Tijdens een mooie rit door de natuur op dinsdagnamiddag, wilde ik lekker doortrekken om iemand voorbij te steken bij zo'n 70km/u, maar werd opgeschrikt door totaal verlies van vermogen wanneer ik de 3200rpm passeerde... Er kwam een uitroepteken te boven in't dashboard met de melding "motorsysteem service vereist".
Ik stop en leg de wagen stil, maar bij elke druk op het gaspedaal kwam de melding terug. Ik ben dus zéér rustig tot aan de garage gereden, omdat deze zeiden dat ik op eigen beweging tot daar moest komen.
Volgende dag telefoon = storing aan uw turbo ...
Ze hebben nieuwe software ingeladen en een rapport opgemaakt voor volvo. Geen vervanging van onderdelen of verder onderzoek tot ik nog zoiets voor heb?? Hij gaat nu wel terug als een trein, veel vlotter en de turbo pakt echt héél vinnig op...
Ik vermoed dat ik al langere tijd met iets raar aan de turbo rondreed want nu pakt hij echt veel agressiever op in 3de... Alleen 1ste en 2de moet ik kickdown doen om vlot uit de blokken te komen...
Ik hoop dat alles ok is...
Motorstoring D5 - 28.000km
- koen_dr
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
- Locatie: Schilde
- Contacteer:
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Je kan de auto altijd nog laten chiptunen... dan stijgt het vermogen bij de D5 tot ongeveer 215 (!) pk... dat klinkt toch als een hele dikke stijging. Ook heb je dan weer goede nieuwe software... zelf ben ik erg tevreden over de chiptuning, dat extra vermogen is nooit vervelend.Ik vermoed dat ik al langere tijd met iets raar aan de turbo rondreed want nu pakt hij echt veel agressiever op in 3de... Alleen 1ste en 2de moet ik kickdown doen om vlot uit de blokken te komen...
- koen_dr
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
- Locatie: Schilde
- Contacteer:
K'heb inderdaad sindsdien geen motorstoringen meer gehad...
Ik had vorige week een zéér raar geluid uit de motorruimte, ze zijn hem dan vrijdagnacht komen optakelen en dinsdag kreeg ik telefoon, er bleek een motorsteun versleten te zijn, vervangen en sindsdien geen lawaai meer.
Vind dit wel raar op een wagen met 36000km maar goed...
Ik reed tevens 3 weken geleden naar frankrijk en heb tijdens de hele rit naar een zeer storend meldinggeluid kunnen luisteren ( om de 5 min , 2500km lang :-x ). Het klonk zoals de melding van fasten your seatbelts in een vliegtuig, telkens drie piep/tuuttonen na elkaar, zonder melding op m'n display... garage en bijstand wisten er geen raad mee en weten tot op heden nog steeds niet wat het was???
Ik had vorige week een zéér raar geluid uit de motorruimte, ze zijn hem dan vrijdagnacht komen optakelen en dinsdag kreeg ik telefoon, er bleek een motorsteun versleten te zijn, vervangen en sindsdien geen lawaai meer.
Vind dit wel raar op een wagen met 36000km maar goed...
Ik reed tevens 3 weken geleden naar frankrijk en heb tijdens de hele rit naar een zeer storend meldinggeluid kunnen luisteren ( om de 5 min , 2500km lang :-x ). Het klonk zoals de melding van fasten your seatbelts in een vliegtuig, telkens drie piep/tuuttonen na elkaar, zonder melding op m'n display... garage en bijstand wisten er geen raad mee en weten tot op heden nog steeds niet wat het was???
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Hedenmiddag zelfde melding met mijn C30 D5. Ik gad na een file redelijk wat gas, en opeens lampje aan. Geen vermogens verlies in ieder geval. Morgen garage bellen daar ik over 2 dagen door de garantie heen ben. Dan heb ik het in ieder geval gemeld bij ze
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
- Contacteer:
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem als Koen. Ik krijg als ik de odometerreset uitvoer code 006 en soms code 019???? geen idee wat het is.
Ik rijdt een C 70 d 5 132 kw uit 2007 met 190000 op de teller.
Boven de 3000 toeren sputtert en doet alles en even later is het weer goed, daaronder draait alles denk ik goed.
Uit laten lezen door mijn garage leverde een lucht massameter op a 380 euri maar helaas een nieuwe doet niets veranderen aan het probleem.
Kan het software zijn en zo ja wat heeft alles met elkaar gekost Koen?
Ik wil er liever geen bodemloze put van maken, ja geld moet rollen maar dan wel op 4 wielen
Ik ga nu op vakantie met de vinger op de resetknop en het toerental maar onder de 3000 houden niet prettig maar heb alles al besproken dus op goed geluk.
Ik heb hetzelfde probleem als Koen. Ik krijg als ik de odometerreset uitvoer code 006 en soms code 019???? geen idee wat het is.
Ik rijdt een C 70 d 5 132 kw uit 2007 met 190000 op de teller.
Boven de 3000 toeren sputtert en doet alles en even later is het weer goed, daaronder draait alles denk ik goed.
Uit laten lezen door mijn garage leverde een lucht massameter op a 380 euri maar helaas een nieuwe doet niets veranderen aan het probleem.

Kan het software zijn en zo ja wat heeft alles met elkaar gekost Koen?
Ik wil er liever geen bodemloze put van maken, ja geld moet rollen maar dan wel op 4 wielen

Ik ga nu op vakantie met de vinger op de resetknop en het toerental maar onder de 3000 houden niet prettig maar heb alles al besproken dus op goed geluk.

Laatst gewijzigd door Musicfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Gezien mijn eigen ervaringen met de D5 en de melding die erbij hoort, zou ik eens naar de wervelklep en het wervelklepstangetje kijken. Ik had precies hetzelfde. Ik weet dat de reparatie eraan zit te komen, dus nu nog even provisorisch opgelost tot alles vervangen moet worden.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook