V70 D4 MY'16 blog - Twente

Gesloten
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik zou zelf niet gelijk na aanschaf met een prive auto kijken wat de top van de auto is... Sterker nog, ook nu doe ik dat nog niet.
Kan me voorstellen dat ik dat met een lease auto wel zou proberen. Dus ik snap wel dat het anders is.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Waarom zou je dat niet proberen na inrijden? Ik rijd/behandel mijn lease niet anders, ook bij prive doe ik dat gewoon. Jouw auto heeft daarnaast al duitse levensjaren er op zitten quota, dus die is al ingereden ;) , kan helemaal geen kwaad om hem dan eens goed door te trekken als het kan. Vind de roetfilter ook erg fijn!
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Doortrekken doe ik ook wel, maar topsnelheid proberen is weer wat anders naar mijn mening.
Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo. En even voor alle duidelijheid, dit is geen verwijt naar Han, maar puur wat ik zou doen.

Dat mijn auto genoeg duitse ervaring heeft kan wel kloppen, toch vraag ik me af of hij zo gebruikt is. Voor mijn gevoel is hij wat "tam". Ik trek 'smorgens bij het oprijden van de snelweg bij het invoegen gewoon lekker door in zijn 3 of 4 (hangt er vanaf in welke versnelling hij staat) en dan tikken we zeker de 3800 toeren aan. Maar dat is maar een kortstondige piekbelasting.

Daarnaast geldt dat als ik schade rijdt, ik gelijk, en dubbel mag betalen, eerst om de schade te herstellen, en daarna ook nog eens door verlies van de no-claim. Als leaserijder heb je de eerste kosten niet, en de tweede krijg je pas last van als en wanneer je zelf een auto wilt gaan verzekeren.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21010
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?

Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je kan ook denken aan een strenger toezicht op misbruik, schades en verkeersovertredingen door leaserijders met bijpassende sancties.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2729
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Pdf, de vooroordelen vieren weer eens hoog tij. Laat ik het zo zeggen dat de gemiddelde petjesrijder zeker geen leaserijder is. Maar daarvan is het weggedrag meestal ook niet het je van het.
En wat mijzelf betreft, al zo lang ik een auto van de zaak rij (en dat was lang niet altijd een leasert) doe ik er voorzichtiger mee dan ik met eigen auto's doe/deed. Het blijft ten slotte iemand anders z'n auto.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

jalex_h schreef: Pdf, de vooroordelen vieren weer eens hoog tij. Laat ik het zo zeggen dat de gemiddelde petjesrijder zeker geen leaserijder is. Maar daarvan is het weggedrag meestal ook niet het je van het.
En wat mijzelf betreft, al zo lang ik een auto van de zaak rij (en dat was lang niet altijd een leasert) doe ik er voorzichtiger mee dan ik met eigen auto's doe/deed. Het blijft ten slotte iemand anders z'n auto.
+1000, amen en nog wat van die goddelijke passende uitingen. :D

Ontopic:
Han, ik dacht dat de v70 een eigen onderstel had en niet die van de mondeo. Ford maakt btw geweldige onderstellen, dus als het wel zo is dan heeft de v70 daar zeker profijt van.
Oh en wellicht kan je niet harder dan 220 vanwege je opendak en de parasol er boven tegen de te hete zon die de gemiddelde viking doet verdwijnen. ;)
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12705
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Msuidgeest schreef: Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?

Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Mark, ik had je hoger ingeschat. Wees gerust dat bij aantoonbare schade aan de auto door onzorgvuldig gebruik de gebruiker door de werkgever vaak gestraft wordt (bij ons iig wel).

Maar om een gevoel te delen: in mijn ogen zijn de grootste brokkenpiloten juist mensen met een prive auto: ouderen van dagen die gevaarlijk langzaam rijden, jonge bestuurders die hun auto nog niet goed onder controle hebben en/of stoer willen/moeten doen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21010
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik kijk gewoon om mij heen en zie het gebeuren met die lease-auto's. Ook bij ons binnen het bedrijf. Vooral plankgas overal naar toe want dat is sneller (mijn ervaringen zijn toch anders) en de diesel betaalt de baas wel ...

Tja, ik doe niet mee met die ratrace.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik ben het helemaal met je eens maar de leaserijders denken hier heel anders over.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Quota schreef: Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo.
ik meen ergens een ervaringsverhaal gelezen te hebben over een nieuwe wagen die vrij snel na aflevering een paar 1000? km flink op z`n falie heeft gekregen in Duitsland
af garage nar de grens en vandaar af 160-200 km u hele stukken door
uiteindelijk bleek die wagen vergeleken met eentje die rustig werd ingereden altijd een veel soepeler draaiende motor heeft gehad incl lager verbruik
of dat op dit forum, of het kleine, of op 850, stond weet ik niet meer , maar het was een mooi verhaal
en het heeft mij er van overtuigd dat een nieuwe wagen flink hard en lang op z`n falie moet krijgen
Han pakt het dus niet verkeerd aan door z`n nieuwe wagen de sporen te geven waar het kan
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb dit ooit eens besproken met een vriend die werkzaam was bij Opel Antwerpen en instond voor de finale controle op de rollenbank.

Toen ik hem vertelde over rustig inrijden, moest die eens goed lachen, elke auto die uit de fabriek rolt is al meerdere keren door de rode zone van de toerenteller gegaan zei hij.

Nu is Opel geen Volvo, maar het zegt wel iets...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De huidige motoren moeten om de 30K service (vroeger om de 5k)
De oude motoren kregen inloopolie en moesten na 1000 km voor de wissel en het natrekken van de kop naar binnen, de huidige motoren ga je mee rijden en hoeven dus pas na 30k naar binnen.

In principe kun je vanaf den beginnen gaan met dat ding. Dat je dan zeer waarschijnlijk een olieholic krijgt is een risisco. Maar na 5K de auto naar de top jagen kan gerust en dan boeit het even niet of het een leasebak is of niet. De mijne mag, zodra hij de A31 in Dld onder de wielen heeft ook gymnastieken. Daar rijdt geen drol maar wat er dan wel rijdt maakt dat je niet of zeer kort voluit op de 220 kunt zitten en die van mij is dan wel ingelopen met 220K.

En neem van mij aan lui, Han kennende is het dus zo dat die auto echt de behandeling krijgt als was de auto zijn privébezit. En als dat ding geen autobahnritten aan kan waarbij de 170-180 gehaald wordt, dan is het een waardeloos ding.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

evert65 schreef:
Quota schreef: Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo.
ik meen ergens een ervaringsverhaal gelezen te hebben over een nieuwe wagen die vrij snel na aflevering een paar 1000? km flink op z`n falie heeft gekregen in Duitsland
af garage nar de grens en vandaar af 160-200 km u hele stukken door
uiteindelijk bleek die wagen vergeleken met eentje die rustig werd ingereden altijd een veel soepeler draaiende motor heeft gehad incl lager verbruik
of dat op dit forum, of het kleine, of op 850, stond weet ik niet meer , maar het was een mooi verhaal
en het heeft mij er van overtuigd dat een nieuwe wagen flink hard en lang op z`n falie moet krijgen
Han pakt het dus niet verkeerd aan door z`n nieuwe wagen de sporen te geven waar het kan

Kijk, en dat is dus jouw mening, net zoals ik de mijne heb gegeven.

Daarnaast suggereer je in mijn ogen met je laatste zin dat ik een oordeel heb over hoe han het doet, terwijl ik dat in mijn post heb aangegeven geenszins te willen doen. Dat vindt ik dan weer jammer...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Quota schreef: Daarnaast suggereer je in mijn ogen met je laatste zin dat ik een oordeel heb over hoe han het doet, terwijl ik dat in mijn post heb aangegeven geenszins te willen doen. Dat vindt ik dan weer jammer...

@Quota, ik denk dat het zo over komt, maar het was niet mijn bedoeling om op je tenen te gaan staan
het verhaal maakte dusdanig indruk op mij dat ik sindsdien volledig om ben
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Keerls,

Laat iedereen er van denken wat hij wil. Ik weet van mijzelf dat ik zeer maar dan ook zeer precies met mijn auto's om ga. Dat wil zeggen wellicht zorgzamer, beter en netter dan menig ander hier op het forum. En voor de goede orde, de lease rijder wordt persoonlijk er op afgerekend indien een auto na terugkomst niet in dezelfde staat wordt ingeleverd zoals hij hem ook gekregen heeft. Elke kras/deuk/schade die niet binnen de toleranties valt wordt gewoon 1 op 1 doorbelast.

Over het inrijden en of top snelheden aantikken iedereen moet zijn eigen plan daarop trekken. Ik doe dat ook en neem die verantwoordelijkheid ook! En neem van mij aan dat ik de auto net zo behandel alsof het mijn eigen auto is. En dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de diesel van de baas! Bovendien heeft niet iedereen een job waarbij hij/zij vele km Autobahn moet rijden. En toevallig heb ik dat wel.:-)

Nu maar weer "On Topic' maar weer allright?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

+1 Hans

Dat wordt genieten straks met een caravan achter de D4. Een fijne motor voor het betere sleurwerk.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21010
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een D4: 1e versnelling om op te trekken, 2e versnelling voor in de stad en de 6e voor alles boven de 55 km/h ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Und fur Han noch einmal troelala und plus eins. Hoe is het keerl, vandaage weer water op de kop of toch weer zonnebrand omdat je de pette niet op hebt en het schuifdak wel open?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nou dan ik bin weer op het nest.
Gisteren terug gereden. Ik ben om 14;30 vertrokken en was tegen 22;30 thuus. Man man man wat een rit. Stau stau stau. Voor de kenners op de A8 stond Hannie al stil ruim voor de Flughafen Stuttgart tot op de A5 bij Karlsruhe.... Gelukkig stond daar de verwarming weer aan hoor, kolere 35 graden. Hannie klimat op 23.... lekker... Na dat oponthoud ff gegeten tussen Karlsruhe en Darmstadt. Daarna eigenlijk geen noemenswaardig oponthoud gehad. De A5 verder naar boven gereden en via Limurg an der Lahn naar Köln. Dat stuk ging wel erg lekker kan ik jullie melden. Samen opgereden met een A6 en een A4. Ik blijf er dan altijd achter hangen in de hoop dat die keerls weten waar de blitzers staan.... Dat werkt goed :-)

Laat ik zeggen dat de D4 een zeer soepel blok is. De 181PK en de 400NM zijn een genot om mee te rijden. Mooie daarvan is dat je sneller en soepeler weer op de wat hogere snelheden zit. En ik moet zeggen dat je daar ook naar gaat rijden. Je kent dat wel beetje links rechts op jouw rijstrook rijden zo een beetje "dreigend" naar jouw voorganger. Soms werkt dat niet maar vaak wel
:-) :-) Auto is op hogere snelheid in de lange kurven redelijk stabiel en trekt hem er goed doorheen. verbruik is bij dat soort snelheden dan ook navenant. Volgens de BC een verbruik van 7 ltr p/100km. Moet zeggen dat ik dat nog niet eens zo verkeerd vindt. Als ik dat met de caravan ook ga halen ben ik dik tevreden. Maar vrees met grote vrezen dat dat niet zo zal zijn.

Stoelen hoef ik niets over te zeggen. zijn goed. Top van Volvo dat ze in staat blijken om een stoel te ontwikkelen die voor iedere torso geschikt is. Lang boven- of klein bovenlijf dik, dun, plat, rond voor iedereen zit de stoel, neem ik aan, goed. Nu heb ik niet de meest gemiddelde torso laat staan een gemiddeld onderstel. Qua beenruimte zou het beter kunnen. Maar als ik dat soort lange ritten rij doe ik dat op sokken of met sneakers aan. Bommels hebben weer 2cm hak en die is op de lange ritten eigenlijk net teveel.

Conclusie Hannie is nog steeds donders blij met zijn V70.... :-P
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”