Sinds het wat warmer wordt werkt bij mij de modus Hybride niet meer goed.
De auto wil dan niet overschakelen naar elektrische aandrijving maar blijft de motor gebruiken ondanks dat het diamantje onder de bekende streep zit. Ergo de batterij wordt zelfs opgeladen terwijl hier niet om gevraagd wordt.
Als ik overschakel naar de modus Pure dan wordt er wel elektrisch aangedreven.
Verleden jaar had ik dit euvel ook een paar keer maar dat is toen eigenlijk verdwenen.
Het is volgens mij niet de katalysator die schoongemaakt wordt want het gebeurt nu al een paar dagen achter elkaar en daarnaast rij ik 100km per keer dus tijd genoeg om deze met een draaiende motor schoon te maken. Volgens mij kun je dan in Pure ook niet elektrisch rijden.
Heeft iemand anders dit ook? Iemand een idee wat er aan de hand is?
Modus Hybride werkt niet goed
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
(Roetfilter, niet katalysator)IV39 schreef: Sinds het wat warmer wordt werkt bij mij de modus Hybride niet meer goed.
De auto wil dan niet overschakelen naar elektrische aandrijving maar blijft de motor gebruiken ondanks dat het diamantje onder de bekende streep zit. Ergo de batterij wordt zelfs opgeladen terwijl hier niet om gevraagd wordt.
Als ik overschakel naar de modus Pure dan wordt er wel elektrisch aangedreven.
Verleden jaar had ik dit euvel ook een paar keer maar dat is toen eigenlijk verdwenen.
Het is volgens mij niet de katalysator die schoongemaakt wordt want het gebeurt nu al een paar dagen achter elkaar en daarnaast rij ik 100km per keer dus tijd genoeg om deze met een draaiende motor schoon te maken. Volgens mij kun je dan in Pure ook niet elektrisch rijden.
Heeft iemand anders dit ook? Iemand een idee wat er aan de hand is?
"Ondanks dat het diamantje onder de streep zit"? Het diamantje moet juist boven de streep staan. Als hij eronder is, je vraagt meer vermogen dan de electromotor op dat moment kan leveren, schakelt ie naar diesel. Bedoel je dat het diamantje eronder of erboven staat?
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik had dit een paar dagen geleden ook. Het lijkt/leek erop dat het roetfilter op een normale manier werd gereinigd. Maar op eea manier stopt het bijladen niet. Het verbruik zakt wel naar normale waarden. De D5 slaat ook niet meer af, ook al staat de naald onder het diamandje. Enkel door Pure te kiezen en daarna Hybrid, was dit te verhelpen. Ik heb dit pas sinds de onderhoudsbeurt (update) van begin juni 2015.IV39 schreef: Sinds het wat warmer wordt werkt bij mij de modus Hybride niet meer goed.
De auto wil dan niet overschakelen naar elektrische aandrijving maar blijft de motor gebruiken ondanks dat het diamantje onder de bekende streep zit. Ergo de batterij wordt zelfs opgeladen terwijl hier niet om gevraagd wordt.
Als ik overschakel naar de modus Pure dan wordt er wel elektrisch aangedreven.
Verleden jaar had ik dit euvel ook een paar keer maar dat is toen eigenlijk verdwenen.
Het is volgens mij niet de katalysator die schoongemaakt wordt want het gebeurt nu al een paar dagen achter elkaar en daarnaast rij ik 100km per keer dus tijd genoeg om deze met een draaiende motor schoon te maken. Volgens mij kun je dan in Pure ook niet elektrisch rijden.
Heeft iemand anders dit ook? Iemand een idee wat er aan de hand is?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ja, thnx, bedoel roetfilter en had het inderdaad niet goed omschrevenIkeV70 schreef:(Roetfilter, niet katalysator)IV39 schreef: Sinds het wat warmer wordt werkt bij mij de modus Hybride niet meer goed.
De auto wil dan niet overschakelen naar elektrische aandrijving maar blijft de motor gebruiken ondanks dat het diamantje onder de bekende streep zit. Ergo de batterij wordt zelfs opgeladen terwijl hier niet om gevraagd wordt.
Als ik overschakel naar de modus Pure dan wordt er wel elektrisch aangedreven.
Verleden jaar had ik dit euvel ook een paar keer maar dat is toen eigenlijk verdwenen.
Het is volgens mij niet de katalysator die schoongemaakt wordt want het gebeurt nu al een paar dagen achter elkaar en daarnaast rij ik 100km per keer dus tijd genoeg om deze met een draaiende motor schoon te maken. Volgens mij kun je dan in Pure ook niet elektrisch rijden.
Heeft iemand anders dit ook? Iemand een idee wat er aan de hand is?
"Ondanks dat het diamantje onder de streep zit"? Het diamantje moet juist boven de streep staan. Als hij eronder is, je vraagt meer vermogen dan de electromotor op dat moment kan leveren, schakelt ie naar diesel. Bedoel je dat het diamantje eronder of erboven staat?

Gelukkig weet ik wel hoe de auto werkt maar dit maakt het er niet makkelijker op om je batterij leeg te hebben voordat ik thuis of op het werk kom.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb net de dealer gesproken en laat morgen de auto uitlezen. Er zou een update zijn geweest waarin dit "euvel" zat. Ze kunnen alleen in de werkplaats vaststellen welke softwareversie er geïnstalleerd is. Inmiddels is er nieuwe software beschikbaar. Hopelijk doet de achteruitrijcamera het dan ook zonder trillen. Ik zal morgenavond wat posten koe?
De e-range ging trouwens van 5 naar 30km. Dat is een record.
De e-range ging trouwens van 5 naar 30km. Dat is een record.

Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Kabelboom van camera moet worden vervangen. En door een te hoge temperatuur van het hybride systeem kon de D5 niet worden uitgeschakeld. Het is blijkbaar zo dat met hogere buitentemperaturen kort na het regenereren van het roetfilter de temperatuur van het hybride systeem flink stijgt en het dus (veel) langer duurt dan normaal voordat de accu voldoende is afgekoeld om weer voor de aandrijving te zorgen. Ik meen dat ik dit ook in de zomer van 2013 heb meegemaakt tijdens een 2 tal vakantieritten. Het zou dus "normaal" gedrag zijn bij hogere buitentemperaturen. Misschien dat Hakan zijn ervaringen kan vertellen met de nog hogere temperaturen in Turkije.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben altijd in AWD of een kort stukje in Pure gereden en niet echt een probleem gehad. Helaas de stand Hybrid niet geprobeerd (gebruiken we trouwens ook niet). Paps en ik gaan binnenkort weer trouwens 

Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Meestal rij ik die lange ritten ook (liever) in AWD om de D5 niet af te laten slaan met hete turbo. We gaan kort na het sluiten van de scholen ook weer richting Zuid-Frankrijk.rsnhakan schreef: Wij hebben altijd in AWD of een kort stukje in Pure gereden en niet echt een probleem gehad. Helaas de stand Hybrid niet geprobeerd (gebruiken we trouwens ook niet). Paps en ik gaan binnenkort weer trouwens![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Goede reis alvast en geniet ervan!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Klopt inderdaad. Gaziantep zitten we. Er zijn veel (heel veel) vluchtelingen in onze stad maar een groot deel is ook verspreid over de rest van Turkije. Met de veiligheid zit het wel goed gelukkig maar door de drukte merk je toch dat er af en toe onrust is op sommige plekken.V50 R schreef:Je had een keer vertelt dat jullie plaats vlak bij de syrisch grens ligt toch? Hoe zit dat op dit moment met de veiligheid en vluchtelingen in dat gebied?rsnhakan schreef: Paps en ik gaan binnenkort weer trouwens![]()
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ja, jullie ook!rsnhakan schreef: Goede reis alvast en geniet ervan!
3832km pfff...
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Thanks! We verwachten rond de 12.000 km te maken in 4 weken.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29484
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je vader zal een iets andere gebruiker zijn van zijn auto.vaudi schreef:Rijdt mijn pa in 3 jaar.rsnhakan schreef: Thanks! We verwachten rond de 12.000 km te maken in 4 weken.![]()
![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ik ben ook even langs de garage gereden. Bij mij is de automatische verwarming uit gezet (instelling in het menu via je dashboard).
Tot nu toe werkt de hybride stand weer zoals het hoort.
Ik vraag me af wat er nu precies is uitgezet wat de automatisch verwarming stond op aan. We gaan het ervaren.
Tot nu toe werkt de hybride stand weer zoals het hoort.
Ik vraag me af wat er nu precies is uitgezet wat de automatisch verwarming stond op aan. We gaan het ervaren.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Enkel de standkachel die het accupakket verwarmt bij een buitentemperatuur < 15 graden.IV39 schreef: Ik ben ook even langs de garage gereden. Bij mij is de automatische verwarming uit gezet (instelling in het menu via je dashboard).
Tot nu toe werkt de hybride stand weer zoals het hoort.
Ik vraag me af wat er nu precies is uitgezet wat de automatisch verwarming stond op aan. We gaan het ervaren.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Niet het accupakket, maar het interieur en naar het schijnt ook de motor. Die automatische verwarming instelling regelt of de standkachel tijdens het rijden bij mag springen om de auto verwarmen. Dat is alleen idd van toepassing bij temperaturen onder 15º. Dus zeker niet in deze tijd. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat het verband is tussen automatische verwarming en correct functioneren van de hybride stand.RoaldH schreef:Enkel de standkachel die het accupakket verwarmt bij een buitentemperatuur < 15 graden.IV39 schreef: Ik ben ook even langs de garage gereden. Bij mij is de automatische verwarming uit gezet (instelling in het menu via je dashboard).
Tot nu toe werkt de hybride stand weer zoals het hoort.
Ik vraag me af wat er nu precies is uitgezet wat de automatisch verwarming stond op aan. We gaan het ervaren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Dat vraag ik me ook af. Het lijkt erop dat koeling van het interieur ook invloed heeft op dit proces.IkeV70 schreef:Niet het accupakket, maar het interieur en naar het schijnt ook de motor. Die automatische verwarming instelling regelt of de standkachel tijdens het rijden bij mag springen om de auto verwarmen. Dat is alleen idd van toepassing bij temperaturen onder 15º. Dus zeker niet in deze tijd. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat het verband is tussen automatische verwarming en correct functioneren van de hybride stand.RoaldH schreef:Enkel de standkachel die het accupakket verwarmt bij een buitentemperatuur < 15 graden.IV39 schreef: Ik ben ook even langs de garage gereden. Bij mij is de automatische verwarming uit gezet (instelling in het menu via je dashboard).
Tot nu toe werkt de hybride stand weer zoals het hoort.
Ik vraag me af wat er nu precies is uitgezet wat de automatisch verwarming stond op aan. We gaan het ervaren.
Dus als de airco teveel vraagt van de accu dan gaat de diesel aan.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih