Ik heb sinds een tijdje een V50 2.0d uit 2004 km stand 286.000
De motor loopt best lawaaiig, net als een oude diesel. Het klinkt een beetje alsof er geen luchtfilter op zit, zo'n inlaat geluid.
Tevens trekt de auto niet lekker door. Hij accelereert golvend. Hij trekt heel hard, dan wat minder dan weer hard, en dat bij gelijkblijvend gasgeven. Als je te weinig gas geeft met optrekken slaat hij ook snel af. En soms als je te snel start dan loopt de motor heel raar, net alsof hij ronddraaid zonder dat hij loopt. De motor uitzetten en opnieuw starten is dan de oplossing. Er zit een achteraf ingebouwd roetfilter op.
Hebben jullie enig idee wat het golvende accelereren en het lawaaiig lopen en andere gekkigheden kan veroorzaken?
Uitlezen geeft geen resultaat.
Auto heeft grote beurt gehad en heb preventief de koppeling en vliegwiel laten vervangen.
V50 2.0d met rare nukken......... lawaai, trillen.....
-
- Starter
Ik heb sinds een tijdje een V50 2.0d uit 2004 km stand 286.000 De auto heeft bij het starten geen remdruk. Even laten lopen en er is niets meer aan de hand. Maar als ik heel vaak heel hard achter elkaar rem wordt de druk ook minder.
Tevens lijkt het of heel af en toe bij het wegrijden de abs er even in komt. Er komt dat even een trilling in de pedalen.
Iemand hier bekend mee?
Gekke auto dit............
Tevens lijkt het of heel af en toe bij het wegrijden de abs er even in komt. Er komt dat even een trilling in de pedalen.
Iemand hier bekend mee?
Gekke auto dit............
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Onze V50 uit 2005 (zelfde motor) had ook een soortgelijk probleem. Er was toen een onderdeel vervangen waarna alles weer naar behoren functioneerde. Welk onderdeel? Geen idee, toen was ik nog maar 13 

Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
Ramon,
zowel de koppeling als de rem trekken olie uit hetzelfde vaatje.
Als dit wat leeg raakt, dan zal je eerst moeilijke rkunnen schakelen, daarna zal de rem pas haperen.
Ik neem aan dat het vatje remolie op peil staat?
zowel de koppeling als de rem trekken olie uit hetzelfde vaatje.
Als dit wat leeg raakt, dan zal je eerst moeilijke rkunnen schakelen, daarna zal de rem pas haperen.
Ik neem aan dat het vatje remolie op peil staat?
-
- Starter
Kijk, daar heb ik wat aanrsnhakan schreef: Onze V50 uit 2005 (zelfde motor) had ook een soortgelijk probleem. Er was toen een onderdeel vervangen waarna alles weer naar behoren functioneerde. Welk onderdeel? Geen idee, toen was ik nog maar 13![]()

-
- 3rd Gear member
Ooit gehoord van de EGR klep, jouw wagen is uit 2004? Mijn eerste V50 was ook uit 2004 en die EGR klep was een ergernis tot en met.
Tip; probeer dit eens;
motor aan, laat iemand goed gas geven in vrijloop, echt boevn de 3000 RPM gaan.
Terwijl je dit doet trek je de EGR klep connector los.
Door dit te doen heb je de klep dichtgedaan en geblokkeerd in die toestand.
Vanaf nu heb je dus normal gezien geen last meer vd EGR klep.
Rij wat rond en laat eens weten of dat rare gedrag gewijzigd is of niet?
Maar, om je geen hoop te geven; die auto zit vol sensoren en kleppen, zou ook de turbo kunnen zijn bvb, die volhangt met vuil.
Het merk Bahrdahl heeft een setje EGR klep reiniger genaamd; busje in de diesel en spuitbus rechtstreeks in de luchtinlaat. Vuil lost op terwijl je ernaar kijkt,
Startproblemen; batterij is nog goed? Hoe oud is de batterij? Als je bvb 2 seconden de sleutel op 3 houdt, doet hij dan dat ook? (Mijn V50 2.0D start direct, binnen de eerste seconde, ik moet bij wijze van spreken maar de sleutel op 3 effe tikken en hij slaat aan)
Tip; probeer dit eens;
motor aan, laat iemand goed gas geven in vrijloop, echt boevn de 3000 RPM gaan.
Terwijl je dit doet trek je de EGR klep connector los.
Door dit te doen heb je de klep dichtgedaan en geblokkeerd in die toestand.
Vanaf nu heb je dus normal gezien geen last meer vd EGR klep.
Rij wat rond en laat eens weten of dat rare gedrag gewijzigd is of niet?
Maar, om je geen hoop te geven; die auto zit vol sensoren en kleppen, zou ook de turbo kunnen zijn bvb, die volhangt met vuil.
Het merk Bahrdahl heeft een setje EGR klep reiniger genaamd; busje in de diesel en spuitbus rechtstreeks in de luchtinlaat. Vuil lost op terwijl je ernaar kijkt,
Startproblemen; batterij is nog goed? Hoe oud is de batterij? Als je bvb 2 seconden de sleutel op 3 houdt, doet hij dan dat ook? (Mijn V50 2.0D start direct, binnen de eerste seconde, ik moet bij wijze van spreken maar de sleutel op 3 effe tikken en hij slaat aan)
-
- Starter
Ja EGR heb ik in vorige diesels altijd afgedopt (VAG)
Nooit geweten dat je op die manier de klep open kan laten staan, ga het meteen proberen!
De motor start altijd direct maar schudt eventjes als hij aanslaat. Daarom heb ik het vliegwiel laten vervangen. Maar als t schudden iets te zacht gaat slaat hij net wel, net niet aan en blijft de motor lopen op een heel rare manier, net alsof er geen vliegwiel aan zit, loopt dan heel licht.
Echt een probleem is het niet omdat dit nog maar 3 keer is gebeurd en na herstarten gewoon weer verholpen is, maar misschien dat dit een gevolg is van een ander euvel.
Misschien de verstuivers? Maar heb geen idee wat voor klachten versleten verstuivers geven. De auto roet niet echt overmatig, alleen als je flink gas geeft bijvoorbeeld met optrekken of inhalen.
Nooit geweten dat je op die manier de klep open kan laten staan, ga het meteen proberen!
De motor start altijd direct maar schudt eventjes als hij aanslaat. Daarom heb ik het vliegwiel laten vervangen. Maar als t schudden iets te zacht gaat slaat hij net wel, net niet aan en blijft de motor lopen op een heel rare manier, net alsof er geen vliegwiel aan zit, loopt dan heel licht.
Echt een probleem is het niet omdat dit nog maar 3 keer is gebeurd en na herstarten gewoon weer verholpen is, maar misschien dat dit een gevolg is van een ander euvel.
Misschien de verstuivers? Maar heb geen idee wat voor klachten versleten verstuivers geven. De auto roet niet echt overmatig, alleen als je flink gas geeft bijvoorbeeld met optrekken of inhalen.
- m-kliko
- 4th Gear member
Is dit nooit opgevallen bij het proefrijden? Of zijn deze verschijnselen allemaal daarna gekomen?RamonB schreef: Ik heb sinds een tijdje een V50 2.0d uit 2004 km stand 286.000
De motor loopt best lawaaiig, net als een oude diesel. Het klinkt een beetje alsof er geen luchtfilter op zit, zo'n inlaat geluid.
Tevens trekt de auto niet lekker door. Hij accelereert golvend. Hij trekt heel hard, dan wat minder dan weer hard, en dat bij gelijkblijvend gasgeven. Als je te weinig gas geeft met optrekken slaat hij ook snel af. En soms als je te snel start dan loopt de motor heel raar, net alsof hij ronddraaid zonder dat hij loopt. De motor uitzetten en opnieuw starten is dan de oplossing. Er zit een achteraf ingebouwd roetfilter op.
Hebben jullie enig idee wat het golvende accelereren en het lawaaiig lopen en andere gekkigheden kan veroorzaken?
Uitlezen geeft geen resultaat.
Auto heeft grote beurt gehad en heb preventief de koppeling en vliegwiel laten vervangen.
Kun je niet terug naar de verkopende partij om eens verhaal te halen?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
MODS EDIT: Twee topics samengevoegd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!