V60 PIH - koelvloeistof lekkage
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Roald, dan was die waarschijnlijk nog bezig met reinigen. Ook gelet op je verbruik?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Verbruik was eerst meer dan 13L/100km en ging terug naar 4L/100km. Dat was een een minuut of 4 zo en toen heb ik maar handmatig in Pure gezet en daarna sloeg de D5 wel uit. En vervolgens in Hybrid. Tijdens het regenereren kan ik alleen de standen Power en Hybrid kiezen zonder ondersteuning van de electromotor. De overige standen geven een foutmelding.rsnhakan schreef: Roald, dan was die waarschijnlijk nog bezig met reinigen. Ook gelet op je verbruik?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Hoe weet je dat het roetfilter gereinigd wordt?
- door het verbruik?
- bij de citroen DS5 hybrid4 staat er keurig een melding op de display
Sorry, off topic, maar het liep toch al uit de hand met opwarmen van de motor etc.
- door het verbruik?
- bij de citroen DS5 hybrid4 staat er keurig een melding op de display
Sorry, off topic, maar het liep toch al uit de hand met opwarmen van de motor etc.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Dat opwarmen van de motor hoort indirect zeker bij dit topic.
Zomaar een hoog olie verbruik en/of koelvloeistof kan duiden op een defecte koppakking dan wel andere scheurtjes. Dat kan weer ontstaan door...
We zullen het afwachten en niet verder speculeren.
Zomaar een hoog olie verbruik en/of koelvloeistof kan duiden op een defecte koppakking dan wel andere scheurtjes. Dat kan weer ontstaan door...
We zullen het afwachten en niet verder speculeren.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Eigenlijk alleen doordat het verbruik omhoog vliegt > 11L/100km ipv 5L/100km en doordat je dan geen andere rijstanden kan kiezen dan Hybrid of Power. De andere standen geven een foutmelding dat het Hybride systeem tijdelijk niet werkt.HeinvdW schreef: Hoe weet je dat het roetfilter gereinigd wordt?
- door het verbruik?
- bij de citroen DS5 hybrid4 staat er keurig een melding op de display
Sorry, off topic, maar het liep toch al uit de hand met opwarmen van de motor etc.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Morgen op gesprek, aangezien ze bij de tests niets afwijkends hebben gevonden. En het erbij willen laten. Feit is dat ik elke 4-5k met een 'fout'melding op mn display zit, die er voor de 'garantieafhandeling' niet was...
- dus wordt helaas een juridische strijd.
Ik ga ze morgen nog 1x proberen de klant te begrijpen, wat als het hun eigen 75 000 euro was waar binnen 2 jaar zo mee wordt ongegaan...
- dus wordt helaas een juridische strijd.
Ik ga ze morgen nog 1x proberen de klant te begrijpen, wat als het hun eigen 75 000 euro was waar binnen 2 jaar zo mee wordt ongegaan...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@Jaromir
Eerlijk gezegd had ik dit verwacht. Vond de test op voorhand al vaag. (je kreeg volgens mij helemaal geen info over het plan van aanpak )
Het doet me voorkomen dat er een aantal in witte jassen gehulde specialisten metingen verricht. De meetresultaten opstuurt naar een lab en na een week komt er een officiële uitslag. Lijkt wel een ziekenhuis.
Waar blijft de echte monteur met de compressie meting, de reukmeters die koelvloeistof in olie kan waarnemen enz. enz. emissie waarden. Al die geheimzinnigheid kost tijd en onrust.
Dat hoogstaande lab in Beesd. Daar heb ik vee vertrouwen in, Reken erop dat ze ook bij VCN echt wel goede ingenieurs in dienst hebben die deze diagnose kunnen stellen.
Welke foutmelding komt er dan? Mag je dat weten?
Eerlijk gezegd had ik dit verwacht. Vond de test op voorhand al vaag. (je kreeg volgens mij helemaal geen info over het plan van aanpak )
Het doet me voorkomen dat er een aantal in witte jassen gehulde specialisten metingen verricht. De meetresultaten opstuurt naar een lab en na een week komt er een officiële uitslag. Lijkt wel een ziekenhuis.
Waar blijft de echte monteur met de compressie meting, de reukmeters die koelvloeistof in olie kan waarnemen enz. enz. emissie waarden. Al die geheimzinnigheid kost tijd en onrust.
Dat hoogstaande lab in Beesd. Daar heb ik vee vertrouwen in, Reken erop dat ze ook bij VCN echt wel goede ingenieurs in dienst hebben die deze diagnose kunnen stellen.
Welke foutmelding komt er dan? Mag je dat weten?
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.