Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Het gaat ook meer over de prijs wat je betaald voor de D4 VEA waar je maar 10 pk en 40 Nm extra krijgt.

190 pk -> 200 pk en 400 Nm -> 440 Nm
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8503
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Iedereen is toch vrij om te beslissen of ze die prijs eran willen spenderen of niet ?

Er zijn andere aanpassingen aan een auto die nog minder effect hebben op het weggedrag, bvb een spoiler of wrappen, velgen spuiten enz..
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

BlackcurrantV70 schreef: Polestar geeft mijn XC70 215pk ipv 163 (als Polestar in Belgie zou toegelaten zijn).

Ik vind dit niet van 16" naar 16" voor de prijs van 18".....
Daar heb je een punt, bij die 163 pk D3 en de 163pk twin engine is er een meer dan substantiële de vermogens toename. Zo groot dat het ook weer lastig te begrijpen is maarja ben geen marketeer he.

Het mij om de upgrades waar er nauwelijks vermogens toename is maar waar vooral de automaat een stukje lekkerder met de auto samenwerkt, ik denk dat dit standaard zou moeten zijn maar inderdaad aan iedereen de vrije keuze

Nu die tuning nog op jouw auto....
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8503
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tja die tuning op mijn XC70 is al lang een doorn in het oog...

Voordelen :

Een veel lekkerdere motorcurve, meer rijplezier.

Nadelen :

Geen Polestar in Belgie, dus alleen officieuze tuning is mogelijk, dus verloes ik elke coulance mogelijkheid mocht ik ooit problemen krijgen.
Na iedere beurt is de tuning weg wegens seervice 2.0 en kan ik terug naar de tuner
Niet wettelijk toegelaten in Belgie, dus enig risico op serieuze problemen (auto voldoet niet meer aan het gelijkvormigheidsattest.
Als de technische controle ooit met uitlezen begint, mogelijk problemen bij jaarlijkse keuring.
De vermogenstoename is louter biven de 3000rpm, daar ik veelal op koppel rijd, zou ik alleen bij stevig doortrekken het verschil duidelijk voelen (denk ik toch)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

BlackcurrantV70 schreef: Tja die tuning op mijn XC70 is al lang een doorn in het oog...

Voordelen :

Een veel lekkerdere motorcurve, meer rijplezier.

Nadelen :

Geen Polestar in Belgie, dus alleen officieuze tuning is mogelijk, dus verloes ik elke coulance mogelijkheid mocht ik ooit problemen krijgen.
Na iedere beurt is de tuning weg wegens seervice 2.0 en kan ik terug naar de tuner
Niet wettelijk toegelaten in Belgie, dus enig risico op serieuze problemen (auto voldoet niet meer aan het gelijkvormigheidsattest.
Als de technische controle ooit met uitlezen begint, mogelijk problemen bij jaarlijkse keuring.
De vermogenstoename is louter biven de 3000rpm, daar ik veelal op koppel rijd, zou ik alleen bij stevig doortrekken het verschil duidelijk voelen (denk ik toch)
Ik zou eens gaan rijden in een 215 pk twin turbo D5. Ben er van overtuigd dat de tuning dan niet lang op zich zal laten wachten. Zou het in gewoon in overleg met de dealer doen. Die weten (net als Volvo BE) dat de auto eigenlijk mechanisch gewoon een 215 pk versie is die polestar weer naar ca 230 pk brengt. Coulance zal toch vooral bij de dealer vandaan moeten komen cq door hen geïnitieerd worden. Ik heb in NL wel eens een nieuwe Volvo gekocht bij de dealer, met rica tuning gewoon op de bestelbon. Denk wel dat het verstandig zou zijn om voor Rica te gaan kan je de software er na een beurt gewoon weer zelf opzetten.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8503
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb tijdens de factory tour in 2012 even met een D5 Xc70 gereden en toen voelde ik weinig verschil, maar op dat "circuit" kon je ook niet erg lang doortrekken om in het gebied te komen waar het verschil echt gamaakt wordt (boven 3000rpm).

We zien wel, voorlopig ben ik er nog niet helemaal uit, mijn keuze zou zeker Polestar zijn, maar aangezien dat niet kan op een Belgische auto, zou Volvotune een mogelijkheid zijn.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

In zweden kan je die d5 twin engine met polestar de fabriek uit laten rollen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29561
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Misschien kan dat binnenkort ook in meer landen nu Volvo Polestar heeft overgenomen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik zie op de Polestar website alleen de "D4 Drive-E" staan voor mijn V60, en daar staat dat deze 163pk heeft, terwijl het toch een 181pk model is?

Ik heb van de dealer een mailtje gehad dat ik van 181 naar 200pk zou gaan, maar dat is bij Polestar niet terug te vinden? Of kijk ik er overheen?

Ergens is het wel interessant, maar aan de andere kant ga ik nog max anderhalf jaar in deze auto rijden, dat maakt het weer een beetje zonde... Iemand met een V60 D4 automaat die het al wel heeft laten doen? Of een dealer die er eentje heeft staan?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Je kijkt er overheen !
Bij de "technical specification" 4 regels lager staat 181 pk piek naar 200 pk piek.
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ah, right :-)

Ok, dan blijft nog de vraag over: staat er ergens in Nederland een V60 D4 automaat met deze tuning al uitgevoerd?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Weet iemand of je speciale brandstof moet tanken als je deze tuning uitvoert? Ik mag van de baas alleen gewone brandstoffen tanken (dus geen V-power achting diesels). Mijn maandbedrag zou 10 euro omhoog gaan, dat vind ik nog te doen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

V50 R schreef: Kan gewoon op std diesel van de witte pomp. 10euro valt idd mee, welke lease zit je als ik mag vragen?
Mijn auto is van Leaseplan NL. Misschien is de prijs nog afhankelijk van ons contract en de resterende looptijd. Ze vonden het iig geen probleem om deze tuning toe te passen. Dus ik zit er ernstig over na te denken om het te doen. De Pk winst is dan wel minder hoog dan gewenst, maar het extra koppel en de gas-response is ook wat waard (heel veel).
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

De Polestar D4 GT8 software tuning is vanmorgen geïnstalleerd!
In de stromende regen heb ik het nog niet kunnen testen.
De indruk is wel, dat hij er in het middengebied als de brandweer vandoor wil.
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Daar hoop ik ook op. Morgen mag die van mij aan de USB kabel :) Krijg je er eigenlijk een badge bij? ZO van, zie mij lekker Polestar getuned zijn....
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Ja, je krijgt er een Polestar badge bij.
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Als de dealer geen doosje heeft liggen moet je de auto registreren bij Polestar. Je krijgt dan met de post een doosje met wat spulletjes er in.

Afbeelding

Afbeelding

Die andere moet je iets meer dan software aanschaffen ..

Afbeelding

:P
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Ok, dealer had dus geen pakketje liggen, dus dan maar bij Polestar geregistreerd. Moet er wel nog een tijdje op wachten. Maar goed, de software is al actief. Ik merk dat op de snelweg het extra koppel zorgt voor soepelere inhaalacties. Bij normaal rijden (<1800 rpm) voel ik niet veel verschil, maar dat was ook niet te verwachten. Gasresponse is mi. ook niet veel verbeterd. Maar misschien verwacht ik teveel (zal wel turbo-gat ofzo zijn). Het is in ieder geval nog steeds zo dat er een vertraging van 0.5-1 sec zit tussen gas indrukken en dat de toeren echt significant omhoog gaan. Boven de 1800 rpm is dit overigens wel beter. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, ook omdat de leasemaatschappij netjes meewerkte. En het kost me niet eens 795,-, dus schijnbaar vindt de leasemaatschappij dat er een restwaarde zit in deze tuning.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”