Stoel C70 klapt niet meer naar voren

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
coupetje
Starter

Mijn passagiers stoel klapt niet meer naar voren. Als je de handel naar boven doet, voel je wel dat de linkerkant beweegt maar de rechterkant niet. Nu weet ik dat het vaak een kwestie is van of een nieuw kabeltje of het kabeltje opspannen is, maar hoe kan ik erbij komen? De stoelen zijn half leder en ik voel wel aan de onderkant een dikke ribbel zitten. Waarschijnlijk zit de hoes hier vast, maar hoe? Ik vraag dit liever eerst voordat ik iets kapot maak.
elhorto
1st Gear member

Hoi coupetje

Dit heb ik vorig jaar zelf opgelost bij mijn C70. Beide stoelen werkte niet meer en dat komt door een gebroken Y-kabel.
Deze bij de Volvo dealer besteld. Kosten voor 2 x Y-kabel waren €27,50 :)

Is wel even werk:
Stoelen moeten eruit. Let wel op dat je de accu los koppelt voor dat je de stekkers onder de stoel losmaakt dit ivm storing op de airbags in de stoelen. Anders moet je later naar de dealer om storingslamp te laten resetten. Accu niet meer verbinden zolang stekkers los liggen. Dus in die tussen tijd kan het dak ook niet meer dicht!
Als ze eruit zijn kun je er onderlangs via die "ribbel" in. Is een soort zipsluiting.

Heb je hieronder een link naar een filmpje op youtube geplaatst. Hier word je alles wel duidelijk. Is goed zelf te doen.

Link youtube:

Succes Wim
Volvo V40 T4 Summum Powershift, Flamenco Red Metallic, Black leder interieur, 17“ Mannam velgen. 2014
+
Volvo C70 Cabrio 2.5t Tourer Aut. Black Sapphire Metallic / Beige softtop, Comet 17" 2002
coupetje
Starter

Hoi Wim,

Na het zien van het filmpje weet ik hoe te werk te gaan en dat gaat mij zeker lukken!
Bedankt!
elhorto
1st Gear member

Enne Coupetje, is het gelukt.
Volvo V40 T4 Summum Powershift, Flamenco Red Metallic, Black leder interieur, 17“ Mannam velgen. 2014
+
Volvo C70 Cabrio 2.5t Tourer Aut. Black Sapphire Metallic / Beige softtop, Comet 17" 2002
coupetje
Starter

Ja het is gelukt! Het was dus idd een gebroken kabeltje. Ik heb de buitenmantel ingekort en het kabeltje mbv een kroonsteentje!!!!! weer vast gezet en het werkt perfect.
Dr. Pepper
Starter

Ohw vet dit,mijne werkt ook niet
Maar de lerenbekledingvis ook zwaar versleten dusmisschien beter andere zetels plaatsen
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”