Nadat ik al een paar weken hier aan het rondneuzen ben om te lezen over de XC70 en ondervond hoe prettig en open dit forum is, werd het tijd mij maar eens aan te melden.
Mijn naam is Nico Akkerman, 37 jaar en woonachtig in Eindhoven. Op dit moment rij ik een (saaie) Opel. Dit was een zogenaamde verstandige keuze. Ik mis echter het rijplezier en het comfort. Ik zoek nu dus vooral naar een XC70. Ik heb jaren Saab (900 en 93) gereden en ken Volvo van de 940, 850, V40 en V70. Sommigen zelf gehad of gereden van de zaak of familie.
De XC70 is een auto die mij eer aanspreekt qua uiterlijk, stijl en rijgedrag. Ik zoek een auto met een hogere zit en meer comfort. Ik hoef niet veel kilometers meer te maken, maar zal nog regelmatig wel de snelweg op duiken voor een rit naar familie en vrienden. Ik kan niet beweren dat ik de XC70 'nodig' heb. Ik vind hem voorla erg mooi en heb hoge verwachtingen van de manier van rijden. Ik zoek een auto die bij mij 'past' en dan ik neig ik al snel naar Volvo. Komt misschien door de baard...

Mijn budget is voor nu wel wat beperkt. Ik ga de Opel dus verkopen en wil nog een zakcentje overhouden voor eventuele reparaties dus ik zoek een wat oudere van rond 2001/2002. Doordat ik hier wat gelezen heb, hoop ik er 1 te vinden met een Haldex, maar ik weet niet of dit gaat lukken qua vraagprijs.
Ik probeer natuurlijk sowieso 1 te vinden met een transparante geschiedenis.
Als ik eenmaal deze Volvo rij zal ik veelvuldig hier te vinden zijn, omdat ik het leuk vind om zoveel mogelijk zelf aan te de auto te doen. Ik mag dus graag sleutelen. Helaas woon ik nu wel midden in de stad, dus ruimte heb ik nu niet binnen. Als het moet kan ik hem wel ergens stallen om te repareren.
Mar het zou niet de eerste keer zijn dat ik gewoon voor op de stoep sta te sleutelen en dat de halve buurt zich afvraagt waarom ik hem niet gewoon naar de garage breng....
Voor nu zou ik graag wat auto's die ik ben tegengekomen hier in de groep willen gooien om te kijken of iemand de auto kent.
Ik zoek niet de perfecte Volvo, maar wel vooral een eerlijke, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
UPDATE:
Inmiddels dus eigenaar vaneen prachtige XC70!
Zal nu dit topic vooral gebruiken voor vragen en het delen van info en ervaringen!