Een D5 is pas ingereden op 250 K Km lees ik?
De motor misschien, maar hoe zit het met de rest errond?
Die automaat, is die gevoelig? Wanneer wordt zoiets vervangen?
Zelfs perfect onderhoud houdt normale slijtage niet tegen.
en wat te denken van een airco? Remmen, vliegwiel?
Of neem je die kosten mee op het moment dat je besluit voor zo een wagen te gaan? Binnen de twe ejaar ga je snel een paar duizend op tafel moeten leggen, lijkt me?
Mijn 2.0D is 9, 160 K km, ik wil hem nog 3 jaar houden, en daarom heb ik een budgetje van 3000 euro opzij gelegd, spijtig genoeg ging mijn koppeling kapot en kostte me dat al 2000 euro.
Op zoek naar V50 Diesel, automaat, tips & adviezen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Klopt, maar de auto waar ik naar refereer heb je zelf initieel gepost en is een V50....bord4kop schreef: Nee, dat niet, maar als ik een V70 zou moeten kiezen, neem ik toch liever een 5-serie (moet ik nu rennen)


Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Zelf heb ik een V50 D5 gekocht bij 217 k km. Nu ben ik bij 410 k km. Naast het normale dealer onderhoud de volgende vier issues gehad:BG_Volvoforum schreef: Een D5 is pas ingereden op 250 K Km lees ik?
De motor misschien, maar hoe zit het met de rest errond?
Die automaat, is die gevoelig? Wanneer wordt zoiets vervangen?
Zelfs perfect onderhoud houdt normale slijtage niet tegen.
en wat te denken van een airco? Remmen, vliegwiel?
Of neem je die kosten mee op het moment dat je besluit voor zo een wagen te gaan? Binnen de twe ejaar ga je snel een paar duizend op tafel moeten leggen, lijkt me?
Mijn 2.0D is 9, 160 K km, ik wil hem nog 3 jaar houden, en daarom heb ik een budgetje van 3000 euro opzij gelegd, spijtig genoeg ging mijn koppeling kapot en kostte me dat al 2000 euro.
1. Wervelklep stangetje ging los en deze beter bevestigd. Stangetje kost EUR 5.
2. Tweemaal de condensor van de airco laten vervangen. Bekend kwaaltje van de V50. Dure reparatie
3. Afstand magneetkoppeling verminderd door drie tikken met een hamer op de juiste plaats.
4. Bij 390 k km de autmomaat laten powerflushen in Uden (schokte flink bij terugschakelen van 3 -> 2). Dit heeft prima geholpen.
Kortom weinig problemen naar mijn idee voor een dergelijke km stand.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Wat ik heb gehoord van een automaatrevisiebedrijf is dat de automaten bij de V50 veel sterker zijn dan die van de V70. 

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Henielma,
djesus dat is inderdaad weinig slijtage.
Mag ik vragen welk soort rijder jij bent, ik moet toegeven dat ik hem wel af en toe de sporen geef.
Heb pas de koppeling moeten laten vervangen , die was defect geraakt omdat het 2massvliegwiel defect was geraakt, dus ook dat 2 maasavliegwiel is tegelijkertijd vervangen.
Nu weet ik niet of een automaat dat ook heeft, plus als dat 2 massavliegwile niet defect was geraakt, dan was waarschijnlijk de koppeling ook niet aan evrvanging toe geweest.
Condensor ook al laten vervangen ja, maar dat is geen slijtage, gewoon slecht ontwerp mijns inziens.
Zitten na 400K km nog altijd de originele remmen op je wagen?
djesus dat is inderdaad weinig slijtage.
Mag ik vragen welk soort rijder jij bent, ik moet toegeven dat ik hem wel af en toe de sporen geef.
Heb pas de koppeling moeten laten vervangen , die was defect geraakt omdat het 2massvliegwiel defect was geraakt, dus ook dat 2 maasavliegwiel is tegelijkertijd vervangen.
Nu weet ik niet of een automaat dat ook heeft, plus als dat 2 massavliegwile niet defect was geraakt, dan was waarschijnlijk de koppeling ook niet aan evrvanging toe geweest.
Condensor ook al laten vervangen ja, maar dat is geen slijtage, gewoon slecht ontwerp mijns inziens.
Zitten na 400K km nog altijd de originele remmen op je wagen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Automaat heeft geen dualmass vliegwiel, maar een koppelomvormer.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8460
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
400.000km met dezelfde remmen, wees nou even serieus...BG_Volvoforum schreef: Henielma,
Zitten na 400K km nog altijd de originele remmen op je wagen?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28843
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk maar je weet het maar nooit.BlackcurrantV70 schreef:400.000km met dezelfde remmen, wees nou even serieus...BG_Volvoforum schreef: Henielma,
Zitten na 400K km nog altijd de originele remmen op je wagen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27112
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 5traps kan minder hebben dan bijvoorbeeld de iets latere 6traps.kevinwalter schreef: Wat ik heb gehoord van een automaatrevisiebedrijf is dat de automaten bij de V50 veel sterker zijn dan die van de V70.![]()
Koppel is niet voor niets begrensd op 340 nm. Wellicht is de bak wel betrouwbaarder
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D