xenon storing V70 2003

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paul_r
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28.08.2008 - 14:41
Locatie: utrecht
Contacteer:

Beste lezers,

Bij mijn Volvo V70 Titanium Bj 2003, Mj 2004 komt sinds lange tijd een koplampstoring voor (bi-xenon verlichting). De automatische hoogte verstelling werkt niet oke. Als ik ga rijden gaat het in het begin goed, maar als de auto warm is en ik kom op een punt dat ik langzamer rijd of kom stil te staan duiken de koplampen naar beneden. De lampen staan dan vlak voor de auto op de grond gericht. Als ik een grootlicht signaal geef herstellen de lampen zich, maar later komt het euvel weer terug. Het probleem zit hem in de linker koplamp. Mijn garage heeft echt al van alles geprobeerd, maar tot op heden geen oplossing. Een nieuwe lamp kost maar liefst €800,- dus als het anderszins opgelost kan worden is dat wel prettig.
Is er iemand die dit probleem herkent? Een tip hoe te kijken naar een oplossing? Ik ben ook op zoek naar een gebruikte lamp die dan de huidige kan vervangen. Alle tips zijn welkom.

Dank alvast, Paul
www.paulromijn.nl

Volvo Amazon P130 1964, Volvo V70 2.5T Summum 2012 LPiG3 (import Zweden)
quatrejour
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2014 - 23:01

Hoi Paul,
Ik heb exact hetzelfde probleem...erg lastig! Het is bij mij ook de linker koplamp en het probleem doet zich inderdaad alleen voor bij hoge temperaturen. Bij uitlezen geeft Vida aan: storing koplampmotor links.... Heb de stelmotor achter op de unit door een vervangen(even 1 vd garage geleend), dit bleek het niet te zijn. Het is dus de stelmotor die de reflector op en neer beweegt. Kun je, volgens mij niet bij... Ik heb de ballast-kabel( van de ballast naar de xenonlamp) los gehaald en weer opnieuw geplaatst. Storing bleef een tijd weg...maar kwam weer terug.
Nieuwe lampen kosten meer als de auto waard is haha dus geen optie. Heb een nieuwe set gescoord via Ebay maar er zat een RHD tussen( ja, uiteraard de linker helaas) Leverancier had een foutje gemaakt en nam ze netjes weer terug maar ik zit zonder.
Ik blijf zoeken want het moet volgens mij in een elektronische verbinding zitten die uitzet bij warmte en dan de storing veroorzaakt en de lampen in "veilige modus" zet....waardoor de bestuurder weinig meer ziet..dus..
Ik blijf zoeken en zal laten weten als ik wat gevonden heb maar sta uiteraard open voor suggesties!!
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

xenonlampen ombouwen van rhd naar lhd is makkelijk (mits je al een set lhd hebt), bij halogeenlampen niet. Ik heb hier eventueel de onderdelen nog wel liggen om een rhd set om te bouwen)
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Ben ook (voor de gein) eens op zoek gegaan naar een origineel setje maar daar is niet aan te komen.....................
Nu maar duimen dat die van mij het iets langer vol houden.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
paul_r
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28.08.2008 - 14:41
Locatie: utrecht
Contacteer:

Het is inderdaad niet leuk dit euvel. Ik vind het hier NL wel oke, overdag maar geen lampen aan. Maar als ik met vakantie ga in landen waar de verlichting niet heel oke is en de temperatuur nog hoger wordt het wellicht een drama. Quatrejour, zou de lamp niet te demonteren zijn om de warmte gevoelige electrische verbinding te repareren? Overigens heeft garagehouder ter controle de starters (platte metalen doos aan onderzijde lampunit) van de 2 koplampen verwisseld om die te controleren, maar daar zit het hem niet in. Gelukkig maar, want die krengen kosten ook nog eens 300 eur los. Nieuwe lamp zonder starter 800 euro. Tjonge, daar wordt je niet blij van. Blijven zoeken maar, naar een 2de hands unit en maar hopen dat die vindbaar is en niet hetzelfde gebrek heeft.
Paul
www.paulromijn.nl

Volvo Amazon P130 1964, Volvo V70 2.5T Summum 2012 LPiG3 (import Zweden)
Gebruikersavatar
Swedishsteel4life
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
Locatie: Zutphen

Bij mijn 2004 s60 summum bleek er een contact los te zijn gegaan, nadat ik een lampje heb laten vervangen door een kennis.
De hier beschreven zoektocht en afwegingen heb ik ook gemaakt en uiteindelijk in overleg met een specialist de unit opengemaakt (zaag) en het contact hersteld. Dit is een blijvend goede oplossing gebleken (kosten €75).

Niet conform de fabrieksvoorschriften, maar imho een acceptabele oplossing.. :D
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
quatrejour
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2014 - 23:01

Bij het ombouwen naar LHD moet de reflector worden omgebouwd. Die maakt het lichtbeeld. Ik heb het met die dure en nieuwe lampen niet aangedurfd en ze zijn alweer bij de Duitse leverancier. Vandaag (27 gr)in de file weer dezelfde melding@&€(?!@!!
quatrejour
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2014 - 23:01

Bij het ombouwen naar LHD moet de reflector worden omgebouwd. Die maakt het lichtbeeld. Ik heb het met die dure en nieuwe lampen niet aangedurfd en ze zijn alweer bij de Duitse leverancier. Vandaag (27 gr)in de file weer dezelfde melding@&€(?!@!!
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

Het lichtbeeld wordt (als ik het goed heb) niet bepaald door de reflector, maar door de metalen huls om de lamp heen.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”