt
-Vraag vervolgens aan de dealer wat zijn actieplan is, om dit probleem op te gaan lossen. Vraag hem duidelijk welke stappen hij nog wil gaan ondernemen en waarom dat hij er vertrouwen in heeft dat deze stappen tot een oplossing gaan leiden. Je weet dan, wanneer hij het ook niet meer ziet zitten met deze auto. Vraag ook wat hij wil gaan doen, indien hij het probleem niet opgelost krijgt.
Neem voor dit gesprek iemand mee, zodat je hier niet alleen voor staat en je een getuige hebt indien het actieplan niet correct opgevolgd wordt
Indien je hier echter geen bevredigend antwoord krijgt, rest helaas niks anders om daadwerkelijk ontbinding van de koop te vragen evt met de hulp van een advocaat.
en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.06.2014 - 11:19
Balen man.
Voel met je mee en dezelfde ellende gehad.
Ook helemaal klaar met mijn v40.
In totaal ook iets van 25 heen en weer geweest naar garage.
Ook bij meerdere andere merken geweest om in te ruilen maar dat zou heel groot verlies betekenen.
Uiteindelijk toch bij volvo gebleven en over gegaan op een s60.
Moest dus wel weer geld bij maar kon toch nog redelijk inruilen hierdoor.
Nu hopen dat deze niet dezelfde ellende gaat krijgen.
Oh ja volvo Nederland kun je weinig mee.
Die zegt ligt aan je rij stijl.
En ja eigen ervaring.
Je zult er met je dealer uit moeten komen.
Mocht je geen volvo weer willen dan evt. een inruilen van ander merk een optie misschien???
Voel met je mee en dezelfde ellende gehad.
Ook helemaal klaar met mijn v40.
In totaal ook iets van 25 heen en weer geweest naar garage.
Ook bij meerdere andere merken geweest om in te ruilen maar dat zou heel groot verlies betekenen.
Uiteindelijk toch bij volvo gebleven en over gegaan op een s60.
Moest dus wel weer geld bij maar kon toch nog redelijk inruilen hierdoor.
Nu hopen dat deze niet dezelfde ellende gaat krijgen.
Oh ja volvo Nederland kun je weinig mee.
Die zegt ligt aan je rij stijl.
En ja eigen ervaring.
Je zult er met je dealer uit moeten komen.
Mocht je geen volvo weer willen dan evt. een inruilen van ander merk een optie misschien???
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Met alleen uitlezen en storingen wissen verhelp je alleen het gevolg, niet de oorzaak.
Is het steeds dezelfde foutcode?
Zijn er meerdere foutcodes en zit daar steeds dezelfde bij?
Mijn ervaring is dat er nog maar weinig echte monteurs zijn en dat het tegenwoordig allemaal onderdeel vervangers zijn geworden.
Ze zoeken niet meer naar de storing maar vervangen alleen nog maar een onderdeel. "Ja de testcomputer geeft aan dat dat kapot is".
NEE, de testcomputer geeft aan dat dat onderdeel een fout KAN geven door een defect ander onderdeel.
Ik werk zelf in een garage en zie dit helaas steeds vaker gebeuren.
Heb regelmatig naar storingen gezocht en veel storingen komen helaas uit de bedrading. Connector niet goed vast, bedrading los.
Kijk eens of je kan herleiden wat er gebeurde toen de storing er in kwam?
Was je aan het optrekken?, Afremmen? Bocht? Verkeersdrempel, bult of gat in de weg?
Bepaalde snelheid?
Ik heb het zelf bij een Mazda 6 gehad waarbij telkens het ABS lampje ging branden. Meerdere keren door de dealer naar gezocht en niets kunnen vinden.
Ook storingen uitlezen en wissen.
Tot het lampje een keer ging branden toen ik over een verkeersdrempel reed. Ik ben er toen op gaan letten en het bleek dat het lampje aanging bij diep inveren van de vooras.
Er is toen een nieuwe draad van de ABS sensor naar het unit buiten de draadboom om getrokken en het probleem bleef weg.
Sommige oplossingen kunnen simpel zijn, maar je moet wel de oorzaak kunnen traceren.
Is het steeds dezelfde foutcode?
Zijn er meerdere foutcodes en zit daar steeds dezelfde bij?
Mijn ervaring is dat er nog maar weinig echte monteurs zijn en dat het tegenwoordig allemaal onderdeel vervangers zijn geworden.
Ze zoeken niet meer naar de storing maar vervangen alleen nog maar een onderdeel. "Ja de testcomputer geeft aan dat dat kapot is".
NEE, de testcomputer geeft aan dat dat onderdeel een fout KAN geven door een defect ander onderdeel.
Ik werk zelf in een garage en zie dit helaas steeds vaker gebeuren.
Heb regelmatig naar storingen gezocht en veel storingen komen helaas uit de bedrading. Connector niet goed vast, bedrading los.
Kijk eens of je kan herleiden wat er gebeurde toen de storing er in kwam?
Was je aan het optrekken?, Afremmen? Bocht? Verkeersdrempel, bult of gat in de weg?
Bepaalde snelheid?
Ik heb het zelf bij een Mazda 6 gehad waarbij telkens het ABS lampje ging branden. Meerdere keren door de dealer naar gezocht en niets kunnen vinden.
Ook storingen uitlezen en wissen.
Tot het lampje een keer ging branden toen ik over een verkeersdrempel reed. Ik ben er toen op gaan letten en het bleek dat het lampje aanging bij diep inveren van de vooras.
Er is toen een nieuwe draad van de ABS sensor naar het unit buiten de draadboom om getrokken en het probleem bleef weg.
Sommige oplossingen kunnen simpel zijn, maar je moet wel de oorzaak kunnen traceren.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
@Schorpioen
de spijker op z'n kop
De monteurs van tegenwoordig zijn net Gardena monteurs. Als er geen water uit de spuit komt is of de spuit kapot of de kraan staat uit.
Dat er een lek of een knik in de slang kan zitten kunnen ze tegenwoordig niet meer bedenken laat staan analyseren.
de spijker op z'n kop
De monteurs van tegenwoordig zijn net Gardena monteurs. Als er geen water uit de spuit komt is of de spuit kapot of de kraan staat uit.
Dat er een lek of een knik in de slang kan zitten kunnen ze tegenwoordig niet meer bedenken laat staan analyseren.
- TimothyJames
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 12:53
Heb je al een update Vik?
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Dank voor je reactie.HP4VOLVO schreef: Beste V.I.K.
Beroerd als een auto treft met zo'n steeds repeterende foutmelding
Wat niet helemaal duidelijk is of dit probleem allėėn met de aangekoppelde optreedt?
Soms kan het voorkomen dat ergens in de bedrading van de caravan een verbinding niet helemaal correct is waardoor er zwerfstroompjes gaan ontstaan die bijvoorbeeld de twee massadraden van de caravanaansluiting beinvloeden. De computer kan de auto kan hier niet goed mee omgaan en geeft dan veel uiteenlopende storingen die eigenlijk niet bestaan maar aangekoppeld aan de caravan hiervan wel het gevolg kunnen zijn.
Een suggestie kan zijn om dit te laten onderzoeken.
Zoals ook door andere forumleden aangegeven blijf aub beleefd naar je dealer, importeur het helpt om de oplossing voor dit probleem op te lossen!
Hou svp het forum op de hoogte wat de aanleiding van het probleem was, begrijpelijk dat je boos bent als je vakantie niet doorgaat zoals je het wilde, maar schelden waar Volvo hulp biedt geeft geen oplossing.
Met vriendelijke groet, HP4VOLVO
Maar helaas (of gelukkig) is het probleem diverse keren eerder voorgekomen. Voor de eerste keer met de caravan erachter kwam het probleem ook weer te voorschijn. Het probleem is al vele malen eerder geweest en is tijdens de vakantie weer te voorschijn gekomen.
Na reparatie bij de 1e dealer in Duitsland is het probleem een paar kilometer weggeweest ( nog steeds met aangekoppelde caravan). Na reparatie bij de 2e dealer in duitsland terug naar huis, een ritje van 1000km (nog steeds met aangekoppelde caravan) is het probleem niet terug gekomen.
Hoe het gaat aflopen? Geen idee. Maar ik laat het hier weten, of het nu negatief of positief is.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Geen brandend lampje bij my2015 en geen reactie van Volvo.TimothyJames schreef: Heb je al een update Vik?
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Als je wilt kan ik via mijn rechtstreekse contacten navraag voor je doen in Beesd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Dank Je Ben. Er is al een super vriendelijke forum lid die via mijn pm heeft aangegeven dat hij aan wat touwtjes wil proberen te trekken voor mu. Super initiatief. Maar ik heb met hem afgesproken dat ik wacht op een "onterecht" 20e probleem aan mijn auto. Ik geef het nu even de tijd. Misschien????????? is hij nu gewoon goed?Ben schreef: Als je wilt kan ik via mijn rechtstreekse contacten navraag voor je doen in Beesd.
Maar zeker dank voor je reactie en ik houd het graag in beraad.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- pdreissen
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 24.10.2007 - 16:05
Voor wat het waard is: ik heb een vergelijkbaar euvel gehad in 2000 met een V40 bi-fuel. Ook in een jaar 12 maal terug voor hetzelde euvel (auto sloeg constant af op de meest vreemde momenten) heeft de hele riedel doorlopen, 2 weken in beesd, nieuwe kop / computers maar helaas de auto bleef dit probleem houden. Er is jurisprudentie voor het geval je binnen een jaar x aantal keren voor hetzelfde euvel terug moet naar de garage zonder oplossing. Ik heb dit toen voorgelegd aan de juridische afdeling en de auto is toen door Volvo terug genomen en heb een nieuwe gekregen (na 13 maanden sorus). Ik kan voor je opzoeken wat de aantal keren precies zijn, maar ik weet zeker dat je daar al boven zit dus ...
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Dank voor je info. Alle keren dat ik met een brandend lampje langs de weg heb gestaan of bij de dealer ben geweest haalt niet het aantal van 19. Dat aantal heeft ook te maken met bezoeken voor onjuist gemonteerde trekhaak, en twee maal olie lekkage. En alleen al voor een olielekkage moet ik 3x terug. 1x constatering, dan terug als bestelde onderdelen binnen zijn en dan nog een bezoek voor een controle of het probleem echt verholpen is. Maar mijn "EGR" probleem is nu al 3000 km niet terug gekomen. maar daar heb ik wel ongeveer 12x problemen mee (gehad?).Dus ik kan nog niet met zekerheid stellen dat het probleem nog steeds niet is opgelost.pdreissen schreef: Voor wat het waard is: ik heb een vergelijkbaar euvel gehad in 2000 met een V40 bi-fuel. Ook in een jaar 12 maal terug voor hetzelde euvel (auto sloeg constant af op de meest vreemde momenten) heeft de hele riedel doorlopen, 2 weken in beesd, nieuwe kop / computers maar helaas de auto bleef dit probleem houden. Er is jurisprudentie voor het geval je binnen een jaar x aantal keren voor hetzelfde euvel terug moet naar de garage zonder oplossing. Ik heb dit toen voorgelegd aan de juridische afdeling en de auto is toen door Volvo terug genomen en heb een nieuwe gekregen (na 13 maanden sorus). Ik kan voor je opzoeken wat de aantal keren precies zijn, maar ik weet zeker dat je daar al boven zit dus ...
Even afwachten voor mij.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Zojuist bericht ontvangen van de ANWB, dat Volvo 4 van de 5 (verplichte pech overnachtigingen) vergoed. De telefoonkosten die ik heb moeten maken voor het bellen naar dealers, Volvo assistance en de verhuurmaatschappij, alsmede het gebeld worden in het buitenland door Volvo assistance, de dealers en de verhuurmaatschappij worden niet vergoed.
Maar ik had wel de beschikking voor 4 dagen over een Skoda Superb station..........dat dan weer wel
Geen Volvo van de dealer, maar een vette Skoda van de verhuurmaatschappij. Ik denk dat ik nu al weet wat mijn volgende auto gaat worden als de garantie termijn voorbij is. Pfftt wat een ruime auto is dat.
Maar ik had wel de beschikking voor 4 dagen over een Skoda Superb station..........dat dan weer wel

Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein