Jeffrey T2 schreef:
Zoals al eerder gezegd; ik ben niet van plan om Max V. te kopiëren en een gloednieuwe V40 in de soep te draaien. De chiptuning is er alleen voor om net wat vlotter op de snelweg achter een vrachtwagen weg te komen. Daarbij is het ook niet de bedoeling om rubberstrepen te trekken of te kijken hoe ver de toerenteller "kan". Geen racerij dus.....daar is de auto niet voor aangeschaft.
Heel erg gedurfd om met een nieuwe auto gelijk de garantie te laten vervallen op deze manier. Je zegt dan wel ik ga er geen hele gekke dingen mee doen... maar vlotter inhalen en vlotter de snelweg op betekend wel dat je veel van het extra vermogen uit de motor gaat aanspreken (anders had je hem niet laten tunen), dus zelfs al ga je niet het circuit op het is een HELE berg meer vermogen.
Als je niet mee gaat "scheuren" zal het alleen sneller slijten dat heb je er waarschijnlijk wel voor over. Maar als het vermogen een grens overschrijdt zal het ook zonder "scheuren" sneller kapot gaan (of meteen).
Btw moet je vanaf een bepaald % meer vermogen niet een herkeuring laten doen van de auto ?