V60 PIH - koelvloeistof lekkage

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Roald, dan was die waarschijnlijk nog bezig met reinigen. Ook gelet op je verbruik?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

rsnhakan schreef: Roald, dan was die waarschijnlijk nog bezig met reinigen. Ook gelet op je verbruik?
Verbruik was eerst meer dan 13L/100km en ging terug naar 4L/100km. Dat was een een minuut of 4 zo en toen heb ik maar handmatig in Pure gezet en daarna sloeg de D5 wel uit. En vervolgens in Hybrid. Tijdens het regenereren kan ik alleen de standen Power en Hybrid kiezen zonder ondersteuning van de electromotor. De overige standen geven een foutmelding.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Hoe weet je dat het roetfilter gereinigd wordt?
- door het verbruik?
- bij de citroen DS5 hybrid4 staat er keurig een melding op de display

Sorry, off topic, maar het liep toch al uit de hand met opwarmen van de motor etc.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Dat opwarmen van de motor hoort indirect zeker bij dit topic.
Zomaar een hoog olie verbruik en/of koelvloeistof kan duiden op een defecte koppakking dan wel andere scheurtjes. Dat kan weer ontstaan door...

We zullen het afwachten en niet verder speculeren.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

HeinvdW schreef: Hoe weet je dat het roetfilter gereinigd wordt?
- door het verbruik?
- bij de citroen DS5 hybrid4 staat er keurig een melding op de display

Sorry, off topic, maar het liep toch al uit de hand met opwarmen van de motor etc.
Eigenlijk alleen doordat het verbruik omhoog vliegt > 11L/100km ipv 5L/100km en doordat je dan geen andere rijstanden kan kiezen dan Hybrid of Power. De andere standen geven een foutmelding dat het Hybride systeem tijdelijk niet werkt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Jaromir, is er al nieuws???
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Morgen op gesprek, aangezien ze bij de tests niets afwijkends hebben gevonden. En het erbij willen laten. Feit is dat ik elke 4-5k met een 'fout'melding op mn display zit, die er voor de 'garantieafhandeling' niet was...
- dus wordt helaas een juridische strijd.
Ik ga ze morgen nog 1x proberen de klant te begrijpen, wat als het hun eigen 75 000 euro was waar binnen 2 jaar zo mee wordt ongegaan...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Tjonge, Succes morgen. Ik hoop echt dat ze verder zoeken. Het is toch te gek voor woorden eigenlijk....
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@Jaromir
Eerlijk gezegd had ik dit verwacht. Vond de test op voorhand al vaag. (je kreeg volgens mij helemaal geen info over het plan van aanpak )
Het doet me voorkomen dat er een aantal in witte jassen gehulde specialisten metingen verricht. De meetresultaten opstuurt naar een lab en na een week komt er een officiële uitslag. Lijkt wel een ziekenhuis.

Waar blijft de echte monteur met de compressie meting, de reukmeters die koelvloeistof in olie kan waarnemen enz. enz. emissie waarden. Al die geheimzinnigheid kost tijd en onrust.
Dat hoogstaande lab in Beesd. Daar heb ik vee vertrouwen in, Reken erop dat ze ook bij VCN echt wel goede ingenieurs in dienst hebben die deze diagnose kunnen stellen.
Welke foutmelding komt er dan? Mag je dat weten?
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”