Hallo Forum leden,
Kunnen jullie met mij meedenken wat er aan de hand kan zijn(hieronder mijn verhaal)
Ik heb het volgende probleem met mijn Volvo v70 2,4 bi fuel uit 2002.
Ik was mijn auto aan het poetsen met lekker muziek aan wat resulteerde in een lege accu ik heb mij even aan laten slepen en vanaf dat moment loopt mijn auto niet goed meer. In eerste instantie liep hij helemaal niet meer op benzine maar met veel gas geven lukte het om over te schakelen op gas, eenmaal op gas kon ik wel rijden maar merk je toch wel een verlies in pk’s.
Stap 1 auto laten uitlezen
Boel uitgelezen, hele lijst aan opgeslagen codes, maar naar het wissen eigenlijk niet meer. Behalve nr 1penbobine en Nr 2 lambdasonde. Toch maar een andere accu erin, geen nieuwe maar had ik nog staan en waarvan ik zeker wist dat ie voldoende zou zijn ,hielp ook niet.
Stap 2
Penbobine vervangen helaas euvel niet verholpen.
Stap 3
Ben bij de Volvo dealer geweest storing uitgelezen blijft 2e lambdasonde aangeven, maar er ontbrak ook een dop uit het blok waar bij een turbo versie de turbo op aangesloten is? Hier zit weer een dop in, ook lekt het spruitstuk op het blok een beetje pakking moet vernieuwd worden.
Auto start nu en blijft lopen op benzine blijft hij wel stotteren maar slaat niet meer af. Op gas voel je wel dat hij wat inhoud maar stottert niet meer we lijken ergens te komen, denk dat ook de 2e lambdasonde vervangen moet.
Stap 4 vervangen lambdasonde
Auto naar de garage gebracht voor het vervangen van de 2e lambdasonde en brandstof filter, echter heeft dit ook niet geholpen en blijft de auto op benzine slecht lopen. Op gas loopt hij wel maar merk heel duidelijk dat hij pk's mist. Begin er wel een beetje moedeloos van te worden want met uitlezen geeft hij nu niks meer aan geen verstoringen meer maar lopen doet hij slecht.
Tussenstand
Inmiddels zitten er 2 nieuwe lambdasonde op voorste en achterste, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter, nieuwe brandstoffilter achter. Nieuwe gasverdeler. Heb ik de injectoren (benzine) los gehad en alles schoon gemaakt, Lucht massa meter beken is schoon, gasklep bekeken lijkt schoon.Tempratuursensor vervangen tip gekregen op volvov70forum.com als deze verkeerde waardes doorgeeft zou auto niet op druk komen (dit omdat ik gewoon power mis) maar heeft ook niet geholpen. Verder heb ik de compressie gemeten van de cilinders en deze zijn goed.
Wat ik ook vreemd vind is dat als ik 120 km per uur rijd op de snelweg op gas, hem op benzine zet dan voel je dat hij stottert en bokt maar ik blijf het gaspedaal ingedrukt houden en opeens schiet hij dan naar voren en lijkt hij een spurt te maken met een hoop kracht dit lukt ongeveer 3 a 400 meter en dan gaat hij weer inhouden en stotteren.
Volvo V70 loopt niet lekker
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Moeilijk verhaal.
Dat poetsbeurtje ga je niet snel vergeten ben ik bang.
Ik zou je graag van dienst zijn maar gezien het aantal zaken wat reeds vervangen is en het feit dat je geen storingscodes meer hebt maakt het verhaal een stuk moeilijker.
Ik denk dat je terug moet gaan naar het begin, aanslepen op benzine of gas welke codes had je hierna uitgelezen, kan het hem zitten in het omschakelmechanisme wat zorgt voor gas of benzine toevoer ??
Sterkte en succes.
Dat poetsbeurtje ga je niet snel vergeten ben ik bang.
Ik zou je graag van dienst zijn maar gezien het aantal zaken wat reeds vervangen is en het feit dat je geen storingscodes meer hebt maakt het verhaal een stuk moeilijker.
Ik denk dat je terug moet gaan naar het begin, aanslepen op benzine of gas welke codes had je hierna uitgelezen, kan het hem zitten in het omschakelmechanisme wat zorgt voor gas of benzine toevoer ??
Sterkte en succes.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
zelf heb ik ook een 2.4 bifuel, ook al eens met een lege accu gestaan, maar dit soort "grappen" gelukkig niet mee gemaakt
trouwens als het geen diesel, is zou ik m liever niet aanslepen, wat in mijn geval ook niet zou gaan (automaat)
maar ik verbaas me een beetje met het gemak waarbij men complete onderdelen gaat vervangen
foutcode hier , ok onderdeel eruit nieuw enin plempen, foutcode daar ok onderdeel eruit nieuw erin, dan gaat het hard met de rekening
natuurlijk zal dat ook weleens nodig zijn , maar ze doen het wel erg makkelijk is mijn ervaring
verder zou ik het zo niet weten, missch andere garage proberen , een volvospecialist
trouwens als het geen diesel, is zou ik m liever niet aanslepen, wat in mijn geval ook niet zou gaan (automaat)
maar ik verbaas me een beetje met het gemak waarbij men complete onderdelen gaat vervangen
foutcode hier , ok onderdeel eruit nieuw enin plempen, foutcode daar ok onderdeel eruit nieuw erin, dan gaat het hard met de rekening
natuurlijk zal dat ook weleens nodig zijn , maar ze doen het wel erg makkelijk is mijn ervaring
verder zou ik het zo niet weten, missch andere garage proberen , een volvospecialist
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.06.2015 - 13:34
Ja eigenlijk geen echte bijzondere meldingen, codes van een penbobine en van de 2e lambdasone en nog iets over de spiegelmotor dat was het daarom is het ook zo vreemd. Het zal vast iets simpels zijn hoop ik! maar dan moet ik het wel vinden.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.06.2015 - 13:34
JKGrun jij had het juist,
Heb de luchmassameter wel los gehad en beken maar hij was schoon! Nooit aan gedacht stekker los te halen, hij rijd nog niet super maar al stukje beter als ervoor op benzine en gas en weer pktjes. Nu op zoek naar een lmm wie weet heeft iemand er een hier op het forum.
Bedankt voor het mee denken.
Groet Gerit.
Heb de luchmassameter wel los gehad en beken maar hij was schoon! Nooit aan gedacht stekker los te halen, hij rijd nog niet super maar al stukje beter als ervoor op benzine en gas en weer pktjes. Nu op zoek naar een lmm wie weet heeft iemand er een hier op het forum.
Bedankt voor het mee denken.
Groet Gerit.
Laatst gewijzigd door gerritb op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Waar een forum al niet goed voor is !!
Let wel dat je bij een andere LM er eentje neemt met van het zelfde serie c.q. type nummer, zo maar een andere dat gaat ook niet werken.
Let wel dat je bij een andere LM er eentje neemt met van het zelfde serie c.q. type nummer, zo maar een andere dat gaat ook niet werken.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Eerst even wat KMS maken. Door te rijden met een los gekoppelde lmm moet deze zich eerst weer even inleren. Je hebt kans dat hij na een tiental KMS weer goed rijdt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 17:47
Hee hallo mede Volvo eigenaren en fanaten
ik had hetzelfde probleem, ik kocht mijn Volvo V70 diesel 2.0 3 jaar geleden, echt helemaal top maar naar een tijdje begon ik te merken dat de motor af en toe even terugnam of een korte stotter had.
Dus ik dacht hup naar de garage en laten nakijken. eenmaal laten nakijken gaven ze aan niks gevonden te hebben en het wellicht aan het regenereren van de katalysator was.
Heel vreemd want zoiets doet een auto niet laat staan een Volvo?! Maar goed toch maar voor lief genomen en mijn auto meegenomen naar huis.
een paar weken later ging ik met mijn aanhanger naar België maar helaas bij Eindhoven sloeg de Volvo op storingsmode en had ik geen vermogen meer.
Mijn zoon heeft mij toen moeten wegslepen(daihatsu Sirion) omdat de Volvo dealer mij niet wilde helpen omdat ik geen Volvo-pas heb?
Meteen doorgereden naar de garage waar ik eerder met deze Volvo was geweest die mij vertelde dat de injectoren verstopt waren en heeft ze "schoon gemaakt"
3dagen later kon ik mijn auto ophalen en inderdaad de auto reed weer maar nog steeds met gestotter.
Mijn zoon die best wel wat verstand heeft van auto's was het zat en heeft zelf een kijkje genomen (ik wilde dat eerder niet hebben) en bij het uitlezen van de auto zag hij dat de auto vage luchtmetingen deed.
temperatuur te hoog of te laag en een totaal lucht massa die veel hoger was dan daadwerkelijk mogelijk was op verschillende snelheden.
Conclusie: de luchtmassameter (LMM) deed iets niet goed.
schoongemaakt maar geen geluk dus helaas een nieuwe moeten kopen. Geïnstalleerd en weg was het stotteren!!
helemaal top en geweldig want ik ergerde me er mateloos aan en mijn vertrouwen was weg in de auto.
Omdat het mij zoveel heeft gekost en ellende heeft opgeleverd heeft mijn zoon een video gemaakt om mensen te helpen.
Dus nogmaals ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen
je kunt de video vinden op YouTube op het kanaal van Easy Ride Modify.
ik heb bewust geen link toegevoegd omdat ik niet weet of dat mag. zowel hoor ik het natuurlijk graag.
groeten
ik had hetzelfde probleem, ik kocht mijn Volvo V70 diesel 2.0 3 jaar geleden, echt helemaal top maar naar een tijdje begon ik te merken dat de motor af en toe even terugnam of een korte stotter had.
Dus ik dacht hup naar de garage en laten nakijken. eenmaal laten nakijken gaven ze aan niks gevonden te hebben en het wellicht aan het regenereren van de katalysator was.
Heel vreemd want zoiets doet een auto niet laat staan een Volvo?! Maar goed toch maar voor lief genomen en mijn auto meegenomen naar huis.
een paar weken later ging ik met mijn aanhanger naar België maar helaas bij Eindhoven sloeg de Volvo op storingsmode en had ik geen vermogen meer.
Mijn zoon heeft mij toen moeten wegslepen(daihatsu Sirion) omdat de Volvo dealer mij niet wilde helpen omdat ik geen Volvo-pas heb?
Meteen doorgereden naar de garage waar ik eerder met deze Volvo was geweest die mij vertelde dat de injectoren verstopt waren en heeft ze "schoon gemaakt"
3dagen later kon ik mijn auto ophalen en inderdaad de auto reed weer maar nog steeds met gestotter.
Mijn zoon die best wel wat verstand heeft van auto's was het zat en heeft zelf een kijkje genomen (ik wilde dat eerder niet hebben) en bij het uitlezen van de auto zag hij dat de auto vage luchtmetingen deed.
temperatuur te hoog of te laag en een totaal lucht massa die veel hoger was dan daadwerkelijk mogelijk was op verschillende snelheden.
Conclusie: de luchtmassameter (LMM) deed iets niet goed.
schoongemaakt maar geen geluk dus helaas een nieuwe moeten kopen. Geïnstalleerd en weg was het stotteren!!
helemaal top en geweldig want ik ergerde me er mateloos aan en mijn vertrouwen was weg in de auto.
Omdat het mij zoveel heeft gekost en ellende heeft opgeleverd heeft mijn zoon een video gemaakt om mensen te helpen.
Dus nogmaals ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen
je kunt de video vinden op YouTube op het kanaal van Easy Ride Modify.
ik heb bewust geen link toegevoegd omdat ik niet weet of dat mag. zowel hoor ik het natuurlijk graag.
groeten
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
best knullig van de dealer dat ze dit niet hebben kunnen verhelpen en dat vervolgens een "outsider" het even fixt
wbt linkje.. naar mijn weten mag je die gewoon posten hoor
wbt linkje.. naar mijn weten mag je die gewoon posten hoor
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik ben bang dat het ligt aan monteurs en hun voorkeur of interesse. Ze staan allemaal vooraan om je weer op weg te helpen, maar dan wel met behulp van een schroevendraaier of steeksleutel. Mijn ervaring met verschillende merken is dat er binnen een werkplaats maar een enkeling met plezier de muis ter hand neemt om niet standaard problemen op te lossen.