Eerste indruk op straat

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Gisteren even een minuscuul klein stukje gereden met een XC90 D5 Inscription.
Lekkere ruimte auto. Wel even wennen wanneer je uit een V60 in de XC90 stapt. Veel auto wel. :-)
De camera met aerial view is wel heel handig. Had ook wel in de V60 gemogen.
Qua rijden en dan met name het motorische deel viel het mij geenszins tegen. Heb verder niet met de verschillende instellingen gereden zoals dynamic en denk dat alles een beetje standaard ingesteld stond. Stukje gereden in druk verkeer en een bochtig parcours op een industrieterrein. Max snelheid ongeveer 90 km/h.
Ging mij meer om of de auto een beetje wil rollen en dat ging wel heel goed. De relatief kleine motor sleurt er aardig aan. Precies goed eigenlijk. Heel misschien een klein puntje van kritiek zou kunnen zijn dat de auto misschien een beetje traag uit de startblokken komt maar dat is wel in vergelijking met de V60P waar ik net uit kwam en het is alleen de eerste meter. Zodra de turbo iets kan doen is het goed. Kan zijn dat dit met de dynamic instelling sneller gaat.
Heb afgelopen week nog een XC60 D4 Ocean Race gereden met de nieuwe motor en automaat en daar viel ook al op dat je met de 4 cylinder niets te kort komt.
De XC90 zal iets zwaarder zijn en de D5 heeft iets meer pep dus dat heft mekaar dan wel weer op.

Ik had eigenlijk wel een XC90 willen rijden maar ben destijds door onbekende omstandigheden een XC90 FE misgelopen. Meende dat ik een reservering had en plots was alles uitverkocht. Zal mijn fout wel zijn geweest. Ik weet het niet. Heb toen de V60P aangeschaft. Een ander slag auto maar ben daar wel content mee.
Toch bleef het nog een beetje knagen. Toen we aflopen maand in Zweden de XC90 in het echt zagen heb ik nog een poging gedaan de vrouw te pochen voor een 90, heeft nu een XC60, maar de auto was haar te groot. Ze haalt zelf de 1.60 mrt nog niet en dat ik het wel heel veel auto ja.. :D Wij hebben nu voor de opvolging van de XC60 weer voor een XC60 gekozen. Het knagen is er inmiddels wel af maar de XC90 is wel een hele mooie auto geworden en de motorische eigenschappen sluiten daar toch heel goed op aan.
Jan Hagel
2nd Gear member

Grappig, ik had afgelopen zaterdag dezelfde ervaring
Schitterende auto (in het "echt" mooier dan op een plaatje).
Wagen is en voelt zeer luxe aan. Ondanks dat ie zeer groot is (je hebt bijna een trappetje nodig om in te stappen) stuurt ie zeer licht (als een kleinere auto).
Ik moest wel wennen aan het wegrijden: bij mijn d6 ben ik gewend dat ie er als een speer vandoor gaat, maar bij de xc90d5 druk je het gaspedaal in en gebeurt er......niets. Pas na ca 1,5 sec wordt ie wakker en komt ie op gang. Misschien ben ik teveel gewend aan het direct beschikbare koppel van de electromotor van de d6, of misschien stonden bepaalde instellingen "eco" ingesteld, ik weet het niet. Ook tijdens het rijden merk je dat xc90d5 veel minder snel is dan de d6. Een probleem is dit echter niet, aangezien de xc90 ook een geheel andere wagen is. Hij is veel comfortabeler afgesteld en is ook van een geheel andere (hogere) klasse. Overal vind ik de xc90 daarom ook fijner rijden dan de d6.
Ben wel zeer benieuwd hoe de t8 zal rijden, dat moet een ideale mix zijn tussen comfort en sportiviteit.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
vaudi
5th Gear member

Heb er veel zien rijden omtrent het Volvo Ocean gebeuren afgelopen weekend. Daar hadden ze 20 stuks in diverse uivoeringen terplekke. Deels als VIP taxi.
Allemaal witte. Ze zien er in het echt nog beter uit dan op de foto's
GinoB
2nd Gear member

Vandaag een uitgebreide testrit van een 1.30u met de D5 (225pk)AWD gemaakt,voorzien van alle opties,wat een luxe en elegantie!de kleur was limunous sand kleur met lichtbeige lederen zetels met houtafwerking,ik vond het een zeer grote wagen maar als je er eenmaal mee op de baan bent valt het al bij al wel .ik vond dat de motor veel meer lawaai maakte dan de oude 5 cylinder(waar ik nu mee rij)geef mij maar die roffel van een 5 cylinder.ik heb redelijk doorgereden en toen ik voor de verkeerslichten vertrok ging ik er vandoor als een speer!mijn verbruik was dan ook aan de hoge kant,volgens de boordcomputer een verbruik van 10,5 liter(kan bij rusitger rijden nog wel een stukje naar beneden)ik vond de testrit zeer leuk maar een XC90 is voor mij veel te duur!
ik ben met plezier in mijn XC70 naar huis gereden met het besef dat ik ook met een fijne bak rij!
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”