Nieuw hier, vraagjes over V50

Geleverd vanaf 2003
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Ik zal me later even introduceren in het daarvoor bestemde deel. Sebastiaan is de naam, 30 jaar, vader van 3 kinderen en gelukkig getrouwd.

Ik heb afgelopen zaterdag een MY04 MY2005 V50 2.4i summum geartronic aangeschaft. Auto word a.s. donderdag geleverd, maar had een aantal vraagjes:

- Ik kan nu niet nagaan welke audio set ik heb, basic, premium of high performance. Ik gok op premium omdat tegenwoordig bij de summum de premium audio word geleverd. Klopt dat of kan het anders zijn? (zou graag weten of er dus een ipod/usb uitgaan in de armsteun zit, niet naar gekeken toen ik proefreed) High Performance
- De auto heeft een telefoon functie, maar dit is met een eigen sim ipv bluetooth, klopt dat? (die nokia carkit gaat er uit, auto heeft zelf ook een telefoonfunctie) Autotelefoon werkt super
- De navi werkt met dvd's. Op marktplaats kan ik de 2014 dvd's kopen en deze gebruiken?
- ik wil een easybase of een isofixsteun gebruiken om de maxicosi van de kleine op te klikken, heeft de MY04 V50 al isofix?

Alvast bedankt :)

Linkjes naar foto's van de V50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
jtb81
3rd Gear member

Nette auto hoor! Ik heb wel isofix, maar mijn auto heeft de family-line optie. Ik weet dus niet of dit van die optie afhankelijk is. Standaard heb je geen iPod/usb aansluiting, ongeacht je audiosysteem. Bij het aanzetten van de radio verteld de radio je welk systeem je hebt. Zegt de radio niets dan heb je het basis systeem.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Ok, zal er a.s. donderdag ff naar kijken.

Zou wel sneu zijn imo, in 2004 een V50 kopen met een waarde van € 45.938,= maar dan wel een base radio erin. We zullen het zien.

Past:
Fredhead
Geartronic member

De V50 uit 2004 is standaard met High Performance Audio geleverd.
Deze optie was destijds verplicht vanuit Volvo. Moet je alleen wel teleurstellen dat de radio geen aux ingang heeft, geen usb ingang en de cd speler alleen maar normale audio (dus geen mp3) cd's kan lezen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Hmmz da's net jammer. Heb welliswaar een 6 cd wisselaar in het handschoenenkastje zitten dus dat lukt opzich wel.

Als ik het goed begrijp is er dan dus via volvotech.eu ook niet iets in te bouwen op de radio tbv usb met deze radio, enkel via oa iets van parrot (kosten om en nabij de 400)

De 3,5 mm jack optie die 230 euro kost schijnt niet zulk lekker geluid of te leveren heb ik begrepen?
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Past:
Fredhead
Geartronic member

Die vraag kan Volvotech beter beantwoorden dan ik het kan :)

Weet alleen hoe het standaard af fabriek in de V50 zit.
Heb er zelf ook een van modeljaar 2004 gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Nomad
5th Gear member

Je zou kunnen overwegen om de Nokia te vervangen voor een Parrot 9100 of 9200. Dan heb je gelijk Bluetooth streaming, USB en iPod aansluiting. Premium Audio was altijd al een vrij dure optie en kom je niet zo heel veel tegen. Kostte toen al 1720 euro extra. Navi kun je updaten met DVD's. Let wel op! Gebrande DVD's verkorten de levensduur van je laser aanzienlijk.

Qua kosten valt de Parrot mee. Kost je 120 euro voor een 9100 en 100 euro voor de kabelset. 2 uurtjes werk en alles is aangesloten.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Dirk_P
1st Gear member

Let wel op! Gebrande DVD's verkorten de levensduur van je laser aanzienlijk.
@ Nomad,
Kan je dat verklaren? Dit is de eerste keer dat ik deze bewering tegenkom.

mvg

Dirk
jtb81
3rd Gear member

Nomad schreef: Je zou kunnen overwegen om de Nokia te vervangen voor een Parrot 9100 of 9200. Dan heb je gelijk Bluetooth streaming, USB en iPod aansluiting. Premium Audio was altijd al een vrij dure optie en kom je niet zo heel veel tegen. Kostte toen al 1720 euro extra. Navi kun je updaten met DVD's. Let wel op! Gebrande DVD's verkorten de levensduur van je laser aanzienlijk.

Qua kosten valt de Parrot mee. Kost je 120 euro voor een 9100 en 100 euro voor de kabelset. 2 uurtjes werk en alles is aangesloten.
Dat gebrande dvd's de levensduur van je laser verkorten mag je me graag uitleggen. Pak ik alvast een zak chips en nootjes erbij want dat gaat even duren denk ik. In een 2004 versie is het 230 euro voor de mmmi en een parrot kost je nog eens 130 euro. Alleen de 3,5 mm stekker klinkt even goed als de parrot, afhankelijk van het bronmateriaal. Dus dat maakt niet veel uit.
Laatst gewijzigd door jtb81 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Nomad
5th Gear member

Inmiddels 2 keer meegemaakt (weliswaar bij BMW) maar lasertechniek is universeel. Bij gebrande DVD's is de refectielaag anders dan bij geperste DVD's. De laser moet meer vermogen leveren voor hetzelfde resultaat. Gebrande navi DVD's deden het ongeveer twee jaar goed en daarna deden alleen de originele het nog maar, welk merk je er ook in stopte. Uiteindelijk bij 1 auto de laser laten vervangen en na een paar jaar zelfde liedje. Ik wil niet zeggen dat het bij elk merk zo is, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. RNS systemen van VW zijn er ook erg gevoelig voor. Welke nootjes had je?
Laatst gewijzigd door Nomad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
snorremans
5th Gear member

sebastiaan84 schreef: Hmmz da's net jammer. Heb welliswaar een 6 cd wisselaar in het handschoenenkastje zitten dus dat lukt opzich wel.
Wat in je handschoenenkastje zit is geen 6 cd wisselaar maar je Navigatie CD romspeler.

Een 6 cd wisselaar zit in je centersteck gebouwd en is te zien als je de radio/cd aan zet en de speler op CD zet, geeft hij niets aan is het en enkel CD speler geeft hij 1 t/m 6 aan heb je een CD wisselaar.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
jtb81
3rd Gear member

Nomad schreef: Inmiddels 2 keer meegemaakt (weliswaar bij BMW) maar lasertechniek is universeel. Bij gebrande DVD's is de refectielaag anders dan bij geperste DVD's. De laser moet meer vermogen leveren voor hetzelfde resultaat. Gebrande navi DVD's deden het ongeveer twee jaar goed en daarna deden alleen de originele het nog maar, welk merk je er ook in stopte. Uiteindelijk bij 1 auto de laser laten vervangen en na een paar jaar zelfde liedje. Ik wil niet zeggen dat het bij elk merk zo is, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. RNS systemen van VW zijn er ook erg gevoelig voor. Welke nootjes had je?
apennootjes, blijf het een broodje aap verhaal vinden. Want als die theorie klopt dan zou je er thuis ook last van moeten hebben. Ik heb al 10 jaar dezelfde dvd-speler en daar heb ik voorheen dagelijks gebrande dvd's op afgespeeld, maar geen kapotte laser te bekennen. Ook nooit last van gehad in enige auto, niet met navigatie en niet met muziek/film dvd's.

Net even wat meer research gedaan en ik blijf erbij dat het onzin is. De sterkte van de laser verandert niet, het verschil tussen geperste en gebrande dvd's is dat de 0 bij een geperste dvd een kuiltje is en bij een gebrande dvd een vlekje. In beide gevallen wordt het licht op andere wijze, diffuus, teruggekaatst wat de speler vertaald naar een 0. E.e.a. heeft geen enkel invloed op de intensiteit van de laser.
Laatst gewijzigd door jtb81 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoeging
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Om een aantal vragen/opmerkingen te beantwoorden:

- Geen logootje oid bij de audio. Maar gezien het feit de audio naar mijn idee erg goed is en de 6 cd wisselaar heeft gok ik op de "beste" de premium sound radio. Zit idd een 6 CD wisselaar in, werkt ook met gebrande cd's heb ik reeds gemerkt.
- De auto telefoon werkt ook prima. Zit de mic bij de leeslampjes? Dan kan ik de opgeplakt mic en nokia carkit verwijderen.
- RTI navi DVD's zijn van 2007, gebrande DVD's moet dus geen probleem zijn begreep ik.

Vraagje, ik ga er vanuit dat ik MY2004 heb, de AT code op mijn instructieboekje staat AT0420. Via Volvo support zie ik dat MY2004 AT0347 is en MY2005 AT0446 is.

Dan begrijp ik dat mijn V50 uit week 20 van 2004 is wat inhoud dat het een MY2004 is?
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.

Past:
DutchS60
2nd Gear member

sebastiaan84 schreef: Om een aantal vragen/opmerkingen te beantwoorden:

- Geen logootje oid bij de audio. Maar gezien het feit de audio naar mijn idee erg goed is en de 6 cd wisselaar heeft gok ik op de "beste" de premium sound radio. Zit idd een 6 CD wisselaar in, werkt ook met gebrande cd's heb ik reeds gemerkt.
- De auto telefoon werkt ook prima. Zit de mic bij de leeslampjes? Dan kan ik de opgeplakt mic en nokia carkit verwijderen.
- RTI navi DVD's zijn van 2007, gebrande DVD's moet dus geen probleem zijn begreep ik.

Vraagje, ik ga er vanuit dat ik MY2004 heb, de AT code op mijn instructieboekje staat AT0420. Via Volvo support zie ik dat MY2004 AT0347 is en MY2005 AT0446 is.

Dan begrijp ik dat mijn V50 uit week 20 van 2004 is wat inhoud dat het een MY2004 is?
- Maak een foto van je radio en wij eten wat het is :)
- Mic zit idd bij het leeslampje, je ziet normaal iets van een roostertje.
- Weet niet of het mag op het forum zo niet verwijder het maar: Verbatim DVD+R Dual Layer 8.5 GB gebruiken.

Succes met je nieuwe auto!!
S60 2.0T aut 2004 - 180 PK - Lichtblauw Metallic - 17'' Tethys - IMIV - Achteruitrij Camera
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Zal straks in de pauze even wat foto's schieten. Zie linkjes below.

In de meantime, het is dus een MY2005 V50 2.4i Geartronic Summum in Dawn Blue (pearl lak) met 17 inch OEM Sculptor velgen.

Als ik de prijslijst mag geloven is de auto naast de std summum uitrusting ook uitgerust met het volgende:

- Mobility line
- Audio line (High Performance met 6 CD Wisselaar)
- Winterline (std op de summum)

Klik op de dropbox linkjes voor de foto's van de radio ed:

https://www.dropbox.com/s/gcy1r9fm1cmo2 ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7kt16e4qfbdj3 ... 5.jpg?dl=0

Hij/Zij is in oktober 2004 door Volvo Hooftman afgeleverd aan de eerste eigenaar, deze heeft hem bij Hooftman en bij Volvo Niham in onderhoud gehad en hem recent ingeruild waarna ik hem via volvoselectie.nl (ECH auto's Hoogeveen) gekocht heb als 2e eigenaar.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.

Past:
Koendp
1st Gear member

Moeilijk af te leiden uit de foto's, ik had zelf een high performance installatie, dat was een aantal seconden duidelijk bij het aanleggen van het contact. Daarna kreeg ik een display zoals in jouw foto's.

Als ik google op afbeeldingen met "High performance display Volvo" of eventueel "premium" krijg je een aantal afbeeldingen die je misschien wijzer kunnen maken.

Ik heb nooit een premium gezien, maar ik zag bij de resultaten daar een equalizer afbeelding die ik zeker niet had bij mijn High performance versie. Dus misschien eens de verschillende instellingen aflopen?
Volvo S60 2012 D5 GT
ex: S40 2005 D2.0
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb bij aanzetten contact geen afbeelding oid in beeld maar direct het display zoals op mijn foto's.
Heb wel in de instellingen van de audio de mogelijkheid tot gescheiden equalizer zones voor en achter, maar niet iets in beeld.

Ik zag dat de premium audio de volgende instelling heeft, deze heb ik niet:
Afbeelding

Kan het zijn dat je de welkomstekst van de radio uit kan laten zetten?

Zo niet dan lijkt het toch op een base audio systeem met een cd changer en RTI Navi. Maar dat was niet leverbaar begrijp ik uit de prijslijsten.

Past:
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Audio systeem : uit en weer aanzetten met sleutel in contact en je kunt aflezen wat voor audio syteem er geinstalleerd is.
Als premium audio dan is het sowieso zichtbaar aan de centerspeaker (daar staat het dan nl op !)

Gebrande dvd's : geen broodje aap. de lensunit werkt zich 5x harder in de rondte dan bij een geperste dvd. (en dan heb ik het over een zeer langzaam en hoge kwaliteit gebrande DVD!) bij een slechte copy kan het nog erger zijn. (hebben we gewoon gemeten en gezien, dus geen broodje aap).
In vergelijking met een systeem thuis: de DVD in je auto draait ALTIJD als de auto draait... Tel de uren maar eens en vergelijk dat met de uren van je dvd speler thuis.
Daarnaast staat je dvd speler thuis stil, schokt niet beweegt niet etc.

Parrot direct aankoppelen: kan prima. juiste kabelset en paar uur werk.
(auto moet open van voor naar achter ivm versterker achterin, tenzij base audio, dan voorin monteerbaar)
Geluidskwaliteit vergelijkbaar met base-audio (ook wel performance audio genoemd).
Dit omdat de versterker van de Parrot gebruikt wordt ipv de versterker van de auto.
Dat is ook gelijk het nadeel; alle audio-instructies vanuit de auto (telefoon, navi, parkeersensoren, verkeers zender) komen NIET meer door op je speakers als je deze oplossing installeert en aan het gebruiken bent.
(speakers worden 'gemute' vanuit de parrot, dus wat de auto ook stuurt, komt niet aan bij speaker).

parrot koppelen via MMMi : veel eenvoudiger (tenzij base audio, dan even veel werk) qua installatie (altijd voorin monteren, dus niet hele auto open).
Audio gaat altijd via de versterker. Ook bij telefoongesprek. (schakelt automatisch om in het geval je een parrot gebruikt).
Audio instructies vanuit de auto blijven doorkomen.
Kosten; kosten voor kabelset vervalt, kosten voor MMMi komt erbij. (zal zo ong 130 duurder zijn dan rechtsteekse aansluiting).

Modeljaar : 10e cijfer van het VIN (Chassisnummer) is het modeljaar.

Alleen aux (mmmi vs mmmi+) klinkt (tenzij base audio) ALTIJD beter dan een parrot alleen, simpelweg omdat je dus de versterker van de auto gebruikt en niet het versterkertje in de parrot...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ow; het kan natuurlijk zijn dat je auto niet origineel Nederlands is he!
We hebben al belgische auto's gehad met 'base audio' waar gewoon een versterker en 6-cd wisselaar inzat...
(blijkt in BE anders te zijn geweest, bijvoorbeeld!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Duidelijk. Nu ga ik een blonde vraag stellen, maar hoe zet ik mijn audio uit dan O-)

Past:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”