Muziek van telefoon over de auto radio

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jenzen
1st Gear member

Goedendag,

Recent heb ik een Volvo S40 (MY 2004) gekocht, met hp sound. Maandag ga ik er mee naar Kroatie. Nu zou ik graag, omdat het zo'n lange rit word, mijn muziek vanaf m'n telefoon willen beluisteren. Ik heb al wat rond gekeken op internet en omdat ik niet 300 euro uit wil geven aan zoiets leek mij dit wel een goede oplossing. Ik neem aan dat de kabel die achterin mijn radio zit eruit getrokken moet worden en deze vervolgens in de nieuwe kabel moet worden gestoken. En dan de andere kant van de nieuwe kabel weer in de achterkant van de radio. Toch? :D

Heeft iemand hier ervaring mee? Is de geluidskwaliteit een beetje goed? En gaat dit uberhaupt werken met mijn radio?

Als dit niet werkt, zijn er dan andere goedkope oplossingen voor max rond de 50 euro?
ChrisV40
2nd Gear member

Zit er niet al een aux in op de radio? In het kastje in de middenconsole?

Als je op de mode knop drukt, zie je dan naast cd ook nog aux staan?
V50 R
6th Gear member

Zit geen aux bij my2004, als je echt een goede oplossing wil, zou ik via marktplaats een parrot kopen, een mki9000 serie. Vervolgens bij volvotech een kabel kopen en zelf inbouwen. Deze kabel uit je link aansluiten zal je niet zo lukken. Wellicht kan bob je helpen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

De kabel waar je op doelt verplaatst alleen het connectie punt. Zinloze kabel waar velen al "in gestonken" zijn.
Voor jouw auto met HP audio zijn er 2 oplossingen;
1- verloopkabelset (van achter naar voor in je auto) en dan aansluiten op een Parrot uit de MKi reeks (of de mini/tablet).
Kost ten alle tijde minimaal Euro 200 bij elkaar.
2- alternatief is de MMMi van VolvoTech.EU... kost meer, maar dan gaat de gehele audio boel ook over de versterker van je auto en klinkt het perfect.

Optie 1 werkt, maar is kwalitatief minder omdat de Volvo versterker niet gebruikt wordt, maar slechts het interne versterkertje van de Parrot...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Jenzen
1st Gear member

Bedankt voor jullie antwoorden!

Zo'n parrot valt voor mij al af omdat ik niet een extra schermpje op m'n dashboard wil hebben en zodra ik 200 euro of meer uit ga geven wil ik wel goede kwaliteit.

Een MMMi set klinkt wel interresant. Ik neem aan dat je dan op deze doelt?

Nou wilde ik eigenlijk over een tijdje wanneer ik weer wat geld heb gespaard (net een hoop vervangen aan de auto, totale kosten €2500,- :'( :'( ) iets kopen zodat m'n telefoon met Bluetooth direct muziek kan afspelen en kan bellen. Ik heb van GROM een setje gevonden die dit allemaal kan. Het gaat om deze.

Is een MMMi set die jullie aanbieden vergelijkbaar? en zou ik deze later kunnen uitbreiden met Bluetooth? Hiermee bijvoorbeeld? (want dan gun ik het jullie meer om iets te verkopen. en daarbij is het ook nog goedkoper bij jullie :D )

Overigens kan ik het wel vergeten om de geïntegreerde telefoon te kunnen gebruiken voor bellen zonder dat ik er een extra simkaart voor bestel toch? De knopjes voor de telefoon op het stuur zullen dan wel waardeloos zijn.

Sorry voor de vele vragen en linkjes. Ben zelf al veel aan het zoeken geweest maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
jtb81
3rd Gear member

Als je een parrot 9000 gebruikt heb je geen extra schermpje. Ik heb de 9100 en die is heel subtiel weggewerkt vlak onder de ventilatieroosters in het midden. Dan heb je meteen bluetooth en usb. Ik ben zeer blij dat ik die knoop doorgehakt heb destijds, het is even wat geld maar het werkt heel goed.
Laatst gewijzigd door jtb81 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Jenzen
1st Gear member

Maar dan blijft het probleem dat de versterker van de parrot word gebruikt en niet de versterker die al in de auto zit, toch? Dat betreft is een MMMi setje interessanter denk ik.
Jenzen
1st Gear member

Overigens las ik ook ergens dat de parkeersensoren en de navi geen geluid meer maken met zo'n parrot. Weet niet of dat helemaal waar is?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

MMMi -> aux. Geintegreerd in de glasvezelbus. Alle zaken als P-sensoren, navi blijven werken.
MMMi+ -> aan mmmi gekoppelde Parrot. (direct aan de MMMi, dus NIET in de speaker-kabelboom, parrot audio gaat geheel over de originele Volvo installatie, dus P-sensoren etc blijven werken)
Parrot alleen -> in de kabelboom van de speakers. Indien je audio afspeelt of belt via de Parrot worden alle (!) speakers afgesloten en neem de parrot het over. Ook p-sensoren en navi zijn dan niet meer hoorbaar.

MMMi neemt ongezien door de auto de laatst gebruikte bron over. Hierdoor heeft de auto dus GEEN last van 'verkeerde modules" in de auto en hoeft de beveiliging van de MOST er ook niet af en blijven de onderdelen die aan je MOST kring hangen dus ook veilig voor jouw auto. (En bij diefstal useless).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Jenzen
1st Gear member

Pfoe is allemaal stuk lastiger dan ik dacht..

Ik denk dat ik dan maar voor de MMMi met aux ga. Kan ik na de vakantie altijd nog iets met bluetooth regelen.

Bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”