SW INJ. CONFIRMATI

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
avandaele
1st Gear member

kan er mij iemand iets meer vertellen over sw inj.confirmati 30743781
als ik mij niet vergis is dit toch een onderdeel voor een v70
Plein69
4th Gear member

Misschien iets meer toelichting geven op je vraag.

Als ik het nummer google kom ik uit op iets van software voor injectors.
http://stores.revolutionparts.com/myswe ... o/30743781
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
avandaele
1st Gear member

onze verdeler heeft ons een slechte auto verkocht, daar zal ik later nog een topic over beginnen.
en daar zijn alle injecteurs vervangen geweest, achter mijn rug is m'n common rail systeem vervangen geweest. enz enz. nu de laatste twee jaar, kwamen er abnormaal veel hoge kosten. en de rekening heb ik logischer wijs niet betaald,... bij dezelfde garage in een andere vestiging wisten ze blijkbaar al op voorhand hoeveel het ging kosten omwille van het feit dat er zogezegd water in de tank van m'n vader zen xc90 zat. na lang zagen kreeg ik de factuur te zien van mijn moeder, en alles dat ze zogezegd vervangen hebben, zijn nu net juist de onderdelen die allemaal aan m'n moeder haar auto vervangen zijn. voor ze hem verkochten aan haar. ze zijn zo dom geweest van die fiches/connectoren te voorzien van de de jaartallen waarin ze vervangen zijn. vervolgens hebben ze aan die v70 software update 67 gedaan en er regeleenheden voor gedownload , gratis!!. nu, die 67 slaat op de lek detectie pomp, maar bij mij weten zit dat alleen maar in een bi-fuel. vervolgens heb ik men achterzetel en koffer uit elkaar gehaald. en nou zeg, loopt er daar nie een lange connectorkabel die vroeger aangesloten is geweest met een geel plakbandje erond. dus ik vermoed dat die v70 vroeger gechipt was. en dat daarvan alle kosten komen aan de motor.
Musicus
4th Gear member

Schiet mij maar lek, maar ik snap er echt helemaal niets van.
Wat is nu het probleem en met welke auto?

Of haal je gewoon een geintje uit?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
avandaele
1st Gear member

het probleem ligt bij de v70 : ik heb heel de koffer uit elkaar gevezen en daar is een connector, kabel terug te vinden van de REM die naar connectoren loopt die zich onder de linker achterzetel bevinden, aan de passagierskant. die kabel is netjes weggestoken en is niet meeer verbonden. maar de plakband hangt er nog overal aan van de vorige bevestiging. dus die kabel is niet meer verbonden. en op de factuur staat er regeleenheden 67 downloaden, gratis en voor niets. wat toch vreemd is

vervolgens bij de auto van m'n vader xc 90 : is eern een probleem met het gasklaphuis en roetfilter. de garage heeft dat verzwegen en zij beweerden dat er water in de tank zat!! vervolgens hebben ze zogezed, het common rail systeem vervangen en 5 injectoren, brandstofpijpen,... en een sw inj.confirmati aangerekend. ik heb dat nagekeken in m'n pa z'n auto, en het zijn nog altijd de zelfde injectoren, dezelfde brandstofpijpen en dezelfde commonrail pijp. en ook dezelfde inspuitpomp. ik heb dat kunnen afleiden op de jaartallen die op de connectoren/sensoren staan.

vervolgens terug naar der v70: alle onderdelen die aan de xc90 aangerekend zijn en niet vervangen zijn, zijn nu toch wel juist de onderdelen die de garage vervangen heeft aan de v70 om hem terug rijklaar te krijgen. ik heb dit wederom kunnen afleiden op de jaartallen die op die op de connectoren staan.

dus ik ga ervanuit dat die v70 gechipt was. dat daar de problemen van afkomstig zijn en dat die sw inj. confirmanti op mijn auto gedownload is om hem terug normaal te zetten .

daarvan dat ik ik graag wat meer over die software zou willen weten.
JosW
5th Gear member

Musicus schreef: Schiet mij maar lek, maar ik snap er echt helemaal niets van.
Wat is nu het probleem en met welke auto?

Of haal je gewoon een geintje uit?
Het "geintje" gaat gewoon door. Beroepshalve adviseer ik deze man een bezoek aan zijn huisarts.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
avandaele
1st Gear member

het is geen geintje <_< . het gaat om nogal veel geld!! als ze in de garage, al eens met een koevoet aan je motor en je bovenste motorsteun staan te trekken, zegt dat al genoeg.

heeft het niets met de inspuiting te maken,of met inspuitpomp?

op een site kwam ik bij dat uit:

https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... 090109.pdf

V70 00- INJ CONFIG APPL 30743781 2858 INJECTOR CONFIRMATION $63.20

XC90 INJ CONFIG APPL 30743782 2858 INJECTOR CONFIRMATION $63.20

ik zal later deze avond foto's posten.
Laatst gewijzigd door avandaele op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plein69
4th Gear member

We zeggen ook niet dat het een geintje is.

Maar sorry er is aan je verhaal geen touw vast te knopen.
Uit je manier van schrijven herleid ik dat je Vlaams bent of heel dicht bij de grens met België woont. Google translate ondersteunt niet Vlaams naar Nederlands.

Wat ik begrijp is dat jullie een V70 en een XC90 hebben.
Met de V70 is een probleem en met de XC90 is ook een probleem.

Met de V70 is er iets met een kabel.
Maar wat kan ik niet begrijpen uit je verhaal.

Bij de XC90 begrijp ik dat je door de garage in jou ogen opgelicht bent.

De lijst waar jij verwijst is een softwarelijst van Volvo Noord Amerika.
En de software waar jij naar verwijst is om de computer te laten weten dat er nieuwe injectoren zijn.

(Dat is bij Toyota en andere merken ook nodig.)

Wellicht als u stap voor stap in voor ons begrijpbaar Nederlanders beschrijft wat het probleem is dat er serieuze reacties komen.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
edraket
7th Gear member

Als ik het goed begrijp is de v70 onder garantie gerepareerd, maar zijn de kosten voor de reparatie op de rekening van de vader zijn xc90 gezet. Klopt dat?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
avandaele
1st Gear member

ben van brugge, dus er is wel sprake van een taalbarriere. :p .
de auto is aangekocht in 2011.
na de garantieperiode waren er plots opvallend veel kosten : distibutieriem, multiriem, poelies, vliegwiel, dynamo,... motorsteunen,.... , een paar rekeningen staan al een jaar open.
omdat ze er geen deftige uitleg voor gaven. ik ben dan maar zelf beginnen zoeken.
ik ben tot de conclusie gekomen dat de injecteurs vervangen zijn in 2011, vervolgens heeft de motor opengelegen, de silicone springt er van uit. commonrail is ook vervangen,.....
achter de vervanging van het vliegwiel, begon ik de motor slecht te lopen ( http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... iel&page=6 ) en de auto is verschillende malen binnengeweest en telkens was er 1-2 dagen werk aan. maar de laatste keer, hebben ze een andere inspuitpomp gestoken, en software gedownload achter mijn rug, gratis en voor niets. iets wat ik heel vreemd vond, en nog maar een maand geleden te weten ben gekomen.

nu een paar maanden geleden, kreeg m'n pa weer foutmeldingen van z'n roetfilter. de oorzaak volgens de garage was zogezegd slechte brandstof. vervolgens hebben ze zogezegd zijn injecteurs, commonrail en inspuitpomp vervangen. ik heb dit gecontroleerd en dat is allemaal niet vervangen. als ik dan kijk naar mijn auto : zijn dat net de onderdelen die vervangen zijn.

Afbeelding

het is het kabeltje met het geel plakkertje erond.
avandaele
1st Gear member

foto's

het kabeltje is mooi opgetaped, maar vroeger moet het, aan het opengescheurde plakband te zien, helemaal naar de REM gelopen hebben. op de factuur stond namelijk " herstellen verlichting" . ik vermoed dat de auto gechipt was of is ....?

gaat blijkbaar vlot om foto's op te loaden, Ik ga er snel nog een paar gaan trekken :p
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Die kabel is voor de 12 volt aansluiting achter in. :)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
evert65
6th Gear member

is een second opinion bij een andere garage geen idee?
want ik denk dat de huidige hersteller u en uw pa ziet als wandelende geldboompjes
keep calm!, your randomizer is running
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Inderdaad Evert, dat dacht ik ook al.
Ga eens naar iemand met verstand van Volvo's, of laat hem even uitlezen door iemand met Vida als er problemen met de software zijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Quota
6th Gear member

gewoon mee naar een dealer toe gaan, paar euro steken in een aankoopkeuring (met je verhaal erbij) en dan kijken wat er uit komt. Dan de verkoper/handelaar confronteren met het resultaat.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
avandaele
1st Gear member

kevinwalter schreef: Die kabel is voor de 12 volt aansluiting achter in. :)
in de koffer? of deze aan de achterkant van de middenconsole? aan de andere kant loopt het zelfde kabeltje maar deze is dan wel aangesloten aan de achterkant van de REM
op de factuur stond er : service 2.0, software regeleenheden downloaden ( 67)
onderdelen: 8691414 SW service update 67

zit de The Pump Electronic Module (PEM) , daar ook niet ergens in de buurt, bij de inspuitpomp. als die module daar zit, wil het zeggen dat hij vervangen is heb ik gelezen . als ik dan kijk naar al de klachten en foutmeldingen die ik aan de auto had zou die module de grote boosdoener zijn!

ik heb gisteren eens alles goed bekeken aan m'n motor. de dealer heeft er heeft er heel veel geld voor over om iets weg te steken.

gasklephuis is uitgeschakeld, er zit nu iets nieuws, anders op,
roetfilter, als ik mij niet vergis is ook vervangen, .
maf sensor is vervangen, temperatuursensor is vervangen,
turbo ziet er mij ook redelijk nieuw uit.
abs sensoren zijn ook vervangen
carterventilatie is uitgeschakeld,

ik heb al verschillende andere garages gecontacteerd, maar niemand durft echt te helpen. alhoewel, vorig jaar zij er één garagist dat er 3 injectoren vervangen zijn. nu zijn het er plots 5 . hmm, ik zal eens die oude foto's opzoeken.
dbosker
6th Gear member

je zegt een aantal dingen die domweg niet kunnen kloppen.
Gasklephuis uitgeschakeld - er zit nu iets anders op - dat bestaat niet. Als er een gasklephuis op zat, zal er ook weer een gasklephuis op moeten, anders gaat het simpelweg niet werken.
Carterventilatie uitgeschakeld - kan ook al niet ongestraft gebeuren

laatste Volvo (960) verkocht
V50 R
6th Gear member

Ik denk dat in dit topic het volgende blog wel passend is:
http://www.autoblog.nl/nieuws/meer-dan- ... niet-78243
evert65
6th Gear member

gevalletje : klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt
ts slaat complete wartaal uit, gooi maar in m'n pet en zoek het maar uit
doei!
keep calm!, your randomizer is running
avandaele
1st Gear member

fotos

fotos koffer
fotos motor

ik ben dan ook totaal geen mechanieker, alles ik volgens hayness alles eens nakijk wat vervangen is, kom ik bij de fuel and exhaust systems uit.

in de koffer is er allesins gewerkt aan de aan die 2 ronde zwarte cirkels. door de blauwe stippen/markeringen die ze achtergelaten hebben, ben ik gewoon die stippen gevolgd. de gele stippen zijn dingen die al vervangen zijn, of waar al aan gewerkt is. en de onderdelen met rood zijn onderdelen die kapot zijn, of waar er problemen mee zijn. Ik begin hun manier van werken al door te hebben. er moet gewoon iets zijn dat ze willen wegsteken,. t'feit is dat men motor kapot is, en dat zij de oorzaak kennen. en het koste wat het kost willen wegsteken.

ik kwam dit tegen op een forum : een regelunit de de brandstofdruk electronisch aanpast.Volvo noemt het een PEM. ik heb dit nagekeken en naast de brandstoffilter hangt er niets, behalve een zwarte loshangend plakbandje .

--> ik had de foutmelding anti skid control service vereist net toen ik de auto het laatst binnen deed.: auto ging in noodloop bij remmen, optrekken, en maakte een brommend geluid. de auto draaide ook niet netjes, en tijdens het rijden zat er geen power achter. toen hebben ze de turbo inlaatslang vervangen, de achterverlichting hersteld en die software opdates gedaan. , maar ik moest wel men auto achterlaten s'avonds. wat ik ook vreemd vond is dat ik een blaadje met de laadstand ofzoiets van de accu meekreeg en hij had 12A of VOlt
--> gelijkaardig geval

ik heb opgemerkt dat alles aan de auto blijkbaar al opengevezen en gedaan is. zulke brol dat ze verkopen en dat noemt zich een officiele volvo verdeler.

ik zal een nieuwe topic openen, en het eens allemaal duidelijk , chronologisch neerpennen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”