Aankoop tips V40 1.8 2000/2001

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
foonhoom
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.06.2015 - 20:31

Dag mede volvo liefhebbers.

Ik ben nieuw op dit forum maar het Volvo bloed zit diep. Mijn vader heeft altijd Volvo gereden (242, 240, 740, 850, 940 Een van de laatste) En rijdt hij al 10 jaar iets Engels :( Mijn droom is eigenlijk een Amazon, maar tja...

Omdat ik steeds vaker een ietwat ruime auto nodig heb voor mijn werk zoek ik een fijn geprijsde Volvo V40 uit 2000/2001 1.8, Phase 2 met minder dan 200k op de teller en trekhaak. Op Autoscout en Marktplaats kom ik best uit met wat opties. Ik wil er 2 gaan bekijken.

Hebben jullie naast de onderstaande zaken waar ik sowieso op wil gaan letten nog meer tips en tricks om te weten of ik geen kat in de zak koop.
- roest rond spartborden, dorpels
- distributieriem vervangen
- waterpomp vervangen
- koppelingsplaten vervangen

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29454
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Succes met de zoektocht naar een mooie V40.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

VVT !!! schijtuitvinding.
Ding mag niet ratelen (klinkt als een klokje) anders zit je zo met een onkosten post van 300 euro aan onderdelen (ex er op zetten en afhankelijk van de tijd van distributie riem, ook nog nieuwe riem)

300 ? ja... 250 voor een vvt kit (vvt poeli, pakking voor oliepompje, afdicht rubbers en klepjes
En de centrale bout moet je ook mee vervangen (zit er niet bij en kost los rond de 20 a 25 euro....) en word niet erbij genoemd als je een vvt wilt vervangen (software als vida/vadis geeft dit ook niet aan)

Heb as zaterdag deel 2 van een vvt klus.... zat een boutje die vaker gebruikt was (ruilmotor en alles van de oude is overgezet naar de ruilmotor via een Volvo dealer) in... en bij vervanging van de vvt is de bout finaal doormidden gebroken (heeft de 90Nm niet eens gehaald) ... kan nu fijn de kleppen deksel lichten en de nokkenas compleet vervangen.
Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Controleer alle versnellingen of die t doen.. de versnellingsbakken zijn berucht vanwege de schakelbusjes :O Dan krijg je problemen met z'n 1 of 5 afhankelijk van waar t zit.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

de latere wagens hebben andere bakken en kabel gestuurd, geen last meer van schakelbusjes ;)
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Tja achteraf gezien had ik een Ph 2 moeten hebben.. maar goed, dat is alweer 10 jaar geleden dat ik em kocht.
Nog een minpunt vind ik de belachelijke snelle slijtage van t stuurwiel. Hoop dat ze dat ook in de Ph. 2 opgelost hebben.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”