aansluiting dvd scherm op HU 801 radio

Plaats reactie
Heemskerk
2nd Gear member

Hallo,

Ben van plan om een dvd scherm te kopen en daar een dvd player op aan te sluiten.
Nu is mijn vraag...Kan ik ook het geluid van de speler over m'n boxen van de HU-801 laten gaan?
Zit er ergens een versterker met tulp aansluiting zodat ik de dvd player daarop aansluit?
menjo
7th Gear member

Ik ken de HU-801 niet precies, maar ga er maar van uit dat het niet kan. Je probleem is in feite hetzelfde als het aanlsuiten van een mp3 speler op een volvo radio. Oplossingen zijn er wel, een FM zender (illegaal, en in jouw geval helemaal niet nodig, je dvd speler zit neem ik aan vast in de auto?) of een FM modulator. Zoek eens wat rond op het forum naar mp3 speler topics, dan vind je wat meer info.
menjo
7th Gear member

Als je auto een aparte versterker heeft kun je het hoogstwaarschijnlijk wel daar op aansluiten. Als die bijvoorbeeld maar 1 aansluiting heeft, dan kun je altijd nog een schakelaar maken waarmee je tussen de radio en de dvd speler schakelt.
volvofreak
1st Gear member

heey

dit las ik op een site: Modulator voor het weergeven van audio van een CD-, DVD-, MP3-speler etc via de autoradio. Maakt gebruik van FM-frequenties, de modulator wordt opgenomen in de antennekabel. meschien heb je er wat aan

groeten
Heemskerk
2nd Gear member

volvofreak schreef:heey

dit las ik op een site: Modulator voor het weergeven van audio van een CD-, DVD-, MP3-speler etc via de autoradio. Maakt gebruik van FM-frequenties, de modulator wordt opgenomen in de antennekabel. meschien heb je er wat aan

groeten
Ga me hier wat verder in verdiepen ..heb ook zoiets gehoord via de antennekabel.

Iedergeval bedankt voor de info.

gr,

Vin
Battlecruiser
8th Gear member

Tip: kijk eens onder de rechter voorstoel. Àls je een versterker hebt, zit ie daar.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Lucien
2nd Gear member

Tip: kijk eens onder de rechter voorstoel. Àls je een versterker hebt, zit ie daar.
En als hij daar zit, zijn daar dan ALLE speakers mee aangestuurd of worden er een paar vanuit de HU801 zelf aangestuurd?

Verder zul je rekening moeten houden met iets triviaals als een volume-knop of equilizer. Als je het signaal rechtstreeks de versterker injaagt gaat dat waarschijnlijk op maximale sterkte er weer uit!
Greetz,

Lucien
Heemskerk
2nd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Tip: kijk eens onder de rechter voorstoel. Àls je een versterker hebt, zit ie daar.
Heb helaas niks onder me stoel zitten dus geen versterker.
zit er niks achter de radio ...extra aansluiting of zo?
menjo
7th Gear member

Volgens de radiotabel heeft zo'n ding wel ergens een aparte versterker.
Heemskerk
2nd Gear member

menjo schreef:Volgens de radiotabel heeft zo'n ding wel ergens een aparte versterker.
Dacht zelf ook dat ik zo iets gelezen had maar......WAAR... :evil:
s80 1999
4th Gear member

onder de rechter voorstoel zit de versterker, de dolby speakers worden bijna allemaal aangestuurt door die versterker, op de center speaker na. maar LET OP !! het signaal komt binnen door een RGB soort stekker en gaat er uit met de gewone speaker kabel/stekker (grijs)
Heemskerk
2nd Gear member

Weet iemand het verschil tussen een hu 801 en een hu 803.

Mijn colega een gisteren een v70 gekocht (,,,hij heeft altijd in een vw transporter gereden en is nu op mijn aanraden :D over gestapt op een volvo,,,) maar die heeft een HU 803 radio daar komt volgens mijn nog beter geluid uit of heb ik dat verkeert gehoort.
s80 1999
4th Gear member

de S80 Heeft een HU 801 (rondingen aan de hoeken) en de HU 803 is voor de v70 S60 omdat die hoeken hebben, verders zijn ze precies het zelfde heb ik me laten vertellen door de lokale volvo dealer
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

de versterker bij de hu801 Er moet namelijk altijd een versterker aanwezig zijn omdat de hu801 zelf maar een kanaal kan versterker (het middenkanaal voor) zit altijd op de bodem in een "kuil" onder de pasagiersstoel voor. Dit is standaard.

Volgens mij is de hu801 een voorloper van de hu803. Naast het uiterlijk zijn er wel degelijk verschillen. de 803 heeft prologicII en de 801 prologicI bijvoorbeeld.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Battlecruiser
8th Gear member

Nee, de 801 en 803 zijn onderhuids geheel idem. De 801 heeft een passand front voor de S80 en de 803 heeft een frontje voor de S60, verder geen verschil.

De HU 850 is veel recenter en heeft prologic II
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Heemskerk
2nd Gear member

Heb inderdaad een versterker onder de stoel moest wel ff twee keer kijken maar hij zit er.
Heb hellaas zeer weinig tijd om me er verder in te verdiepen maar ik blijf er mee bezig.

Iedergaval bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “S80”