Heel mooie auto, Volvo staat toch voor klasse en degelijkheid en veiligheid.
Helaas. in het eerste jaar moesten de remschijven aan de voorkant vernieuwd worden (25.000 km). Door een hevige trilling in het stuur bij afremmen. Goed, dit viel gelukkig binnen de garantietermijn. in september 2014, net buiten de twee jaar garantie (60.000 km), begaf de drukgroep het. Een dure vervanging. Na veel heen en weer gepraat besloot Volvo Nederland een deel van de kosten binnen de coulance regeling te laten vallen, dus kreeg ik een deel van de kosten vergoed, hulde, maar toch?? na 2 jaren? Goed.. februari 2015.. 69.000 km. Weer trillingen in het stuur bij remmen. Onderzoek bij de garage wees uit dat de achterwielnaaf moest worden vervangen inclusief de remschijven en blokken.

Ik heb nu bij het (op)schakelen een vreemde "kloek.. kloek" geluid. Ik durf haast niet naar de garage voor een onderzoek........
Het is een fijne auto om te zien, goede naam, veilig, maar ALS er ooit nog een nieuwe komt, geen VOLVO meer, helaas.....
Misschien klinkt het allemaal wat negatief, maar het helpt soms om dingen "van je af" te schrijven.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben met jullie C30.