Hallo medeleden,
Opgelost, schakelaar op de bak die bedient wordt door de versnellings handle was op. Probleem was te verhelpen door de schakelaar uit elkaar te halen en de contacten op te poetsen maar heb een nieuwe laten monteren. Schakelaar zit op een onhandige plaats dus liever nieuw dan over een tijdje weer aan de gang.
Mijn 960 3.0 automaat start af en toe niet, voornamelijk na een korte rit wil hij of zij niet meer starten. De controle lampjes branden zo ook de buitenverlichting maar geen geluid vanuit de machinekamer. Geen ronddraaiende startmotor of klikken van het startrelais. Volgens een mede Volvorijder zou het kunnen liggen aan de startblokkering die op de bak zit.
Het vreemde is dat de auto het euvel alleen vertoont na korte ritjes. Is de auto warm na zo'n 30 km start hij of zij weer wel!
Niet Starten!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Je zou kunnen controleren of de "schakelbakbeveiliging" (ik weet even niet hoe het precies heet) kunnen laten controleren. Dat dingetje zorgt ervoor dat je alleen kan starten in P of N, niet in andere standen.
Na verloop van jaren gaat dat dingetje wel eens kapot en dan doet de bak net alsof ie niet in P of N staat en geeft dus het signaal dat er niet gestart mag worden.
Na verloop van jaren gaat dat dingetje wel eens kapot en dan doet de bak net alsof ie niet in P of N staat en geeft dus het signaal dat er niet gestart mag worden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.