Na een lange tijd overwegen qua kosten en wensen, heb ik een V60 D5 Twin Engine Special Edition een maandje geleden besteld. Ik ga 'm zakelijk rijden, dus kan nog 4 jaar profiteren van de 7% regel. Via de dealer heb ik een weekend een V60 D6 meegekregen als testrit, full option r-design en verlaagd met Heico veren. Was zo onder de indruk van het electrisch rijden dat ik gelijk er werk van heb gemaakt om deze auto te bestellen. Omdat ik veel snelweg km's maak het intellisafe pakket als optie genomen, de automatische CC was ik ook bijzonder onder de indruk van.
Mijn vorige auto was een v40 D2 in r-design, had die auto niet zelf gekozen maar heb er slechts een jaar lang met veel plezier in gereden. Ben toen erg onder de indruk geraakt van de kwaliteit, rust en veiligheid dit in Volvo's zit.
Alvast zwarte kappen voor de buitenspiegels besteld, aangezien deze in tegenstelling tot het model dat op de beurs in Geneve stond wel in het wit zijn uitgevoerd. Lijkt me fraai staan met de deels zwarte velgen. Helaas zijn ze in metallic zwart geleverd... al wacht ik even met overspuiten om te zien hoe het gaat staan. Wellicht gaat er nog een zwarte hoogglans wrap op het dak, al ga ik dat hobby project nog even afwachten of het niet té wordt.
Productie staat gepland in week 35, levering hopelijk begin september. Verder ben ik benieuwd of de eerste D5's al zijn geleverd, anderen hier? Ook benieuwd naar het comfort met de 19" velgen, iemand ervaring mee? Ook het interieur in blond leder moet ik nog voor het eerst live zien... Qua uitvoering een gok geweest, hoop dat het gaat bevallen!
V60 D5 Twin Engine Special Edition
-
- 1st Gear member
Ik heb 'm ook besteld enkele weken geleden, echter met 18" velgen (scheelde 100 euro in de lease per maand!), hybrid line en een afneembare trekhaak.
Op zich wilde ik toch al een witte V60 D6 dus toen de Special Edition uit kwam was het kat in 't bakkie.
Helaas wordt de mijne pas eind december geleverd aangezien mijn V50 nog tot eind februari mee moet.
Op zich wilde ik toch al een witte V60 D6 dus toen de Special Edition uit kwam was het kat in 't bakkie.

Helaas wordt de mijne pas eind december geleverd aangezien mijn V50 nog tot eind februari mee moet.
-
- 1st Gear member
Dat scheelt wel heel veel per maand, winterbanden kunnen inderdaad prijzig zijn, heb je de Titania velgen gekozen? Ik had overigens van de dealer begrepen dat alle special editions in juli tot september gemaakt werden, blijft die van jou dan bij de dealer oid staan?
Verder al anderen die een Special Edition besteld of al in bezit hebben?
Verder al anderen die een Special Edition besteld of al in bezit hebben?
Laatst gewijzigd door nldx op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
@ nldx je kan trouwens nog 5 jaar genieten van de 7% regeling als die voor 1-1-2016 op kenteken komt
.
Omdat ik geen witte wil bewust voor de D6 gekozen, als ik een andere kleur had kunnen kiezen had ik dit waarschijnlijk ook wel gedaan, het is/was een mooie aanbieding.

Omdat ik geen witte wil bewust voor de D6 gekozen, als ik een andere kleur had kunnen kiezen had ik dit waarschijnlijk ook wel gedaan, het is/was een mooie aanbieding.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Dustymauve
- 1st Gear member
Goedemidddag,
Ik heb ook een Special Edition in bestelling staan
Ben benieuwd wanneer hij wordt geleverd, prognose is eind september.
Ik heb ook een Special Edition in bestelling staan

Ben benieuwd wanneer hij wordt geleverd, prognose is eind september.
- Paul
- Geartronic member
Hij is gemaakt uit goed voorbeeld 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Dustymauve
- 1st Gear member
Goedemorgen,OGA244 schreef: Ik heb de 1e binnengekrgen vandaag, keurige spec
Heb je wellicht wat foto's van het interieur? Ik heb daar zo weinig van kunnen vinden op internet.
-
- 1st Gear member
Ben ook benieuwd naar foto's! Paar details zijn mij nog onduidelijk, kleur spiegelkappen, raamomlijsting en dakrails... Enige interieurfoto's die ik heb gezien zijn: http://indianautosblog.com/2015/03/volv ... motor-show en
@milimetervreter; contract is 4 jaar... tenzij ik 'm met een jaartje kan verlengen...
@milimetervreter; contract is 4 jaar... tenzij ik 'm met een jaartje kan verlengen...
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
ik heb deze wel voor 5 jaar gedaan, mijn werkgever had er geen problemen mee, auto werd zelfs nog iets goedkoper per maand...nldx schreef: Ben ook benieuwd naar foto's! Paar details zijn mij nog onduidelijk, kleur spiegelkappen, raamomlijsting en dakrails... Enige interieurfoto's die ik heb gezien zijn: http://indianautosblog.com/2015/03/volv ... motor-show en

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
-
- 1st Gear member
Ik heb er gister eentje zien staan in de werkplaats bij de dealer.
k heb er zelf ook één besteld en had wat vrees voor het lichte interieur in combinatie met de witte lak. Dat viel heel erg mee, de bekleding is meer beige dan wit en in combinatie met het zwart van de rest van het interieur erg mooi. De velgen komen erg mooi uit in combinatie met de zwarte raamomlijsting en de getinte ramen achter.
Die laatste optie is overigens niet standaard, maar heb ik gelukkig wel besteld. Erg fraaie wagen en dat maakt het wachten alleen maar moeilijker!
k heb er zelf ook één besteld en had wat vrees voor het lichte interieur in combinatie met de witte lak. Dat viel heel erg mee, de bekleding is meer beige dan wit en in combinatie met het zwart van de rest van het interieur erg mooi. De velgen komen erg mooi uit in combinatie met de zwarte raamomlijsting en de getinte ramen achter.
Die laatste optie is overigens niet standaard, maar heb ik gelukkig wel besteld. Erg fraaie wagen en dat maakt het wachten alleen maar moeilijker!

Laatst gewijzigd door esceau op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dustymauve
- 1st Gear member
Kijk dat zijn berichten!
Ik laat die van mij laten blinderen tot de A-stijl, donker achter en dan met een verloop naar de voorzijde.
Ook R-design pedalen om het binnen af te maken.
Maar mijn auto staat voor levering half oktober
Voorlopig een voorloop auto: V40 R design, ik moet zeggen: prima auto!

Ik laat die van mij laten blinderen tot de A-stijl, donker achter en dan met een verloop naar de voorzijde.
Ook R-design pedalen om het binnen af te maken.
Maar mijn auto staat voor levering half oktober

Voorlopig een voorloop auto: V40 R design, ik moet zeggen: prima auto!
- Dustymauve
- 1st Gear member
Top! Bedankt voor de foto's 

- Paul
- Geartronic member
Sorry had ze willen posten maar was even niet in staat online te zijn! Maar mooie auto!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 1st Gear member
Ook exterieur foto's beschikbaar? Alvast dank...
Getinte ramen staan ook op mijn lijstje, dealer zou deze mij in eerste instatie cadeau doen maar omdat de leasemaatschappij te weinig korting wilde geven gaat dat niet door, jammer dat de dealer deze belofte niet kan waar maken. Wel een bedrijf gevonden dat voor 289 euro incl. kan tinten (met sun-guard). Als iemand een optie weet om te laten tinten waar goed en goedkoper kan dan hoor ik het graag...
Getinte ramen staan ook op mijn lijstje, dealer zou deze mij in eerste instatie cadeau doen maar omdat de leasemaatschappij te weinig korting wilde geven gaat dat niet door, jammer dat de dealer deze belofte niet kan waar maken. Wel een bedrijf gevonden dat voor 289 euro incl. kan tinten (met sun-guard). Als iemand een optie weet om te laten tinten waar goed en goedkoper kan dan hoor ik het graag...
- RichieB
- 6th Gear member
Ik heb ook Sun-Guard, bevalt me prima. €289 is niet veel, ik heb er in 2013 €440 voor betaald.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 1st Gear member
Misschien niet helemaal voor dit topic maar is de Volvo verwijderbare trekhaak onzichtbaar als in geen klepjes e.d. welke je ziet als hij er niet op zit?
En als dit wel het geval is, is er dan een alternatief (Westfalia zag ik bijvoorbeeld al)?
En als dit wel het geval is, is er dan een alternatief (Westfalia zag ik bijvoorbeeld al)?
- j.vanderloo
- 1st Gear member
- Contacteer:
Voor de liefhebbers van meer foto's, bij Garage Henk Arendtsen in Almelo staat er een zogenaamd te koop.
Daarop mooi de bekleding, de inleg en buitenzijde te zien. Met..... Inderdaad hoogglans zwarte raamomlijsting. Erg vet!
Nog een paar weken en dan krijg ik de mijne. Als het goed in voor 10 september.
Daarop mooi de bekleding, de inleg en buitenzijde te zien. Met..... Inderdaad hoogglans zwarte raamomlijsting. Erg vet!
Nog een paar weken en dan krijg ik de mijne. Als het goed in voor 10 september.
Prive: Golf MK1 1.8 Karmann Quartett GTi & BMW 118i quartz blau metallic
Zakelijk: Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition
Zakelijk: Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition
-
- 1st Gear member
Had 'm gezien ja, deze: http://www.autoweek.nl/occasion?id=6SFHD
Ramen blinderen is wel fraai, hoogglans zwarte spiegelkappen monteren ook
Ramen blinderen is wel fraai, hoogglans zwarte spiegelkappen monteren ook