Hoi! Mijn naam is Sebas en kom uit de regio Den Haag. Voor mijn werk zit ik veel op de weg en ik ben nu weer in de luxe positie om weer een mooie nieuwe bak uit te kiezen voor mijn werk. Uiteraard een Volvo V40. Aangezien mijn werkgever een basis uitvoering heeft uitgekozen hoef ik alleen nog maar de aanvullingen te kiezen.
Het word een 711 Bright Silver D2 Momentum met een Business Pack Connect. Het liefst willen ze dat ik een Geartronic kies ( voor de ontspannen rijmomenten ) maar aangezien een Handgeschakelde versie een veel aantrekkelijkere bijtelling heeft ga ik daarvoor.
Zelf wil ik in ieder geval;
- De Matt black Ixion 17 inch.
- Getinte ramen achter
- Afneembare trekhaak
- Verwarmbare stoelen voor
- 12v aansluiting achterin de bak
- zonder model en type aanduiding
- noodreserve wiel ( blijf ik trouwens raar vinden dat het niet standaard is )
- diffuser achterbumper met dubbele uitlaten
Maar over de volgende opties twijfel ik nog heel erg dus ik wil graag jullie mening en ervaringen horen;
- Xenon verlchting
- evt Exterion kit ipv alleen de diffuser
- verlaagd sport chassis
- verschuifbare armsteun voorin
- volvo alarm klasse 3
- Harman kardon Premium audio
- Park assist pilot incl park assist voor en achter
Verder nog wat vragen.
Wanneer je voor de Xenon optie kiest, heb je dan ook led dagrijverlichting?
Zijn er nog opties waarvan jullie zeggen dat ik die echt niet mag vergeten?
Jullie reacties graag!?
Even voorstellen en tips graag
-
- 6th Gear member
Met xenon heb je led idd. Verder vraag ik me af of een business sport niet aantrekkelijk is, heb je dat al voorgesteld aan je werkgever? Daar zitten de meeste opties std op en is erg scherp geprijsd, zeker voor de leasemarkt. Dan heb je xenon, diffuser etc er iig std op zitten.
- sebasv40
- 1st Gear member
Ja klopt, alleen is die 711 Bright Silver een vereiste en bedrijfs formaliteit van mijn werkgever. Ze rijden bij ons allemaal in volvo's in dezelfde 711 kleur. Deze kleur is alleen niet als d2 bus sport leverbaar
- R-driver
- 2nd Gear member
- Xenon verlchting indien budget - zeker doen
- evt Exterion kit ipv alleen de diffuser - is puur smaak , ja
- verlaagd sport chassis - nee scheelt nagenoeg niks, beter een eibach/heico set van 30mm.
- verschuifbare armsteun voorin - jazeker, zonder is niet aan te raden.
- volvo alarm klasse 3 - nee, deze gaan meestal alleen af als je er niks aan hebt.
- Harman kardon Premium audio - nee, origineel is ruim voldoende. en vooral met ''spook'' verhalen over de ''Premium'' audio..
- Park assist pilot incl park assist voor en achter - achter ja - voor is eventueel wel makkelijk als je veel in de stad zit.
Zijn er nog opties waarvan jullie zeggen dat ik die echt niet mag vergeten? - eventueel de neerklapbare voorstoel passagier.

- verlaagd sport chassis - nee scheelt nagenoeg niks, beter een eibach/heico set van 30mm.
- volvo alarm klasse 3 - nee, deze gaan meestal alleen af als je er niks aan hebt.
- Harman kardon Premium audio - nee, origineel is ruim voldoende. en vooral met ''spook'' verhalen over de ''Premium'' audio..
- Park assist pilot incl park assist voor en achter - achter ja - voor is eventueel wel makkelijk als je veel in de stad zit.
Zijn er nog opties waarvan jullie zeggen dat ik die echt niet mag vergeten? - eventueel de neerklapbare voorstoel passagier.
Huidig V60CC B5 (21)
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
-
- 6th Gear member
Jammer dat je werkgever zo zilver is ingesteld.
Maar verder kan je hem idd mooi aankleden. Wil je de platte uitlaten of de ronde icm een rdesign diffuser? Als je voor de platte gaat met bijbehorende diffuser, moet je die zijstukken op de flanken er niet op laten zetten, ziet er een beetje tupperware achtig uit.
Verder eens met hierboven, zou alleen even kijken of blinderen achteraf niet mooier/goedkoper is. En ik weet niet hoe vaak je de trekhaak gebruikt, maar als dat regelmatig is, zou ik de park pilot assist laten voor wat het is en voor de camera gaan. Park pilot gebruik je toch nooit en de neus is makkelijk in te schatten.
Daarnaast scheelt het Sportschassis een 10mm, eibach staat mooier 30mm, maar niet alle leasemaatschappijen keuren dat goed, garantie, dus even vragen vooraf. De schokbrekers van een affabriek sportchasis zijn wel stugger sterker. Als je voor een eibachset gaat verander je alleen de veren, dus zullen de std schokbrekers sneller slijten.
Armsteun en xenon iig altijd doen. Veel plezier van beide, en het meesturen van de xenonlampen in bochten is erg prettig op donkere wegen.

Verder eens met hierboven, zou alleen even kijken of blinderen achteraf niet mooier/goedkoper is. En ik weet niet hoe vaak je de trekhaak gebruikt, maar als dat regelmatig is, zou ik de park pilot assist laten voor wat het is en voor de camera gaan. Park pilot gebruik je toch nooit en de neus is makkelijk in te schatten.
Daarnaast scheelt het Sportschassis een 10mm, eibach staat mooier 30mm, maar niet alle leasemaatschappijen keuren dat goed, garantie, dus even vragen vooraf. De schokbrekers van een affabriek sportchasis zijn wel stugger sterker. Als je voor een eibachset gaat verander je alleen de veren, dus zullen de std schokbrekers sneller slijten.
Armsteun en xenon iig altijd doen. Veel plezier van beide, en het meesturen van de xenonlampen in bochten is erg prettig op donkere wegen.
-
- 6th Gear member
Ik weet niet hoe ver je wil gaan met personaliseren, maar als je hem een uniek tintje wil geven, dan zou ik proberen ondestaande diffuser er op te krijgen (prijs kan je vast opvragen) icm spiegelkappen vd zijspiegels in hoogglans zwart a 130,-. Dat staat zeker samen met de xenon lampen en de donkere freija velgen erg goed denk ik. En dan heb je een unieke samenstelling te pakken. Aan de binnenkant zou ik iig nog wel even sportpedalen plaatsen a 48,50 bij vstore (rijdt erg fijn en past goed bij pook en stuurinleg) en een zonnebril houder. Dan is het plaatje wel af denk ik. 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sebasv40
- 1st Gear member
thnx! die spookverhalen had ik inderdaad gelezen. vandaar ook dat ik nogmaals wat meningen wil weten, maar ik denk dat ik de HK audio maar laat voor wat het is.R-driver schreef: - Xenon verlchting indien budget - zeker doen
- sebasv40
- 1st Gear member
THNX!V50 R schreef: Jammer dat je werkgever zo zilver is ingesteld.Maar verder kan je hem idd mooi aankleden. Wil je de platte uitlaten of de ronde icm een rdesign diffuser? Als je voor de platte gaat met bijbehorende diffuser, moet je die zijstukken op de flanken er niet op laten zetten, ziet er een beetje tupperware achtig uit.
Ik wil dan inderdaad voor de platte gaan. ziet er mooier en "classy" uit
Ik gebruik de trekhaak niet vaak, vandaar afneembaar. maar die camera is inderdaad wel een handige optie.
Maatschappij keurt dat inderdaad niet goed, maar ik wil wel wat lager en vooral stugger zitten.
- sebasv40
- 1st Gear member
V50 R schreef: Ik weet niet hoe ver je wil gaan met personaliseren, maar als je hem een uniek tintje wil geven, dan zou ik proberen ondestaande diffuser er op te krijgen (prijs kan je vast opvragen) icm spiegelkappen vd zijspiegels in hoogglans zwart a 130,-. Dat staat zeker samen met de xenon lampen en de donkere freija velgen erg goed denk ik. En dan heb je een unieke samenstelling te pakken. Aan de binnenkant zou ik iig nog wel even sportpedalen plaatsen a 48,50 bij vstore (rijdt erg fijn en past goed bij pook en stuurinleg) en een zonnebril houder. Dan is het plaatje wel af denk ik.![]()
Dankje. Maar zwart ( puur smaak ) vindt ik er niet zo bij staan. word ie een beetje te slick van denk ik.
Maar bedankt voor de tip.
-
- 6th Gear member
Begrijp dat je hoogglans zwart wellicht wat heftig vindt, maar de auto kan het hebben hoor. Zeker in bright silver is hij erg braaf, heb hem zelf in deze kleur gehad als voorloopauto voor een paar maanden.
Hieronder nog een voorbeeld van de diffuser:
Hieronder nog een voorbeeld van de diffuser:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Als je toch al verwarmde voorstoelen wilt en twijfels hebt over xenon, is een winterline dan geen idee? Dat is goedkoper. De verschuifbare armsteun is in mijn ogen ook een must, keyless entry/start mis ik niet. De park pilot/assist zou ik ook het geld niet waard vinden, een neerklapbare voorstoel vind ik (persoonlijk) een optie die voor die paar tientjes er prima bij kan.
- Huite
- 3rd Gear member
Klein zijsprongetje.
Zijn die platte uitlaten (met bijbehorende diffuser) beide aangesloten of is het nep?
Zijn die platte uitlaten (met bijbehorende diffuser) beide aangesloten of is het nep?

Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
-
- 6th Gear member
@johan, grappige is dat ik hem ook als momentum met winterline, bpc en freija wilde bestellen vorig jaar, met nog wat kleine losse accesoires. Maar toen was hij via de lease duurder dan een summum met xenon als losse optie (terwijl de catalogus prijs toch een stukje hoger lag). Even goed calculeren dus als je veel losse onderdelen/pakketjes neemt.
-
- 4th Gear member
In mijn ogen een niet te missen optie: Scandinavian Line. Ik vind de standkachel echt een hoge meerwaarde hebben.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr