Onze nieuwe V40 D2
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw mooi zeg! Weer eens wat anders dan zwart!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V40OceanRacer
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.07.2015 - 14:17
Gave kleur hoor!
Jij hoeft nog maar 3 dagen te wachten. Ik moet nog 2 hele weken wachten
Veel plezier ervan
Jij hoeft nog maar 3 dagen te wachten. Ik moet nog 2 hele weken wachten

Veel plezier ervan

MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
- ppcs
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 13:57
Beste verse D2 rijders,
Inmiddels alweer 1500km verder en hij bevalt goed!! Inmiddels 1 op 21 verbruik en hij wordt steeds wat soepeler en krachtiger. Enige wat me opvalt is dat het bij koude motor lastig soepel optrekken is in de 1e versnelling.
Hebben jullie ook dat dipje (inhouden) rond 1800 toeren bij optrekken in de 1e versnelling met koude motor. Het lijkt of de software ivm de emissie ergens de motor knijpt ofzo. Stiekem best vervelend haha.
Inmiddels alweer 1500km verder en hij bevalt goed!! Inmiddels 1 op 21 verbruik en hij wordt steeds wat soepeler en krachtiger. Enige wat me opvalt is dat het bij koude motor lastig soepel optrekken is in de 1e versnelling.
Hebben jullie ook dat dipje (inhouden) rond 1800 toeren bij optrekken in de 1e versnelling met koude motor. Het lijkt of de software ivm de emissie ergens de motor knijpt ofzo. Stiekem best vervelend haha.
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Snap niet dat je met een koude motor in de 1 tot 1800 toeren door wilt trekken.
Ik gooi hem voordien al in de 2, wat de motor totaal geen probleem vind en heb dan nergens last van!
Heb nu 2 ritten in de D2 gemaakt, samen bijna 1000 km, en ben momenteel meer dan tevreden.
Hopen dat dit zo blijft!
Ik gooi hem voordien al in de 2, wat de motor totaal geen probleem vind en heb dan nergens last van!
Heb nu 2 ritten in de D2 gemaakt, samen bijna 1000 km, en ben momenteel meer dan tevreden.
Hopen dat dit zo blijft!
Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Maar 1800 toeren is toch bijna niks? Daar moet een motor toch wel tegen kunnen.Huite schreef: Snap niet dat je met een koude motor in de 1 tot 1800 toeren door wilt trekken.
Ik gooi hem voordien al in de 2, wat de motor totaal geen probleem vind en heb dan nergens last van!
Heb nu 2 ritten in de D2 gemaakt, samen bijna 1000 km, en ben momenteel meer dan tevreden.
Hopen dat dit zo blijft!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Dat kan hij ook prima hebben idd. Maar goed ieder persoon heeft zn eigen rijstijl, zie het topic versnellingen overslaan maar eens.t5power schreef:Maar 1800 toeren is toch bijna niks? Daar moet een motor toch wel tegen kunnen.Huite schreef: Snap niet dat je met een koude motor in de 1 tot 1800 toeren door wilt trekken.
Ik gooi hem voordien al in de 2, wat de motor totaal geen probleem vind en heb dan nergens last van!
Heb nu 2 ritten in de D2 gemaakt, samen bijna 1000 km, en ben momenteel meer dan tevreden.
Hopen dat dit zo blijft!

- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
Zijn we nou met z'n allen zó doorgeslagen in "het nieuwe rijden" dat 1800 toeren al wordt gezien als "los gaan"?evert65 schreef: koud?, nou liever niet
kalm warm rijden, en dan pas los gaan
Waanzin! 1800 toeren is niks en kan ook bij een koude motor geen enkel kwaad. Sterker nog: ik ben er van overtuigd dat lage toerentallen bij koude motor net zo schadelijk - of misschien nog wel schadelijker - zijn als hele hoge. Warm rijden doe je beter door een beetje meer toeren te maken bij normale belasting dan de motor te vragen bij hele lage toeren z'n vermogen te leveren. Er is onder de 2500 toeren echt geen sprake van "los gaan", dus schakelen tussen de 1800 en 2200 toeren is prima.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Eens. Bij koude motor laag in de toeren gaan rijden lijkt mij even onverstandig als hoog in de toeren gaan rijden, beter hou je 'm tussen de 1500 en 2000 toeren.Herko_ter_Horst schreef:Zijn we nou met z'n allen zó doorgeslagen in "het nieuwe rijden" dat 1800 toeren al wordt gezien als "los gaan"?evert65 schreef: koud?, nou liever niet
kalm warm rijden, en dan pas los gaan
Waanzin! 1800 toeren is niks en kan ook bij een koude motor geen enkel kwaad. Sterker nog: ik ben er van overtuigd dat lage toerentallen bij koude motor net zo schadelijk - of misschien nog wel schadelijker - zijn als hele hoge. Warm rijden doe je beter door een beetje meer toeren te maken bij normale belasting dan de motor te vragen bij hele lage toeren z'n vermogen te leveren. Er is onder de 2500 toeren echt geen sprake van "los gaan", dus schakelen tussen de 1800 en 2200 toeren is prima.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
heeft niks met het nieuwe rijden te maken, eerlijk gezegd weet ik amper wat dat inhoudt
maar ik ben zuinig op mijn motor, en als chauffeur heb ik geleerd kallem aan met een koude motor
maar ik ben zuinig op mijn motor, en als chauffeur heb ik geleerd kallem aan met een koude motor
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 20.04.2012 - 18:33
Yayyy morgen mag ik mijn nieuwe volvo al ophalen (ruim eerder dan aangegeven)...ben benieuwd. Altijd weer leuk om naar zon moment toe te leven
Andere kant ook einde van het c30 karretje...kreeg er deze week nog opmerkingen over van wildvreemden dat ze het een mooi karretje vonden. En welgeteld 190dkm op de klok en nooit 1 enkel probleem gehad.
Andere kant ook einde van het c30 karretje...kreeg er deze week nog opmerkingen over van wildvreemden dat ze het een mooi karretje vonden. En welgeteld 190dkm op de klok en nooit 1 enkel probleem gehad.
Laatst gewijzigd door nickster op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig vervoer
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut
- V40OceanRacer
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.07.2015 - 14:17
Ben benieuwd nickster. We willen wel foto's zien natuurlijk. Maarruuuh, doe dat dan wel ff in een nieuw topic; zoals gezegd, dit is het topic van Paulnickster schreef: Yayyy morgen mag ik mijn nieuwe volvo al ophalen (ruim eerder dan aangegeven)...ben benieuwd. Altijd weer leuk om naar zon moment toe te leven
Andere kant ook einde van het c30 karretje...kreeg er deze week nog opmerkingen over van wildvreemden dat ze het een mooi karretje vonden. En welgeteld 190dkm op de klok en nooit 1 enkel probleem gehad.
MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw ik vind het niet erg hoor al die mooie V40s in dit topic! 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 20.04.2012 - 18:33
Nou hij is binnen
. Zal dan wel even een eigen topic maken als dat de bedoeling is

Vorig vervoer
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Gewoon je foto's hier posten! Topic is tenslotte "onze nieuwe V40 D2".
Al die aparte topics over nieuwe V40's maken de boel ook niet overzichtelijker.
Al die aparte topics over nieuwe V40's maken de boel ook niet overzichtelijker.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016