Goeiemorgen allemaal,
Heerlijk op vakantie, bij het boodschappen doen even de achterbank neergeklapt.
Toen we de bank weer op wilde klappen bleek de gordel in de gordelvergrendeling te zijn gevallen.
WEet iemand een oplossing op internet is niets te vinden en geen volvo dealer in de buurt
gordel achterbank vergrendeld
- V40OceanRacer
- 1st Gear member
Geen idee, maarrruuuhh stuur ff een mail aan je dealer. Die weet het vast welDucksen schreef: Goeiemorgen allemaal,
Heerlijk op vakantie, bij het boodschappen doen even de achterbank neergeklapt.
Toen we de bank weer op wilde klappen bleek de gordel in de gordelvergrendeling te zijn gevallen.
WEet iemand een oplossing op internet is niets te vinden en geen volvo dealer in de buurt
MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
-
- 1st Gear member
Ik had ze al gebeld. Achterbank moet gedemonteerd worden maar dan kun je zelf niet zeggen ze dus zoek een dealer op.
Eigenlijk niet echt geholpen en we kunnen het dus ook zelf niet oplossen lekker handig weer. Ondertussen op 60km een volvo dealer gevonden. Probleem uitgelegd maar heeft totaal geen tijd. Over een week miisschien 1,5 dat hij tijd heeft om even te kijken. Maar is moeilijk enzo. Bijna in staat om de boel door te snijden maar dan zul je zien dat ik een heel nieuw leuning gedeelte moet kopen ofzo.
Eigenlijk niet echt geholpen en we kunnen het dus ook zelf niet oplossen lekker handig weer. Ondertussen op 60km een volvo dealer gevonden. Probleem uitgelegd maar heeft totaal geen tijd. Over een week miisschien 1,5 dat hij tijd heeft om even te kijken. Maar is moeilijk enzo. Bijna in staat om de boel door te snijden maar dan zul je zien dat ik een heel nieuw leuning gedeelte moet kopen ofzo.
Laatst gewijzigd door Ducksen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
begrijp het niet goed? je kan je achterbank niet meer omhoog doen omdat de gordel is ingeklikt?
je kan er niet bij met een stok om de gordel te ontgrendellen? of door aan de gordels een ruk te geven zodat het mechanisme ontspant?
je kan er niet bij met een stok om de gordel te ontgrendellen? of door aan de gordels een ruk te geven zodat het mechanisme ontspant?
-
- 1st Gear member
De achterbank aan de bijrijderskant heeft een ingebouwde gordel.we hebben alleen de rugleuning plat gedaan om iets te vervoeren. Geen gordel vast geklikt. De gordel staat nu vergrendeld en vol op spanning om een of andere reden en is niet los te krijgen. De rugleuning kan nog ongeveer 10 cm naar boven maar het mechanisme zit in de leuning zelf. In de gordel zit bijna geen beweging. Je hoort het we'll direct klikken. 

-
- 4th Gear member
ik begrijp je eigenlijk nog steeds niet hoor . heb juist bij mijn wagen geprobeerd de achterbank gaat altijd omhoog ook al zou je gordels geblokkeerd zijn . je gordels hangen los zeg je zelf en doet de bank omlaag dan gaan de gordels uitrekken en als ze dan geblokkeerd zouden zijn dus niet mee oprollen als je de achterbank omhoog doet blijft er gewoon wat gordel dubbel zitten toch?
- lint
- Geartronic member
Als de dealer geen tijd heeft op korte termijn, kan je na toestemming van Volvo naar een lokale garage om het probleem te laten oplossen
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 4th Gear member
Als het de middenste gordel is die kan je langs achterkant zetel eruit halen! heb ik al gezien ! daar zit een plastieke kap op die herrie maakt misschien moet je daar eens goed met je hand op kloppen zodat ie los schiet.
- Get!em
- 3rd Gear member
Zelfde probleem hier:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=186087
Mogelijke oplossing: leuning nogmaals platklappen en weer met kracht terug in zijn positie duwen.
Niet aan de gordel zelf zitten, want dan kan hij alleen maar strakker gaan zitten.
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=186087
Mogelijke oplossing: leuning nogmaals platklappen en weer met kracht terug in zijn positie duwen.
Niet aan de gordel zelf zitten, want dan kan hij alleen maar strakker gaan zitten.
-
- 1st Gear member
ik denk inderdaad dat er niet veel anders op zit dan de gordel door te knippen ben nu al de hele dag bezig maar de lokale volvo dealer wil en kan over 1,5 week misschien pas kijken en begrijpt geen Engels. Het gaat om de gordel die in de rugleuning zit met het span mechanisme. Twee gordels aan de buitenkant heb je inderdaad geen last van die hangen overal naast. Ik ga nog even zoeken of ik de stoel of achterkant van de bank los kan halen anders snij ik hem maar door zit niet veel anders op voor de terugreis morgen twee lokale garages werken niet aan volvos. Haha tres complex.
- diesel01
- Geartronic member
Indien je hem door snijd weet je zeker dat het kapot is, eenmaal met grof geweld de bank een swieper naar achteren geven gaat het misschien doen.
In dit soort gevallen word ik na een uurtje flauwekullen recalcitrant en geeft het gewoon een schup, 9 van de 10x helpt dat de 10e kost het geld.
In dit soort gevallen word ik na een uurtje flauwekullen recalcitrant en geeft het gewoon een schup, 9 van de 10x helpt dat de 10e kost het geld.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredraket
- 4th Gear member
Dat stopje zit toch wat hoger? Ik zou inderdaad Volvo Assistance inschakelen en die lokale dealer ervoor laten vliegen. Een erg klantonvriendelijke reactive van zo'n man. Pas tijd over anderhalve week.....
Ik begrijp dat je ergens in Frankrijk zit?
Ik begrijp dat je ergens in Frankrijk zit?
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool