Joh@n schreef:
V50 R schreef:
Dat ze het ondanks je nette subtiele aanpak nog afwijzen is wel bijzonder. Wellicht even nagaan welke leasemij het wel toestaat en dan met dat lijstje eens telefonisch contact zoeken over een paar weken...
Volgens mij is het niet alleen aan de leasemaatschappij, maar ook aan de verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij een leasemaatschappij die het misschien wel goed zal vinden, maar in de voorwaarden van de verzekering staat dat zij niets doen als de auto chiptuning heeft ondergaan. Dan kan de leasemaatschappij wel prima zeggen, maar als ik een aanrijding heb kan ik alles zelf betalen. Dan maar iets minder driveability
Ben wel benieuwd welke verzekering je hebt, in de leasevoorwaarden staat bij de grotere leasemaatschappijen dat het niet toegestaan is de auto te tunen, maar niet in de bijbehorende verzekeringsvoorwaarden. Maar goed, er zijn zoveel leasevormen en bijbehorende bepalingen tegenwoordig dat jij wellicht een andere constructie hebt.
In de basis is het een accessoire, ondersteunt door Volvo NL met garantie behoudt, waardoor het meestal geaccepteerd wordt, net als bij abt van audi/vw destijds. (Al zijn ze daar later mee gestopt vanwege de vele problemen.

)