Bandenspanning sensoren op V70 MY'16

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10522
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Gents,

Ik ben zo'n tiepje die om de 10K zijn banden van voor naar achteren legt en vice versa. De reden hiertoe is dat ik zo het cuppen van de met name achterbanden kan voorkomen. En dus ook de irritante resonantie in de auto. Dat deed ik met mijn Mondeo en de vorige v70 zelf op de oprit. Slagmoersleutel erop ff rammen en binnen 20 minuutjes klaar.

Nu heeft de huidige auto van die bandenspanning sensoren. Ik vraag me af of die op de plek moeten blijven ja of nee? Je kan ze zelf kalibreren dus mijn gevoel zegt dat dat dus niet hoeft en dat ik ze gewoon van plek kan gaan wisselen en daarna even moet kalibreren. Is er iemand die me dat kan bevestigen? Of moet ik om de 10K naar de dealer en het daar laten doen...... Hoe dan ook er gaat gewisseld worden. En ik heb er een donderse hekel aan als de elektronica hierdoor vreselijk in de stress schiet. Op zich is dat nog niet zo erg maar dat ik er zelf van zwaar geïrriteerd van ga worden dat is veel slimmer en dat moet ik dus voorkomen. :-) :-)
Ik heur het wel.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21125
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hans oet Twent schreef: Gents,

Ik ben zo'n tiepje die om de 10K zijn banden van voor naar achteren legt en vice versa. De reden hiertoe is dat ik zo het cuppen van de met name achterbanden kan voorkomen. En dus ook de irritante resonantie in de auto. Dat deed ik met mijn Mondeo en de vorige v70 zelf op de oprit. Slagmoersleutel erop ff rammen en binnen 20 minuutjes klaar.

Nu heeft de huidige auto van die bandenspanning sensoren. Ik vraag me af of die op de plek moeten blijven ja of nee? Je kan ze zelf kalibreren dus mijn gevoel zegt dat dat dus niet hoeft en dat ik ze gewoon van plek kan gaan wisselen en daarna even moet kalibreren. Is er iemand die me dat kan bevestigen? Of moet ik om de 10K naar de dealer en het daar laten doen...... Hoe dan ook er gaat gewisseld worden. En ik heb er een donderse hekel aan als de elektronica hierdoor vreselijk in de stress schiet. Op zich is dat nog niet zo erg maar dat ik er zelf van zwaar geïrriteerd van ga worden dat is veel slimmer en dat moet ik dus voorkomen. :-) :-)
Ik heur het wel.
Mijn XC heeft ze ook en ik wissel ook voor en achter.
Geen problemen met TPMS of het calibreren daar van.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29036
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Mijn V70 heeft hetzelfde systeem en ik wissel ook om de 10K de banden van voor naar achter. Het systeem behoeft na de wissel geen verdere afstelling.
Je kan het systeem ook bij de dealer voor € 50 laten uitschakelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10522
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooi zo! Dus Hannie kan gewoon op de zaterdagmiddag de banden van voor naar achteren wisselen zonder de V70 daarvan compleet in de stress schiet en ik daarna. Das weer goed nieuws!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29036
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Gelukkig wel, niet alle elektronische hulpmiddelen geven stress bij de auto en de eigenaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”