mijn C70 ervaringen na 187.000km

Plaats reactie
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

na een wat langere afwezigheid hier, vanwege verschillende redenen, hier toch weer eens een update over mijn witte MY2009 C70 2.4i.

Ondertussen heb ik (sinds maart 2009) iets meer als 187.000km met mijn C70 mogen rijden. Het is nog steeds een genot, maar hij begint
nu toch wel een aantal kwaaltjes te vertonen die ik graag met jullie deel:

1. beide aandrijfassen (links & rechts) moesten vervangen worden omdat de rubbers versleten waren. Het vervangen van alleen de rubbers was bijna net zo duur als de complete assen te vervangen.
2. de wiellagers aan beide kanten moesten ook vervangen worden, die begonnen enorm geluid te maken.
3. de Airco begint nu moeite te hebben boven de 25 graden, hij schakelt dan uit en blaast warme lucht. Eerst idee van de dealer is dat het de compressor is, maar ik laat mijn specialist er toch ook nog even naar kijken.
4. soms springt opeens het SRS Airbag lampje aan, na het herstarten van de motor (sleutel er ook ff uit) is de melding weer weg. Reden is nog niet gevonden. Airbag zelf geeft geen storing in Vida.
5. Het dak kraakt toch soms wel heel erg. Ik heb nog niemand gevonden die het dak zou kunnen spannen (ofzo).
6. De automaat wordt binnenkort geflushed hier in Zwitserland, ik hoop dat hij dan nog een heel aantal kilometers mee kan :)
7. De katalysator is vorig zomer vervangen, omdat hij compleet dicht zat. Reden is nooit gevonden, hij loopt na vervanging weer super :)

Verbruik ligt sinds het begin redelijk stabiel tussen de 8.9 en 9.2 ltr/100km, voor een geartronic 2.4i ben ik daar tevreden mee.
Laatst gewijzigd door liquid_force op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Hi liquid,

Beetje laat antwoord maar toch...

Volgens my hebben de c70's wel iets met aandrijfassen?
Die van mijn c70 moesten bij 55000 vervangen worden (schudde wat bij optrekken).

De airco is een kwaal bij deze auto's begrijp ik, vaak de condensor. Vangt te veel rommel op de plaats waar hij zit kennelijk?
Die van mij gaat binnenkort hopelijk gerepareerd worden, koelt helemaal niet meer.

Zou je dak niet gewoon geolied moeten worden?
Bij mijn vorige dacht ik dat het kraken nooit meer goed zou komen en een beetje olie deed wonderen.

Fijn dat ie nog steeds bevalt!

Grtjs Han
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Onze C70 MY11 heeft nu 59.000km en op 47000 zijn de voorste remschijven vervangen omdat ze bij warm worden een hebig schuddend stuur veroorzaakten (schijven trokken krom bij warmte), toen is ook 1 voorwiellager vergvangen omdat die buiten tolerantie zat.

Wel vroeg een lager bij 47.000km, maar verder rijdt de auto nog steeds super, mijn vrouw wil hem houden tot hij oldtimer wordt :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Hahahaha maken we dat nog mee, dat de C 70 onder de klassiekers staat?

(Maar zit er hetzelfde in hoor)
Laatst gewijzigd door gold op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
cabriorijder
3rd Gear member
Berichten: 388
Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57

Mijn C70 T5 januari 2007 met ruim 171000 km heeft wel een paar niet storende probleempjes.
Remschijven waarschijnlijk voren iets uit balans, omdat de auto iets trilt bij het forser remmen.
Dit verschijnsel doet zich al een paar jaren voor en schijnt verder geen kwaad te kunnen.
Het dak rammelt wel eens even onder ongunstige omstandigheden, echter niet storend.
Ik heb gezien dat er in de garage wat vet rond scharnierpunten wordt aangebracht tijdens een beurt.

Over het algemeen ben ik tot nu toe dik tevreden over de kwaliteit van de auto.
Hij krijgt elke 20.000km een servicebeurt en daar doet hij het verder goed op.

O ja in augustus in Duitsland de volvo hulpdienst moeten inschakelen tot 3 keer toe, gedurende 3 dagen, omdat de auto telkens 's morgens niet meer wilde starten.
Daarna in Freiburg naar de volvo dealer gebracht,
waar tot mijn verrassing gewoon de mededeling kwam dat de accu stuk was.
Dat probleem hadden de monteurs van de ADAC toch ook al eerder kunnen zien dacht ik toen.

De problemen , die je verder vermeld liquid force herken ik niet.

Voorts wens ik jullie een prettige jaarwisseling en alvast een gezond 2016

vriendelijke groeten Theo Peters
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”