V70 D4 MY'16 blog - Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heb je al overwogen om deze wervende teksten te delen met Volvo NL voor het nieuwe foldermateriaal?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

lint schreef: Heb je al overwogen om deze wervende teksten te delen met Volvo NL voor het nieuwe foldermateriaal?
Die zullen toch wel meelezen ga ik van uit.... Nou ja ze weten waar mijn huis woont. Zo niet dan weet Ben hun dat haarfijn te vertellen..... Ha ha ha...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
frisian1
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 15.04.2014 - 13:53

Wat betreft die discussie over het inrijden;

Ik heb de 1e 2000km rustiger gereden maar nog steeds wel tot aan 160 in Duitsland.
Als de auto/motor niet 220 km/h had gekund had Volvo dit echt wel ingeperkt. Wat mij betreft kun je alles met een auto doen wat de fabrikant toelaat.

Als lease-rijder ga ik precies hetzelfde met mijn auto om als mijn prive auto's. Enige verschil is dat ik geen idee meer heb wat een liter diesel kost. Ik stel iedere keer na het tanken mijn trip T2 op 0 en stel mezelf als doel minstens 1000 km te rijden totdat ik weer moet tanken vaak lukt dit. Meestal is dit tussen de 900 en 1100 km.

Daarnaast wat betreft het onderstel hebben zowel de V70 als de V60 grote gelijkenissen met een Mondeo MK4. Wat naar mijn bescheiden mening helemaal niet erg is.
Volvo's zijn op sommige punten beter, maar op andere punten slechter.

Bijvoorbeeld de verlichting van het dashboard, wat Han eerder ook aanhaalde. De witte verlichting is gewoon veel te vel voor je ogen 's nachts, deze dim ik dan ook altijd. Rood/Oranje is gewoon prettiger.

Iedereen heeft andere voorkeuren en elk merk heeft zijn eigen voors en tegens.
Voor Volvo zijn wat mij betreft de voors;
- Veiligheid
- Imago
- Stoelen
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

De stoelen zijn echt een goed punt in Volvo, bij veel merken bagger, mn te korte zittingen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Msuidgeest schreef: Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?

Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Wat kort door de bocht denk ik, mijn leaseauto ziet er beter uit dan ik schat 98% van de weggebruikers, zowel qua uiterlijk als motorisch, ik hoef niet te wachten met onderhoud of nieuwe remblokjes zoals bij privé auto's wel gebeurd (achterstallig onderhoud)
En een auto een keer doorlaten lopen gaat die echt niet kapot van hoor, integendeel.

Nee, zulke mensen heb je best wel in de lease sfeer maar ook in de privé sfeer, geloof me, iemand die niet netjes is op zijn leaseauto is het ook niet op zijn privé auto.
Ik betaal € 460,-- netto aan bijtelling elke maand voor mijn leaseauto, dus ja daar ben ik dan ook zuinig op,ik zie het ook als mijn eigendom.

En ik ben echt niet de enige.

Ze mogen van mij wel al die bussies van de weg af halen, want als je het hebt over abnormaal weggedrag................ :'(
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Daar heb je wel een punt met die busjes, een ware horrorstory qua weggedag.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21007
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Altijd weer mooi om te zien hoe mensen reageren op bepaalde opmerkingen ... Niet dat ik mij schuldig voel maar af en toe een paar knuppels in het hoenderhok is vaak succes voor vette reacties.

Ja, ik ben ook zuinig op mijn spullen. Het is van mij (niet van de bank) en ik betaal en doe waar mogelijk, zelf onderhoud. Daarnaast heb ik iets van de baas waar ik dus ook zuinig op ben. Die zakelijke Vivaro (jawel een busje :D ) verbruikt aanmerkelijk minder dan de collega busjes omdat alles wat de baas te veel uitgeeft minder overblijft als winst om te investeren: ik let daar gewoon op omdat ik ook geen zin heb om elke paar dagen aan de pomp te staan. Tot slot is een niet verzorgde auto van de zaak geen reclame en roept bij mij associaties met desinteresse voor je werk.

ugh, ik heb gezegd.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Vwb die busjes dat is simpel op te lossen, alles met grijs kenteken begrenzen op 100 km/h
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

lint schreef: Daar heb je wel een punt met die busjes, een ware horrorstory qua weggedag.
Volgens mij heeft menig busje een gat in de bodem rondom het gaspedaal, teneinde het pedaal nog dieper in te kunnen drukken. Maar ik laat die malloten graag voorbijgaan, wegwezen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Of zoals in de USA een sticker op de achterkant "How do you like my driving, call xxxxxx"

Ik zou denken als een bedrijf meerdere keren telefonische reacties krijgt van een bepaald individu ze die persoon er even zouden op aanspreken.

Ikzelf heb al enkele keren een bedrijf willen bellen adhv een tel nummer op een busje wegens onaangepast rijgedrag...

Ik heb zelf 2 leaseautos gehad, en die werden identiek onderhouden en gepoetst als nu mijn prive Volvo's, alleen tja verbruik had ik toen geen boodschap aan, en als er met vrienden een uitstap gepland was, was ik steeds de chauffeur wegens gratis brandstof....

Dat ik ook 400 euro bijtelling per maand betaalde hadden ze geen boodschap aan :-)

Aangezien een V70 in 2008 niet in het leasebudget paste, ben ik overgestapt naar car allowance en kmvergoeding.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21007
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

NielsPHEV schreef: Vwb die busjes dat is simpel op te lossen, alles met grijs kenteken begrenzen op 100 km/h
Niels, er zijn ooit ontwikkelingen geweest waarbij een auto niet harder kon rijden dan de geldende maximum snelheid. Maar dan moest er een gps-kastje worden ingebouwd waardoor de elektronica ook wist wat de snelheid was: harder rijden ging domweg niet.

Feitelijk wordt het weer eens tijd dat we ons gaan gedragen op de weg en dat de regering er voor zorgt dat er gecontroleefd en gehandhaafd wordt. Want laten we eerlijk zijn, hoevaak zie je nog politie op de weg?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Msuidgeest schreef:
Feitelijk wordt het weer eens tijd dat we ons gaan gedragen op de weg en dat de regering er voor zorgt dat er gecontroleefd en gehandhaafd wordt. Want laten we eerlijk zijn, hoevaak zie je nog politie op de weg?
Helemaal mee eens maar ik zie het niet op korte termijn gebeuren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Keerls on-topic maar weer?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33104
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat een heerlijke discussie weer, heb mijn auto zelf gekocht en ook gekeken wat het max was hoor!
Maar ik zou dat minder snel gaan bekijken met een busje natuurlijk, levensgevaarlijk als busjes rijders harder gaan rijden dan 120km/u.

Back on topic, ik meen dat je die spiegels achteraf wel elektrisch kan krijgen, destijds met die Redition ook gebeurd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Paul schreef: Wat een heerlijke discussie weer, heb mijn auto zelf gekocht en ook gekeken wat het max was hoor!
Maar ik zou dat minder snel gaan bekijken met een busje natuurlijk, levensgevaarlijk als busjes rijders harder gaan rijden dan 120km/u.

Back on topic, ik meen dat je die spiegels achteraf wel elektrisch kan krijgen, destijds met die Redition ook gebeurd.
Wel PAul ik zal er eens naar vragen. Wellicht iets met instellingen of zo. Keep you Informed.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Ik ben een groot voorstander voor on-topic.

wil echter toch nog even reageren op de leaserijders en de busjes. We hebben allemaal een kans gehad, dus ik ook nog even (sorry Hans). We hebben uiteraard allemaal onze eigen mening daarover en vinden dat die ook juist is maar het is toch echt wat te kort door de bocht om iedereen (zowel leaserijders als busjes) over dezelfde kam te scheren. Ik hoor bij de groep leaserijders die erg zuinig is op zijn wagen (elke 2 weken wassen, eventueel poetsen en vogelpoep haal ik er direct af) maar trap in Duitsland gerust het gaspedaal wat dieper in (net zoals bij mijn privé auto ooit). In NL houdt ik me altijd aan de snelheid. Boetes vind ik jammer van de centen.
Wat de busjes betreft: ik wil het harde rijden niet goed praten want er zijn inderdaad kamikaze piloten bij. Maar vergeet niet dat veel van die jongens in eigen tijd rijden. Van veel van de jongens wordt verwacht dat ze op een bepaalde tijd op een bouwplaats zijn en dan begint hun werkdag pas. Wat harder rijden betekent dus iets langer in bed liggen.

On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Fredraket schreef: Ik ben een groot voorstander voor on-topic.


Wat de busjes betreft: ik wil het harde rijden niet goed praten want er zijn inderdaad kamikaze piloten bij. Maar vergeet niet dat veel van die jongens in eigen tijd rijden. Van veel van de jongens wordt verwacht dat ze op een bepaalde tijd op een bouwplaats zijn en dan begint hun werkdag pas. Wat harder rijden betekent dus iets langer in bed liggen.

On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Hard rijden prima..
Maar laatst kwam mij zo'n busje rechts voorbij om hem vervolgens in mijn rechter spatbord te kluinen, gevolg 1500€ schade.
Vervolgens was deze meneer zo netjes om getuigenverklaring zo te draaien dat ik naar rechts was gegaan ipv hij naar links waarna ik de politieagent bereid heb gevonden om te verklaren wat meneer direct na de aanrijding aan hem heeft verklaard.
Hij is degene waarom ik afgelopen woensdag een Blackvue dashcam heb gemonteerd...
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Fredraket schreef: Ik ben een groot voorstander voor on-topic.


On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Oohhh Nerderlanders met een sleurhut, dat is bijna even erg als die busjes :-)

Ze gaan vrachtwagens inhalen tegen 95km/u en dan moet iedereen maar in de remmen tot ze de vrachtwagen eindelijk voorbij gaan :-)

Doe ons maar een leuke B&B !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Met een caravan achter de auto moet je keuzes maken , tussen de vrachtwagens blijven rijden of sneller rijden en vlot de vrachtwagen inhalen. Voor de meeste caravanrijders is de eerste optie aan te bevelen, niet iedereen heeft een V70 D4.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2729
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ach, we zijn net door Duitsland gereden met de caravan en meer dan 50% van de tijd last gehad van inhaalverboden. Dan heb je niet zo veel aan een D4 :( :'( Gelukkig heeft Han dan richting het Noorden nauwelijks last van 8-) .
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”