V70 D5 awd 2006 stilvallen motor tijdens rijden .

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Dasstrafda
1st Gear member

Hallo allen .....

Weer eens ben ik genoodzaakt om een bizar probleem te melden, hopende dat er mensen zijn die mij kunnen helpen .

Gisteren komende uit Brussel op de A12 daalde ik de tunnel in om de Antwerpse ring te vervolgen . Vlak voor de tunnel ingang sloeg de motor plotseling af en kwam ik in een heeeeeel gevaarlijk situatie . Aangezien er geen pechstrook aanwezig is , stond ik stil op de rechtse rijvak en beleefde de schrik van mijn leven door de aandenderend camions die alles moesten doen om mijn auto te ontwijken . Gelukkig kwam na 10 min de FAST team van Antwerpen in aktie en zetten ze de nodige signalisatie om erger te voorkomen .
Bij aankomst van de takelwagen probeerde ik nog even om de auto te starten , en tot mijn verbazing starte deze onmiddelijk . Op de display van de bc niet van fout op te merken . Na dat ze mij hadden afgezet bleef de auto normaal starten en rijden . s'Avonds nog eens een klein toertje gedaan zonder problemen tot ik thuis kwam en de auto in de garage wilde parkeren . Op het moment ik achteruit wou inrijden sloeg de motor terug af . Onmiddelijk probeerde ik opnieuw te starten maar de motor draaide zelfs niet rond .
Dus bij deze zit ik met een vervelende kwaal die, ik niet kan thuisbrengen en zo met de wagen niet durf te rijden .
Zelfs na de tweede keer stilvallen geen lampje nog foutmelding op display .

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee waar ik dit probleem moet zoeken ??
lint
Geartronic member

Dat lijkt mij een gevaarlijk probleem, zomaar stilvallen door het afslaan van de motor en dan ook nog op een weg zonder pechstrook.
Een dealer is de aangewezen persoon om de auto uit te lezen en de oorrzaak van de storing duidelijk te krijgen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Dasstrafda
1st Gear member

Ik ben deze morgend al langs dealer geweest om mijn vehaal te doen ! Maar zolas in vele gevallen hebben ze er ook geen verklaring voor . Het zou van alles kunnen zijn is de klassieke antwoord .
Op hoop van zegen om niet stil te vallen, ga ik vandaag langs om auto uit te lezen .
koster
3rd Gear member

Wat een pech op zo'n lastig moment!
Gelukkig goed afgelopen , succes verder.
volvo-s40
4th Gear member

begin eens met je min pool op je accu te vervangen. Die zijn na 10 jaar werkelijk zo rot als de neten (al ogen ze en meten ze soms goed)

Diverse malen mee gemaakt dit soort problemen (auto slaat af / lampjes die aan of uit gaan etc), accu min pool meten, is goed. verwijderen.... breekt ie spontaan door midden.
Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Dasstrafda
1st Gear member

Ik ben zojuist terug thuis van bij dealer ! Bc uitgelezen en totaal geen foutmeldingen !! Ik ben dan ingestap en reed weg van bij dealer en raar maar waar , na 5 km stond ik terug aan de kant van de weg . Ondertussen dealer gebeld om mij te takelen . Tijdens het wachten starte de auto ineens weer maar viel na 15 sec terug sil . Ik kreeg op dat ogenblik melding" immobilisatie service vereist " . Terug aangekomen bij dealer starte de auto terug en werd nogeens uitgelezen . Wederom geen foutmelding ! Nu begon iedereen rond de auto aan zijn hoofd te krabben :-) .
Morgen zal ik eens langsgaan met reserve sleutel , mogelijk dat de sleutel de probleem veroorzaakt . Maar het is gissen tot nu toe .
@ Volvo -s40 : Bornen zijn deze winter vervangen samen met een nieuwe batterij .!!
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Dasstrafda schreef: Ik ben zojuist terug thuis van bij dealer ! Bc uitgelezen en totaal geen foutmeldingen !! Ik ben dan ingestap en reed weg van bij dealer en raar maar waar , na 5 km stond ik terug aan de kant van de weg . Ondertussen dealer gebeld om mij te takelen . Tijdens het wachten starte de auto ineens weer maar viel na 15 sec terug sil . Ik kreeg op dat ogenblik melding" immobilisatie service vereist " . Terug aangekomen bij dealer starte de auto terug en werd nogeens uitgelezen . Wederom geen foutmelding ! Nu begon iedereen rond de auto aan zijn hoofd te krabben :-) .
Morgen zal ik eens langsgaan met reserve sleutel , mogelijk dat de sleutel de probleem veroorzaakt . Maar het is gissen tot nu toe .
@ Volvo -s40 : Bornen zijn deze winter vervangen samen met een nieuwe batterij .!!

Nee, lijkt mij een probleem van je sleutelring!
Ik hoor dat die wel eens vaker kapot gaat. Dat is de ontvanger van dat zendertje in je sleutel... Ben de naam kwijt.

Edit: Transponder!
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Dasstrafda
1st Gear member

Bij het uitlezen geen fout meldig van Transponder !!
Morgen ga ik met reservesleutel eens naar de dealer om eens te proberen .
Dasstrafda
1st Gear member

Reservesleutel heeft ook geen resultaat opgeleverd .
Sinds gisteren start de auto helemaal niet . Zelfs nu geen foutmeldig uit te lezen ..... Pffff
lint
Geartronic member

Dat is geen goed nieuws, heeft de dealer nog andere plannen om de storing op te sporen en te verhelpen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Carfreak
7th Gear member

Dat is toch meestal de ecu als een V70 stilvalt? Probeer de zoekfunctie maar eens.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Tja, hij kreeg al de foutmelding immomiliser, vervang de transponder ring om het slot eens?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
charly
3rd Gear member

Ik heb juist hetzelfde gekend. Lees er mijn topic maar op na. Iedereen wilde alles vervangen. Binnen de kortste keren zou ik een nieuwe auto gehad hebben, zonder oplossing voor de panne. Het gevoel en de gekoppelde stress zijn inderdaad onvoorstelbaar. Mijn Volvo is een D5 V70 2002 automaat. Een lang verhaal echter kort: het Engelse forum bood soelaas. Daar was eveneens een onfortuinlijke wiens Volvo leed onder het "random engine cut off"-syndroom. Oplossing: een panne in de gekende rotelektronica (onder meer in de door de Yazaki- gangsters geleverde dashboards met hun beruchte DIM), doch deze keer in de HOOFDZEKERINGSBOX in het motorcompartiment. Vermoedelijk heeft men willen besparen op enkele grammen soldeersel. Ik heb een 2de-handsdoos (volledig bestukt) gekocht CS-parts te Beernem bij Brugge voor € 100. Let wel dat het het juiste type is! Anders kunnen er zich zeer rare fenomenen voordoen, zoals ik heb mogen ondervinden. Enfin, de ganse vervangingsoperatie is in een kwartiertje gepiept. Dat geen enkele dealer deze fout en de oplossing kent is hoogst eigenaardig. Waar de fora toch handig voor zijn! Blijkbaar hebben dealers er een heilige schrik voor. Commercie ?
Dasstrafda
1st Gear member

Er is ondertussen een Dealer die denkt dat de SEM reloaded zou moeten worden daar deze code kwijt zou zijn .
Maar ik ga zeker de garage eens verwittigen om de HOOFDZEKERINGSBOX na te kijken .

Wordt vervolgt .... en ik hoop met een happy end .
Dasstrafda
1st Gear member

Ondertussen terug uit vakantie en dealer waar ik mijn auto heb achtergelaten, heeft mijn aanwijzingen gevolgd om het probleem te vinden .
Weeral heeft deze forum mij veeeeeel geld bespaard !!
Mijn welgemeende DANK aan Charly voor zijn bijdrage over het zogenaamd " random engine cut off"-syndroom " . Door dit heb ik de dealer in de goede richting kunnen sturen, waardoor het probleem redelijk snel gevonden was.
De fout zat inderdaad in de relais doos onder de motorkap . De connectie van de startrelais was slecht waardoor deze door opwarming open kwam staan en motor liet stilvallen .
Door de kontaktpunten de reinigen en dicht te knijpen is het probleem opgelost . De kosten waaren nu beperkt tot 200 euro werkuren, startrelais en brandstofpomprelais inbegrepen .

Ik hoop ( bid ) dat ik nu even zonder problemen ( stress ) verder kan rijden .

Nogmaals mijn dank aan iedereen die zich ontfermt hebben over mijn probleem .
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”