Dit gebruik ik, zeer goed spul! Zeker na een paar keer herhalen geeft het een mooie diepe egale kleur. Zeker aan te bevelen.
Dat gezegd hebbende het soortgelijke product van de (andere) consumenten A-merken zijn net zo goed Meguiars, Chemical, Mother's etc.
Wat heb je vandaag aan je S80 gedaan?
- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
Ps inderdaad lijnzaadolie is voor industriële toepassingen en de paarden en ander vee, blijf uit de buurt daarvan. In consumentenhanden is het eigenlijk een (te) gevaarlijk product.....
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Ik kwam dit tegen op internet, vrij informatieve site overigens wel een beetje onoverzichtelijk opgebouwd, ik heb zelfs nog overwogen om ze aan te bieden om de site opnieuw voor ze op te bouwen.
LINKJE
ze geven 2 opties, D-Lux (wat duurder) en Polytrol (goedkoop)

LINKJE
ze geven 2 opties, D-Lux (wat duurder) en Polytrol (goedkoop)
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Dat lijkt me nou weer lichtelijk overdreven.LtStone schreef: Ps inderdaad lijnzaadolie is voor industriële toepassingen en de paarden en ander vee, blijf uit de buurt daarvan. In consumentenhanden is het eigenlijk een (te) gevaarlijk product.....
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30277
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Met goede voorzorgsmaatregelen is het gebruik van lijnzaadolie niet gevaarlijk, alleen de doeken na gebruik even laten drogen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Vandaag mijn aandrijfas (rechts) gecheckt. Een trilling die ik vorig jaar eruit had gekregen door het versleten driepootlager op de aandrijfas ( €50 bij Skandix) te vervangen, kwam langzaam maar zeker weer terug. En inderdaad, vandaag blijkt er weer speling op het nog relatief nieuwe (20.000 km) lager te zitten. Deze keer maar de hele aandrijfas vervangen want ik neem aan die deze krom is en zodoende het lager zo snel doet slijten. Ik geloof dat de wagen voor ons schade heeft gehad rechtsvoor en dat daarbij de as krom is geworden. Hoe dan ook, volgende week bestel ik een nieuwe aandrijfas bij Skandix (even onder de €600 origineel Volvo) en dan zou het opgelost moeten zijn. Wordt vervolgd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Jeetje, dat is wel serieus geld allemaal. Ik hoop voor je dat het daarmee is opgelost
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Vanavond de nieuwe aandrijfas gemonteerd, tevens nieuw wiellager. Twee uur werk en de proefrit was positief. Als de volgende rlange rit in de bergen ook goed gaat dan is de conclusie dat twee jaar speuren naar de oorzaak van een trilling rechtsvoor afgelopen is.
En vorige week zondag het raam in de passagiersdeur van een nieuw geleideblokje voorzien; het wilde niet meer soepel open of dicht. Blokje was inderdaad beschadigd, nu loopt het allemaal weer als nieuw.
En vorige week zondag het raam in de passagiersdeur van een nieuw geleideblokje voorzien; het wilde niet meer soepel open of dicht. Blokje was inderdaad beschadigd, nu loopt het allemaal weer als nieuw.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Nu de voorwielophanging en de rechter aandrijfas helemaal vernieuwd zijn (geen trillingen of rammeltjes meer) begon rechts achter een rammeltje. Wiel eraf en blijkt dat de stabilisatorstangetjes versleten zijn (150K km). Nieuwe besteld bij Skandix (merk Heidt of zoiets) ad €33 per kant. Ontdekte ik ook dat de beigel van de einddemper er finaal afgeroest was (net als bij mijn C70, overigens). Skandix verkoopt een reparatiebeugel die dus ook in het mandje gedaan.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Yep. Maar hij rijdt dan ook weer fantastisch. Met de HD Bilstein schokbrekekers als een huis in de bochten, en die 6 cylinder is ook magnifiek, bij een alleszins redelijk verbruik. We hebben 'em nu vijf jaar en 100,000 km en dat onderstel en de rechter aandrijfas is toch het enige wat echt problemen heeft gegeven, voor de rest wat kleine dingen (thermostaat, raamgelijder), we mogen niet klagen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Vandaag de auto gewassen, en toen de achterste stabilisatorstangetjes vervangen. En de middelste uitlaatsteun was eraf geroest waardoor de uitlaat te laag hing. Skandix verkoopt speciale reparatiebeugels en daarvan eentje gemonteerd, alles weer ok. De achterste is ongeveer halverwege, en die reparatiebeugel heb ik nu in reserve voor als het zover is.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Gisteren het kraken van het middenconsole opgelost (hebben anderen hier ook last van als je hem met je been aantikt?)
Ik heb dit gedaan met ramenkit (3M) en een anti slip mat.
meteen ook de kentekenplaat achter maar even vat gezet met ramenkit, topspul is dat
Ik heb dit gedaan met ramenkit (3M) en een anti slip mat.
meteen ook de kentekenplaat achter maar even vat gezet met ramenkit, topspul is dat
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- jessy
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07.09.2013 - 00:33
- Locatie: Hoogeveen
Hoi
vorige week had ik de mechanisme van de linker bestuurdersraam vervangen.
ook de geleide blokjes zowel links als rechts.
kockpitplampjes vervangen, alle achterlicht lampjes, motorkap gasdrukveren.
Gisteren alle zwarte kunststof delen weer mooi gemaakt was grijs verweerd.
mocht er iemand nog belang bij een setje geleideblokjes heb er nog 4 over
Gr.Jessy
vorige week had ik de mechanisme van de linker bestuurdersraam vervangen.
ook de geleide blokjes zowel links als rechts.
kockpitplampjes vervangen, alle achterlicht lampjes, motorkap gasdrukveren.
Gisteren alle zwarte kunststof delen weer mooi gemaakt was grijs verweerd.
mocht er iemand nog belang bij een setje geleideblokjes heb er nog 4 over
Gr.Jessy
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Moest je daar veel voor loshalen?VolvoRulez schreef: Gisteren het kraken van het middenconsole opgelost (hebben anderen hier ook last van als je hem met je been aantikt?)
Ik heb dit gedaan met ramenkit (3M) en een anti slip mat.
meteen ook de kentekenplaat achter maar even vat gezet met ramenkit, topspul is dat
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Oei M@rcel, last van storingen?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.