Dag allemaal,
Omdat ik de gewoonte heb om altijd een extra flesje olie in de kofferbak te hebben keek ik even in de meegeleverde handleiding welke olie er in mijn spiksplinternieuwe V40 D4 Business zou moeten. Dit blijkt Castrol Edge Professional 0W-20 te zijn. Maar nu..... waar haal ik dat spul vandaan?? Mijn lokale BP station verkoopt het niet en op de Castrol site wordt het ook nergens genoemd! Beste forumleden, waar halen jullie deze mystieke olie vandaan of welk alternatief gebruiken jullie?
mvg,
dakara
V40 D4 Business 2014 welke olie?
- RobPG
- 2nd Gear member
Is 't deze niet te gebruiken: http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-0w30-a5-b5
Misschien via de Honda/Lexus dealer, schijnt-ie ook voorgeschreven te zijn
Of anders: http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-Pro ... 1273039361
Misschien via de Honda/Lexus dealer, schijnt-ie ook voorgeschreven te zijn
Of anders: http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-Pro ... 1273039361
Laatst gewijzigd door RobPG op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
MY2015 V40 D2 Momentum Powershift Electric Silver + Business Pack Connect
-
- Starter
Geen idee of 0W-30 te gebruiken is! In het instructieboekje staat bij de nieuwe T5 en D4 motoren expliciet 0W-20 aangegeven, in tegenstelling tot de D2 en D3 waar inderdaad 0W-30 bij staat. Ik denk dat ik maar eens bij de dealer ga informeren wat wel en niet kan. Of gewoon hopen dat tussen de beurten door bijvullen nooit nodig zal zijn 

- Longone
- 5th Gear member
0w30 was vroeger (3 jaar en meer geleden), tegenwoordig gebruikt men vanuit Volvo Nederland meestal 5w30, want dat is een stuk goedkoper en we hebben hier immers geen scandinavische temperaturen van tientallen graden onder nul.
- Poolrev
- 5th Gear member
Zolang ik Volvo rijd (inmiddels alweer een jaar of 7), heb ik nog nooit olie hoeven bij te vullen, dus heb dat ook nooit bij me gehad. Ging om de C30 en nu dan de V40. Maar als het jou een rustiger gevoel geeft, vooral doen!
Vraag het anders even bij je Volvo dealer, ik zou echt geen andere olie gebruiken als wat er voorgeschreven staat, puur om uit te sluiten dat er wat fout zou kunnen gaan.
Vraag het anders even bij je Volvo dealer, ik zou echt geen andere olie gebruiken als wat er voorgeschreven staat, puur om uit te sluiten dat er wat fout zou kunnen gaan.
-
- 6th Gear member
Wel even oppassen dat je pas bijvult als de auto zegt dat het nodig is! Het is logisch dat de auto wat olie gebruikt als hij nieuw is of je sleurt hem de alpen door, maar dan moet je niet gelijk olie bij vullen. Zoals Poolrev aangeeft is het bij nieuwe auto's niet echt nodig om het bij je te hebben.
En je kan je trouwens even voorstellen in het voorsteltopic, wel zo netjes.
En je kan je trouwens even voorstellen in het voorsteltopic, wel zo netjes.
-
- 1st Gear member
Toen ik mijn D4 V40 ophaalde bij de dealer liet hij expliciet het flesje olie zien (op de plek van het ontbrekende reservewiel). Hij deed dit om mij te waarschuwen geen andere olie te gebruiken.
Kortom, 2 dingen:
1. Mij leek dat dat hele pakket wat op de plek van het reservewiel zit standaard werd meegeleverd, dus misschien heb je al olie bij je zonder dat je het weet?
2. Volgens de dealer is het "speciale" olie.. Hoe speciaal weet ik ook niet, maar het blijkt dus uit te maken..
Kortom, 2 dingen:
1. Mij leek dat dat hele pakket wat op de plek van het reservewiel zit standaard werd meegeleverd, dus misschien heb je al olie bij je zonder dat je het weet?
2. Volgens de dealer is het "speciale" olie.. Hoe speciaal weet ik ook niet, maar het blijkt dus uit te maken..
- lint
- Geartronic member
Het speciale van de olie zal de specificatie en viscositeit wel zijn, die is 0W20, zal wel met de eigenschappen van de D4 motor te maken hebben.Roel1976 schreef: Toen ik mijn D4 V40 ophaalde bij de dealer liet hij expliciet het flesje olie zien (op de plek van het ontbrekende reservewiel). Hij deed dit om mij te waarschuwen geen andere olie te gebruiken.
Kortom, 2 dingen:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- oliewereld.nl
- Forumsponsor
De Nieuwste Volvo's gaan toch steeds meer over op de 0W20 ipv 0W30 of 5W30. Speciaal voor Volvo is deze gemaakt voor de modernste motoren met gladde oppervlakken van bewegende delen en hele nauwe toleranties tussen de bewegende onderdelen. Daarom moet de olie zo dun zijn. Ik zou deze niet zomaar mengen met 0W30 of vervangen door 0W30.
Op zeer korte termijn (hopelijk volgende week al) komt de Castrol Edge Professional 0W20 voor Volvo ook in ons assortiment! Ik zal het dan hier laten weten.
Op zeer korte termijn (hopelijk volgende week al) komt de Castrol Edge Professional 0W20 voor Volvo ook in ons assortiment! Ik zal het dan hier laten weten.
- volvo-s40
- 4th Gear member
BP ?
Geen dealer of automaterialen zaak in de buurt ? Meestal nog goedkoper ook dan de "BP". Enige wat ik hooguit bij de BP doe is tanken.... (en koffie drinken)
Geen dealer of automaterialen zaak in de buurt ? Meestal nog goedkoper ook dan de "BP". Enige wat ik hooguit bij de BP doe is tanken.... (en koffie drinken)
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.