Geruime tijd krijg ik de melding motor service vereist volgende storingen treden dan op
Auto verliest trekkracht laag in de toeren
Treed alleen bij warm weer op 20 graden of hoger
Treed vaker op als de auto de caravan trekt ( 1.300 kg)
In de winter nooit een melding
Lucht massameter is bij 200.000 km vervangen
Intercooler bij 150.000 km
1 verstuiver is bij 210.000 km vervangen
Uitlezen bij Volvo specialist ( Garage Lange in Middelie) levert wel foutmeldingen op maar kunnen deze niet traceren, antwoord is dan af en toe de auto flink belasten (hard rijden). Mijn inziens is een caravan trekken in de Engelse heuvels ook flink belasten. De melding blijft.
Op snelwegen bij constante snelheid verdwijnt de melding weer, maar bij snelheid wisselingen verschijnt de melding weer.
Kortom het probleem dient zich aan als de motor warmer is dan normaal. temperatuur meter geeft geen verschil. Wie kan mij helpen
Melding motorservice vereist
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En dealer.....met volledig uitlezen. Dit is gissen en heeft nu nog geen zin.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
is ie uitgelezen met vida en dice?
welke meldingen kreeg je dan
of even via een forum lid van andere forum http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8060
bekende is bv temperatuur sensor en die geeft geen duidelijke melding in het algemeen af. wel meetbaar en goedkoop preventief te vervangen.
welke meldingen kreeg je dan
of even via een forum lid van andere forum http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8060
bekende is bv temperatuur sensor en die geeft geen duidelijke melding in het algemeen af. wel meetbaar en goedkoop preventief te vervangen.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Zekeringen checken onder moterkap.
Ik heb tijdje terug de ECU eff moeten loskoppelen, bij het (de)monteren van de ECU is er schijnbaar een zekering gesprongen.
Hierdoor kreeg ik ook deze service melding en auto trok voor geen ene meter.
Ik heb tijdje terug de ECU eff moeten loskoppelen, bij het (de)monteren van de ECU is er schijnbaar een zekering gesprongen.
Hierdoor kreeg ik ook deze service melding en auto trok voor geen ene meter.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
Ben niet zo heel technisch Wat is de ECU? en waar zit dat ding? Is dit zelf te herstellen of wordt het garage werk?
S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Als je er geen verstand van hebt, niet aan de ECU komen.
Even naar de (VOLVO!) dealer voor een uitleesrapport uit vida.

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
Ga ik doen! Ik hou jullie op de hoogte, dank voor de tips
S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
Vanmorgen de auto laten uitlezen bij de Volvo dealer in Purmerend.
Storingscode ECM-6805 is aan de orde. Laaddruk wijktaf van de gewenste laaddruk voor de motorregeleenheid. Volgende storingen zijn mogelijk:
- Lekkage in de vacuümslangen van de moterrubbers
- Lekkage in de motorrubbers
- Valse lucht in het inlaatsysteem
- Lekkage in vacuümslangen naar de turbocompressor / het turboregelventiel
- Verstopte slangen voor de
- Beschadigd turboregelventiel
- Beschadigde turbocompressor
De vacuümslangen zijn ter plekke afgedopt en de storing is gewist. Melding kwam wel terug ;-(.
Motorrubbers zijn volgens de monteur wel enigszins versleten dus dat kan het probleem ook nog zijn
Een (kapotte) turbo is volgens hem wel uit te sluiten.
Waarschijnlijk zit het dus in de motorsteunen. Nu een keus maken of het vervangen hiervan de auto nog waard is. Ruim 230.000 en 10 jaar oud. Ik wil er nog 100.000 km mee rijden effe meer dan 2 jaar dus.
Storingscode ECM-6805 is aan de orde. Laaddruk wijktaf van de gewenste laaddruk voor de motorregeleenheid. Volgende storingen zijn mogelijk:
- Lekkage in de vacuümslangen van de moterrubbers
- Lekkage in de motorrubbers
- Valse lucht in het inlaatsysteem
- Lekkage in vacuümslangen naar de turbocompressor / het turboregelventiel
- Verstopte slangen voor de
- Beschadigd turboregelventiel
- Beschadigde turbocompressor
De vacuümslangen zijn ter plekke afgedopt en de storing is gewist. Melding kwam wel terug ;-(.
Motorrubbers zijn volgens de monteur wel enigszins versleten dus dat kan het probleem ook nog zijn
Een (kapotte) turbo is volgens hem wel uit te sluiten.
Waarschijnlijk zit het dus in de motorsteunen. Nu een keus maken of het vervangen hiervan de auto nog waard is. Ruim 230.000 en 10 jaar oud. Ik wil er nog 100.000 km mee rijden effe meer dan 2 jaar dus.
S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23

motorsteunen kosten ong 100 ps 2x dus.
en dit moeten ze doen zeg een uurtje werk a 90 euro

willen ze meer dan andere offertes opvragen.
lijkt me dat je net ingelopen S60 dat waard moet zijn

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
Even overleg gehad met mijn "oude" dealer in Amsterdam-Noord. 6 augustus gaat hij op de operatietafel. Ben benieuwd 

S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
- Locatie: Oosthuizen
De T-map sensor is vervangen evenals twee vacuüm gestuurde motorsteunen. Doordat deze versleten waren kreeg de gangmaker van de Turbo ook problemen, volgens de werkplaatschef was een klep in de turbo aan het verroeten en gaf daardoor te weinig vermogen. Auto loopt weer als een zonnetje. Factuur heb ik nog niet maar ik schat tussen de 500 en 700 euro
S60 D5 2013-heden
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987
V50 1.6 D 2012-2013
V70 2.4 Europa 2006-2012
460 2.0 2002-2006
440 1.7 i 1998-2002
440 1.7 lpg 1994-1998
340 1.7 lpg 1990-1994
Peugeot 205 D 1989-1990
Mitsubushi Colt 1987-1989
Citroën 2 CV 1986-1987