Nou, ik heb een proefritje gemaakt. Mooi bakkie! Een beest! (H) Het is een gebruikte auto, mag ook wel want 10 jaar oud, met nagenoeg alles erop en eraan. Enkele beschadigingen: kras bestuurdersstoel (kon gerepareerd worden zij hij), enkele plekjes met steenslag (welke auto van 10 jaar oud heeft dat niet?), bagagerolhoes was stuk en het linker voorwiel is niet zo mooi in de lak. Het viel me ook op dat het knipperlicht in de linker spiegel veel helderder is dan bij de rechterspiegel. Zie foto's. Is dat erg?
De auto komt van origine uit Italië en het onderhoud is daar bij hetzelfde bedrijf gedaan, dus de kans dat daar tig eigenaren zijn geweest is niet zo groot.
Zoals gezegd heb ik een stuk gereden. Rijdt prima en soepel. De automaat schakelt goed, niet schokkerig. De condensor had ik opgezocht op Google, zoals ik het begrepen heb ik dat het rooster achter de grille. Die was, voor zover te zien, want best verstopt, droog. Tot zover de mooie dingen. Want zoals altijd is er een 'maar'. Ik stopte even op een parkeerplaats en zag tot mijn schrik dat er olie lekte!
Toen ik de verkoper daarmee confronteerde merkte ik dat hij oprecht schrok. De monteur was net vrij, maar de auto is na de proefrit gelijk vooraan gezet, zodat er maandag naar gekeken wordt. Ik word op de hoogte gehouden en ze gaan het repareren. Ik krijg ook te horen wat de oorzaak was.
Verder viel mij een raar bijgeluid op toen ik de motorkap open deed terwijl de motor draaide (als je in de auto zit hoor je het niet). Volgens de verkoper is dat de distributieriem, daar komt het geluid ook vandaan. Moest ik me geen zorgen om maken, want die wordt voor de verkoop vervangen (is ook nodig).
Hier een filmpje met geluid
Verder zei de verkoper nog dat de koplampsproeiers er niet uit kwamen. Hij wist de oorzaak niet. Maar is dat niet APK afkeur? Dus dan moet hij het repareren toch? In ieder geval laten checken bij een aankoopkeuring.
Maar goed, er mankeert dus nog wat aan, maar dat kon opgelost worden. Een aankoopkeuring was geen probleem om te doen. Vond hij alleen maar goed. Ondanks de problemen cq.probleempjes heb ik nog steeds niet iets van 'daar moet ik van wegblijven'. Over een prijs wilde hij het trouwen niet hebben, eerst moest de olielekkage opgelost worden, dan weer komen voor een proefrit cq. aankoopkeuring en dan onderhandelen. Want over een auto met problemen moet je niet onderhandelen zij hij.
Wat denken jullie?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.