Roetfilter achteraf
-
- 2nd Gear member
Weet iemand of het mogelijk is om achteraf een roetfilter te plaatsen op de Volvo S40 2.0D? Het wordt nu gesubsidieerd en ik zou dus wel willen weten wat je nu zelf moet betalen voor plaatsing van een roetfilter achteraf (als dit mogelijk is).
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Het kost alleen maar geld, en ik zie er zelf niet zoveel voordelen van in.
De levensduur van zo'n roetfilter is zo'n 150.000-200.000 km, die van je Volvo langer.
En je auto gaat meer brandstof verbruiken.
Het kost alleen maar geld, en ik zie er zelf niet zoveel voordelen van in.
De levensduur van zo'n roetfilter is zo'n 150.000-200.000 km, die van je Volvo langer.
En je auto gaat meer brandstof verbruiken.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op de S40/V50 zit een roetfilter met een additief, er zijn daardoor dus ook onderhoudskosten aan, maar.... alle kleine beetjes helpen.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Misschien omdat er mensen zijn die zich om het milieu bekommeren?volvoruud schreef:Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Contacteer:
oja ::oops:
-
- 2nd Gear member
Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).
Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
-
- 5th Gear member
Eerlijk gezegd vind ik het nogal belachelijk dat Volvo niet standaard een roetfilter monteert. Ze pretenderen namelijk om het milieu te geven (zoals iedere autofabrikant eigenlijk). Peugeot bijvoorbeeld monteert al jaren roetfilters standaard op een flink aantal modellen. Zo rijden wij als sinds 2001 met een roetfilter
Thom

Thom
-
- 2nd Gear member
Ik vind het idd ook erg vreemd van een bedrijf als Volvo. Misschien dat ze verwachten dat iedereen aan het milieu h=gaat denken en die dingen dan toch aanschaft ook al kosten ze dan "maar" 600 Euro (klopt deze prijs wel?).Nu zal Volvo wel kwaliteit leveren an daar betaal je dan ook voor, maar is 600 Euro voor een roetfilter redelijk?
-
- 2nd Gear member
Toen ik mijn auto bestelde (november 2004) stond het roetfilter wel op de optielijst maar kon het volgens de dealer 'tot nader order' niet geleverd worden. Dus als ik het bestelde zou ik mogelijk maanden langer op mijn auto moeten wachten. Logischerwijze dus maar achterwege gelaten.
-
- 2nd Gear member
het is wel mogelijk om zelf een roetfilter tussen je uitlaatsysteem te zetten. maar het is een hoop werk, moet hem zelf passend maken (uitlaat doorslijpen, lassen) en je motormanagement moet uiteindelijk ook aangepast worden wat weer een taak is voor de dealer.
maar de prijs van een roetfilter ligt dacht ik toch hoger dan die 600 euro.. dit is alleen de subsidie die de overheid op het bpm bedrag geeft als je een nieuwe auto met roetfilter koopt.
maar de prijs van een roetfilter ligt dacht ik toch hoger dan die 600 euro.. dit is alleen de subsidie die de overheid op het bpm bedrag geeft als je een nieuwe auto met roetfilter koopt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Deze had ik even gemist, dit is een tamelijk onzalige suggestie, jij verkloot je eigen uitlaat/auto, en je bedicht de dealer een onmogelijke taak toe om iets aan te passen wat niet aangepast kan worden....turbo schreef:het is wel mogelijk om zelf een roetfilter tussen je uitlaatsysteem te zetten. maar het is een hoop werk, moet hem zelf passend maken (uitlaat doorslijpen, lassen) en je motormanagement moet uiteindelijk ook aangepast worden wat weer een taak is voor de dealer..
Een roetfilter kost bij Volvo zo'n € 1.200,-- af fabriek, door subsidie betaal je er nu zo'n € 500,-- voor.turbo schreef:maar de prijs van een roetfilter ligt dacht ik toch hoger dan die 600 euro.. dit is alleen de subsidie die de overheid op het bpm bedrag geeft als je een nieuwe auto met roetfilter koopt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).
-
- 2nd Gear member
Dat denk ik niet. Ik ben al maanden voor ik besloot de S40 te kopen begonnen met samenstellen op de Volvo site. Aan het begin stond er voor de roetfilter een prijs van 0 Euro. Dit was zelfs zo tot de dag voor ik naar de dealer ging. Bij de dealer stond er blijkbaar een bijgewerkte versie waar het roetfilter 600 Euro kost. Gelijk gevraagd waarom dit zo was en de dealer vertelde mij dat het nog niet zeker was of de subsidie rond zou komen. Dus het filter zou gratis zijn als de subsidie er zou komen. Daarna heb ik niet meer gekeken omdat het toch niet meer voor mij opging.bart simpson schreef:Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).
Dus of ik kreeg de foute info van de dealer of het roetfilter kost nu 1200 Euro?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op dit moment kost een roetfilter € 1.200,-- --/-- € 700,-- (die subsidie) = € 500,-- extra op de S40/V50 1.6D en op de S40/V50 2.0Ddcc schreef:Dat denk ik niet. Ik ben al maanden voor ik besloot de S40 te kopen begonnen met samenstellen op de Volvo site. Aan het begin stond er voor de roetfilter een prijs van 0 Euro. Dit was zelfs zo tot de dag voor ik naar de dealer ging. Bij de dealer stond er blijkbaar een bijgewerkte versie waar het roetfilter 600 Euro kost. Gelijk gevraagd waarom dit zo was en de dealer vertelde mij dat het nog niet zeker was of de subsidie rond zou komen. Dus het filter zou gratis zijn als de subsidie er zou komen. Daarna heb ik niet meer gekeken omdat het toch niet meer voor mij opging.bart simpson schreef:Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).
Dus of ik kreeg de foute info van de dealer of het roetfilter kost nu 1200 Euro?
-
- 2nd Gear member
Ja, ik heb net even gekeken. Klopt dat het nu 500 kost. Dan zal het toen waarschijnlijk een fout geweest zijn, want ik weet zeker dat er 0 Euro stond. Heb toen zelfs enkele combinaties uitgedraaid.
Maakt ook niet meer uit. Ik heb geen roetfilter, that's it.
Maakt ook niet meer uit. Ik heb geen roetfilter, that's it.