PIH precondition (standkachel/airco) Defect

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
DJL
1st Gear member

Heren,

Bij mij werkt de precondition/airco vooraf niet altijd meer.
(Ik heb ook het accu laadprobleem, sinds de software update en het lijkt met elkaar te maken te hebben)

Dus de vraag is of meerdere hier last van hebben:

Airco precondition werkt wel als:
  • Als de auto net gedraaid heeft
  • Als de auto aan de stroom kabel ligt (en hij wel laad of geladen heeft)
Airco precondition werkt niet als:
  • Als de auto enkele minuten uit staat zonder laadkabel.
  • Als de auto aan de stroom kabel ligt (maar niet wil laden, zie ook accu laad probleem)
De problemen lijken gelijk aan het laad probleem.
Ik had van de dealer begrepen dat de auto in een soort slaap modus komt, waardoor hij een bepaald relais niet meer aan spreekt en daardoor niet gaat laden en mogelijk dus ook de airco niet aanspreekt.

De airco kan je zover ik weet starten, via App, sleutel, timer of in de auto zelf, het effect op starten van de precondition maakt voor dit probleem geen verschil.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

DJL
Laatst gewijzigd door DJL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 PIH MY2014, Geleverd 28-12-2013 :-)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Zelfde probleem hier kwam ik de afgelopen dagen achter! Maar dat vind ik nog niet eens zo erg vergeleken met het hoge verbruik en het af en toe niet laden van de auto!
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
pdreissen
2nd Gear member

Mmm... auto is ook terug geweest voor een software update ivm. Alarm systeem.

Ook hier krijg ik de pre-coditioning niet meer aan de praat, zolang hij niet aan de lader hangt. Aan de lader gaat het prima.

Wat me ook opviel is dat als ik de auto aan de lader heb en de pre coditioning start, ik ook een status melding in de app krijg waar staat: "Pre-conditionering gestart!"

Als ik dit doe als de auto niet aan de lader hangt, dan staat er: "Start verstuurd!" maar er gebeurt helemaal niks, de afgelopen weken best "vervelend" om in een warme auto te stappen (ja ja ik weet het we zijn verwend!)
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

We mogen dan wel verwend zijn maar je betaalt er wel voor! We hebben de auto al bijna 1.5 jaar en nog steeds werkt preconditioning NIET zoals het zou moeten. Erg jammer van Volvo.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Bij mij heeft de pre-conditioning eigenlijk altijd goed gewerkt. Zowel tijdens het opladen als zonder stekker. De enige bug waar ik af en toe last van had, was als het opladen over de 24:00 uur heen ging.
De laatste update heb ik nog niet gehad. Laatste beurt in december(30.000) en de volgende zal wel weer in december zijn.
De app. werkt ook steeds beter en sneller.
zender
1st Gear member

Bij mij geen problemen alles werkt, maar de auto moet wel op slot staan.
Soms geeft de app wel een foutmelding maar is de preconditioning gewoon gestart
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

De 24h bug is hier altijd al geweest en nooit verdwenen. Is het zo lastig om daar een update voor uit te brengen?

Zonder aangesloten laadkabel werkt preconditioning helemaal niet meer. Hij knippert wel bij een handmatige start via de sleutel, maar doet niets (zelfs niet met een volle accu).
Tukker999
4th Gear member

En als jullie het eens proberen met Volvo HeaterStart (een oude app van Volvo)
Zou hij het dan misschien doen?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Oh en ik maar denken dat de preconditioning alleen aan de kabel werkt... tsss. Software foutje dus ook.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
V50 R
6th Gear member

D6 wordt niet meer verder ontwikkeld, dus ik denk dat de volvo technici druk zijn met andere nieuwere speeltjes... ;)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

VolvoTech schreef: Oh en ik maar denken dat de preconditioning alleen aan de kabel werkt... tsss. Software foutje dus ook.
Kan het Service 2.0 pakket tussentijds ook geladen worden door de dealer? Nu scheelt het dat we over ongeveer vijf weken weer voor een beurt moeten verschijnen, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die maar één keer per jaar bij de dealer komen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Tuurlijk dat kan. Maar weet nietmof er al een update is voor de laad pericelen en preconditioning etc
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik had een keer mee gekregen dat het pakket alleen bij een beurt geladen mocht worden namelijk... Zal het ze eens vragen volgende week!
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb begrepen dat belangrijke updates altijd gedaan worden, maar de anderen alleen bij de standaard beurt worden uitgevoerd. Ik heb 1 keer een update gehad bij een winterbanden wissel.
Als de auto bij de garage komt, krijgen ze een melding of er updates zijn en zo ja welke updates uitgevoerd moeten worden. Is gekoppeld aan het kenteken / VIN-nummer
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nou nee. Als er uitgelezen wordt met vida EN er wordt gezocht of er updates zijn dan is te zien wat er te updaten valt, dit uitsluitend met de nieuwe VIDA versie, de oude gaf helemaal niks aan.

Naar mijn weten is er echter nog geen update voor het kabel probleem.
www.volvotech.eu

IkeV70
5th Gear member

Als je preconditioning gewoon werkt zoals beschreven in de handleiding, zowel met als zonder kabel, zowel verwarmen als koelen, zowel op timer als met sleutel als met app, zowel met vergrendelde als met onvergrendelde deuren, en het laden van de accu ook gewoon werkt (zoals bij mij allemaal het geval), dan maar even geen service updates laten installeren.

Het is te hopen dat de problemen niet net als de 24h bug gewoon maar helemaal niet meer opgelost worden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
RichieB
6th Gear member

Bij mij werkt preconditioning altijd prima. Ik verwacht pas weer in april 2016 langs de dealer te moeten, en ik mag hopen dat tegen die tijd de bugs wel uit de update zijn gehaald.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat is wel een goede tip inderdaad, doe maar even NIET updaten als je nu geen problemen hebt, zo zijn immers bij velen de problemen ontstaan...
www.volvotech.eu

V50 R
6th Gear member

Ik zou even wachten met onderhoud idd, komt vanzelf bericht via het forum of wellicht je dealer als alles straks weer goed werkt.
hansvl
1st Gear member

Afgelopen vrijdag heeft de mijne de 30.000 km beurt gehad inclusief de update naar 2.0
Tot nu geen enkel probleem met laden en ook de preconditioning (met sleutel) werkt gewoon.
Het viel me op dat de accustatus bij mij in 1 keer naar 50 km ging, terwijl andere na update stapsgewijs werd verhoogd.
Of de update is veranderd, of ik heb slechts een gedeeltelijke update gehad (?)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”