Gisteren mijn auto heen gebracht omdat ik het idee had dat voor de 2e keer de waterpomp defect zou zijn, kreeg ik zopas een telefoontje dat ze het blok gaan vervangen omdat er een scheurtje inzit.., de vraag is alleen of ze het onder coulance gaan vervangen, auto is nu 2 jaar en 2 maand.
Ter info hij heeft nu +/- 81000 km gelopen..
Wat heeft jullie V40 al onder garantie vervangen gekregen
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Nou, dan neem ik dat bij dezen terug, V40-4ever. Het verbaast mij wel moet ik zeggen.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
@LightStar
Heftige situatie zeg...
Bedoel je met "blok vervangen" trouwens het clinderblok of de gehele motor?
Heftige situatie zeg...
Bedoel je met "blok vervangen" trouwens het clinderblok of de gehele motor?
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
Dit is gewoon een garantiegeval, ook al ben je uit de periode van fabrieksgarantie. Dit moet echt niets met "coulance" te maken hebben. Als de auto normaal bereden is en gewoon olie en onderhoud heeft gehad, kan het niet zo zijn dat een blok er na 81000 km mee ophoudt. Je hebt van rechtswege garantie voor de redelijkerwijs te verwachten levensduur van het product en die is bij een auto/motor zeker langer dan 2 jaar en 2 maanden.LightStar schreef: Gisteren mijn auto heen gebracht omdat ik het idee had dat voor de 2e keer de waterpomp defect zou zijn, kreeg ik zopas een telefoontje dat ze het blok gaan vervangen omdat er een scheurtje inzit.., de vraag is alleen of ze het onder coulance gaan vervangen, auto is nu 2 jaar en 2 maand.
Ter info hij heeft nu +/- 81000 km gelopen..
Leesvoer: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/gara ... voermiddel
Laatst gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
In principe is de garantie verlopen, dus grote kans dat je onder coulance toch een deel zelf moet betalen. Hoop het echter niet voor je... En mocht je er echt niet uit komen, kan je altijd volvo even mailen. Succes!
@v404ever, je gaat uit van 1:20, maar dan ben je wel erg optimistisch en raad ik je aan toch wat meer je rechtervoet te gebruiken!
Ik heb destijds in mn D2 over 150dkm een verbruik gehaald aan de pomp gemeten van net 1:17.. Zelfs mn huidige D4 is zuiniger. 
@v404ever, je gaat uit van 1:20, maar dan ben je wel erg optimistisch en raad ik je aan toch wat meer je rechtervoet te gebruiken!


- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Het is een leaseauto dat is dan weer het voordeel, maar ben benieuwd.V50 R schreef: In principe is de garantie verlopen, dus grote kans dat je onder coulance toch een deel zelf moet betalen. Hoop het echter niet voor je... En mocht je er echt niet uit komen, kan je altijd volvo even mailen. Succes!
@v404ever, je gaat uit van 1:20, maar dan ben je wel erg optimistisch en raad ik je aan toch wat meer je rechtervoet te gebruiken!Ik heb destijds in mn D2 over 150dkm een verbruik gehaald aan de pomp gemeten van net 1:17.. Zelfs mn huidige D4 is zuiniger.
![]()
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Wat bedoel je met optimistisch? Dit is het werkelijke verbruik van onze D2 de afgelopen 30.000kmV50 R schreef: In principe is de garantie verlopen, dus grote kans dat je onder coulance toch een deel zelf moet betalen. Hoop het echter niet voor je... En mocht je er echt niet uit komen, kan je altijd volvo even mailen. Succes!
@v404ever, je gaat uit van 1:20, maar dan ben je wel erg optimistisch en raad ik je aan toch wat meer je rechtervoet te gebruiken!Ik heb destijds in mn D2 over 150dkm een verbruik gehaald aan de pomp gemeten van net 1:17.. Zelfs mn huidige D4 is zuiniger.
![]()
Wij rijden bewust zuinig, dan blijkt dit het resultaat.
Vergeleken met fabrieksopgave uiteraard slechter maar wij zijn er tevreden mee.
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Net gesproken met de dealer en het is idd garantie werk geworden, kan de auto dinsdag weer ophalen.V50 R schreef: Oh dan is de kans groot dat het gewoon doorberekend wordt met coulance. Wees blij dat het een lease is!![]()
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Ik heb inmiddels ruim 100.000 kilometer gereden met m'n D2. Volgens opgave van de tankpas is het gemiddeld verbruik 1 op 20,4.V40-4ever schreef:Wat bedoel je met optimistisch? Dit is het werkelijke verbruik van onze D2 de afgelopen 30.000kmV50 R schreef: In principe is de garantie verlopen, dus grote kans dat je onder coulance toch een deel zelf moet betalen. Hoop het echter niet voor je... En mocht je er echt niet uit komen, kan je altijd volvo even mailen. Succes!
@v404ever, je gaat uit van 1:20, maar dan ben je wel erg optimistisch en raad ik je aan toch wat meer je rechtervoet te gebruiken!Ik heb destijds in mn D2 over 150dkm een verbruik gehaald aan de pomp gemeten van net 1:17.. Zelfs mn huidige D4 is zuiniger.
![]()
Wij rijden bewust zuinig, dan blijkt dit het resultaat.
Vergeleken met fabrieksopgave uiteraard slechter maar wij zijn er tevreden mee.
Mijn V40: D2 Summum
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
1 op 20 kan goed met de 1.6 D2, kwestie van je aan de maximumsnelheid houden, niet boven de 120 uitkomen, en niet teveel stadsverkeer en files meepakken. Nouja, dan kom je in praktijk waarschijnlijk nog wel een stukje zuiniger uit. Ik haal over de gehele 120k tot dusver net niet de 1 op 18, maar in de eerste ca 10k was de motor duidelijk minder zuinig (of ik te enthousiast). Als ik het verbruik in die periode vergeet, kom ik ook op ongeveer 1 op 20 uit. Ik rij meestal een versnelling lager dan strikt genomen zou kunnen (50 in V bijvoorbeeld zou kunnen, doe ik niet) en rij regelmatig (veel) te hard.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Voor de mensen met een EGR probleem met de D4 vond ik dit stukje op het swedespeed forum, beetje een samenvatting van het uk volvoforum:
- the factory-fit EGR cooler seems to be allowing small amounts of coolant to leak into the EGR chamber and mix with the exhaust gases (it's not known if the casting is somehow porous / faulty, or if there's a seal in the EGR cooler which is prone to failing)
- the coolant mixes with the soot in the exhaust gas and makes a sticky, gloopy mess, which causes the EGR valve to stick
- the sticking valve then burns out the electric motor which opens & closes the EGR valve.
This usually throws a Check Engine light, but without limp mode. In the overwhelming majority of cases, the car still drives as normal. Owners that do mostly town / urban driving were getting this issue much earlier than those that regularly cover long distances at highway speeds, as you might expect.
Volvo's original advice was for dealers to remove the EGR valve & cooler, clean it all out and refit. However, in December 2014, they revised this and started fitting new, updated EGR coolers and EGR valves. This implies that the original components had a manufacturing or design fault.
This replacement was done on my own car a couple of months back, and the dealer told me they're doing loads of them. It seems that they are doing this job on pretty much every D4 VEA engine. I've had no repeat of the problem.
- the factory-fit EGR cooler seems to be allowing small amounts of coolant to leak into the EGR chamber and mix with the exhaust gases (it's not known if the casting is somehow porous / faulty, or if there's a seal in the EGR cooler which is prone to failing)
- the coolant mixes with the soot in the exhaust gas and makes a sticky, gloopy mess, which causes the EGR valve to stick
- the sticking valve then burns out the electric motor which opens & closes the EGR valve.
This usually throws a Check Engine light, but without limp mode. In the overwhelming majority of cases, the car still drives as normal. Owners that do mostly town / urban driving were getting this issue much earlier than those that regularly cover long distances at highway speeds, as you might expect.
Volvo's original advice was for dealers to remove the EGR valve & cooler, clean it all out and refit. However, in December 2014, they revised this and started fitting new, updated EGR coolers and EGR valves. This implies that the original components had a manufacturing or design fault.
This replacement was done on my own car a couple of months back, and the dealer told me they're doing loads of them. It seems that they are doing this job on pretty much every D4 VEA engine. I've had no repeat of the problem.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19.06.2013 - 21:50
Net 60.000 km beurt gehad waarbij de keerringen op de aandrijfassen zijn vervangen vanwege olielekkage. Verder geen bijzonderheden. Wat wel nog extra gedaan is, is het slot van de kofferbak afstellen, want die ging alleen na een heel harde klap echt dicht en sprong soms tijdens het rijden van slot (melding in display). Daarnaast is de bestuurdersmat doorgesleten, maar die mag maar één keer tijdens de leaseperiode vervangen worden, dus die bewaren we voor de 90.000 km beurt.Lampo schreef: Ik heb nu 47.000 km op de teller staan en bij mij zijn de volgende zaken al vervangen/aangepast:
- Voorruit die spontaan scheurde (geen steenslag) bij 10.000 km
- Waterpomp (bij 20.000 km)
- Regensensor (bij 40.000 km)
- Dashboard is uit- en weer ingebouwd vanwege hardnekkige rammels (40.000 km)
- Ruitenwisser links is opnieuw gemonteerd omdat deze tegen de vooruitstijl klapte
- Park Pilot heeft al die tijd maar één keer een parkeerplek gevonden en daarna nooit meer, is al tig keer gekalibreerd maar mag niet baten
Daarnaast heb ik de standaard eigenaardigheden die de meeste V40 eigenaren wel zullen herkennen:
- Rammelend en krakend interieur
- Traag reagerende parkeersensoren
En nog iets vreemds toen ik onlangs na drie weken vakantie weer voor het eerst weg wilde rijden met de auto: alle vier de wielen zaten vast op de rem na drie weken stilstaan. Na voorzichtig wat heen en weer bewegen weg kunnen rijden, maar alle vier de remschijven liepen aan en dat is nu na 1.000 km pas bijna helemaal weg (voel het nog steeds met remmen). Dat heb ik nog nooit met een auto gehad.
Wel weer allemaal netjes afgehandeld door de dealer!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
60.000 km en nieuwe keringen belooft weimig goeds voor alle andere V40 rijders.
De V40 is mijns inziens echt iets te snel de markt op gegooid
Blijf het overigens nog altijd het mooiste ontwerp in deze prijsklasse vinden
De V40 is mijns inziens echt iets te snel de markt op gegooid
Blijf het overigens nog altijd het mooiste ontwerp in deze prijsklasse vinden