Lekkere ruimte auto. Wel even wennen wanneer je uit een V60 in de XC90 stapt. Veel auto wel.

De camera met aerial view is wel heel handig. Had ook wel in de V60 gemogen.
Qua rijden en dan met name het motorische deel viel het mij geenszins tegen. Heb verder niet met de verschillende instellingen gereden zoals dynamic en denk dat alles een beetje standaard ingesteld stond. Stukje gereden in druk verkeer en een bochtig parcours op een industrieterrein. Max snelheid ongeveer 90 km/h.
Ging mij meer om of de auto een beetje wil rollen en dat ging wel heel goed. De relatief kleine motor sleurt er aardig aan. Precies goed eigenlijk. Heel misschien een klein puntje van kritiek zou kunnen zijn dat de auto misschien een beetje traag uit de startblokken komt maar dat is wel in vergelijking met de V60P waar ik net uit kwam en het is alleen de eerste meter. Zodra de turbo iets kan doen is het goed. Kan zijn dat dit met de dynamic instelling sneller gaat.
Heb afgelopen week nog een XC60 D4 Ocean Race gereden met de nieuwe motor en automaat en daar viel ook al op dat je met de 4 cylinder niets te kort komt.
De XC90 zal iets zwaarder zijn en de D5 heeft iets meer pep dus dat heft mekaar dan wel weer op.
Ik had eigenlijk wel een XC90 willen rijden maar ben destijds door onbekende omstandigheden een XC90 FE misgelopen. Meende dat ik een reservering had en plots was alles uitverkocht. Zal mijn fout wel zijn geweest. Ik weet het niet. Heb toen de V60P aangeschaft. Een ander slag auto maar ben daar wel content mee.
Toch bleef het nog een beetje knagen. Toen we aflopen maand in Zweden de XC90 in het echt zagen heb ik nog een poging gedaan de vrouw te pochen voor een 90, heeft nu een XC60, maar de auto was haar te groot. Ze haalt zelf de 1.60 mrt nog niet en dat ik het wel heel veel auto ja..