Parkeersensor vervangen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Diesel70
3rd Gear member

Goedemiddag,

Vanaf vanmorgen heb ik de melding dat mijn parkeersensoren "onderhoud" nodig hebben.

De garage heeft de boel uitgelezen en nu blijkt dat sensor 3 stuk is.

Helaas is er in verband met de vakantiedrukte en mijn aankomende vakantie geen tijd meer om een nieuwe sensor te plaatsen.

Aangezien ik wel graag PDC in de vakantie heb, ga ik (denk ik) zelf de sensor maar vervangen.

Vraag: Kan ik simpelweg de bumper verwijderen, sensor 3 verwijderen, nieuwe inklikken en ben ik dan weer klaar?
De gaten zitten natuurlijk al in de bumper, dus de afdekking blijft zitten.

Vraag 2: Is sensor 3 de sensor rechts van de trekhaak (als je achter de auto staat)

De nieuwe sensor is volgens mij onderdeelnummer 30765108.

Zie ik nu nog wat over het hoofd of kan dit klusje binnen een uurtje weer klaar zijn?

Groet,
Erwin
Volvo XC60 My17
lint
Geartronic member

Als er geen software toestanden bijkomen na het vervangen van de sensor moet het makkelijk zelf te doen zijn. Je kan de garage nog even vragen waar sensor 3 precies zit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Steven1979
1st Gear member

Mag ik hier even aanhaken?
Na de wasstraat gaf de pdc constante piep. Sensor los, naar binnen gedrukt.

Nu zie ik dat de andere sensoren lijken vast te zitten met een drup lijm i.o.d.? Hoe horen deze vast te zitten? Kan ik zelf, zonder de hele bumper eraf te moeten halen dit weer vastzetten?

Steven
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”