Er zijn hier vast kenners met betrekking tot het audiosysteem van de x40. Ik heb een S40 van 2003, met een HU1205 radio met versterkeruitgang. In mijn hoedeplank heb ik 25 watt Volvo-speakers (ik neem aan de andere 4 ook). Nu heb ik gezien dat er voor de V40 subwoofers waren, en nu ben ik van plan om een actieve subwoofer van Volvo in te bouwen in de kofferbak, hier moet ik dan wel even zelf iets voor maken maar dat is het punt niet. Maar:
- gaat dat goed/mooi in combinatie met de 25 watt speakers?
- waar kwam bij de V40 de stroomvoorziening voor de actieve subwoofer vandaan?
En:
- kan het kloppen dat er ook losse Volvo versterkers geleverd zijn op de x40? Een PA200 ofzo?
- was dit in combinatie met een actieve subwoofer ook mogelijk of alleen in combinatie met een inactieve subwoofer?
- kan het dat de radiobekabeling al is voorbereid voor een los versterkertje?
Ik wil per se Volvo spul erin hebben, ik weet dat er tegenwoordig beter te koop is, maar ik houd het graag zo originele mogelijk en spullen die op elkaar afgestemd zijn zijn in mijn ogen, euhm oren, toch het mooiste. Alsjeblieft geen verhalen over reservewiel eruit en dat de S40 geen subwooferbevestiging heeft, want zover ben ik al wel. Ik wil graag weten wat er met de Volvo hebbedingen wel en niet mogelijk is. Alvast bedankt voor jullie input!
Audio S40 bouwjaar 2003
- volvo-s40
- 4th Gear member
Nee, in de S40 wil je niet zo'n standaard subwoofer hebben. Die achterbanken zijn zo bijzonder goed geluidsdicht, dichtgetimmerd.... dat je dat Volvo subje totaal niet hoort. In een V40 wil dit wel (mits je kabelvoorbereiding hebt of zelf kabels wilt trekken) en geeft het een leuk "extra" bas geluidje.
Heb dit namelijk zelf ook al eens fanatiek uitgeprobeerd... Zelfs een losse versterker met subje van 350 watt vond ik het nix. Ja je hoort pas wat als je de kofferbak deksel opent, maar wie rijd er nu met een kofferbak deksel open rond
En nee... het hoeft van mij ook niet te rammen in een S...
Verder heeft Volvo inderdaad ook losse versterkers geleverd, die liggen meestal onder de bijrijders stoel.
Verder hoef je natuurlijk niet aan deze lap tekst te houden, en toch fijn proberen. Het alleen zonde van de tijd die je er dan in steekt
(en een active subwoofer ergens in een doos hebt liggen waar je niets meer mee doet)
Heb dit namelijk zelf ook al eens fanatiek uitgeprobeerd... Zelfs een losse versterker met subje van 350 watt vond ik het nix. Ja je hoort pas wat als je de kofferbak deksel opent, maar wie rijd er nu met een kofferbak deksel open rond

Verder heeft Volvo inderdaad ook losse versterkers geleverd, die liggen meestal onder de bijrijders stoel.
Verder hoef je natuurlijk niet aan deze lap tekst te houden, en toch fijn proberen. Het alleen zonde van de tijd die je er dan in steekt

Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 1st Gear member
Dat is zeker een goed punt, het zijn maar simpele dingen dus als het in een S niet hoorbaar is heeft het hele spul geen zin. Ga ik de Volvo subwoofer niet doen, misschien wel iets anders, moet ik nog even over gaan denken. Bedank voor de tip!
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk