watervlekken, zandvlekken

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
batalok
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 01.06.2013 - 18:18

Gisteren ontdekte ik na mijn zwarte S60 gewassen te hebben, watervlekken, zandvlekken. Het gaat er niet uit met was (Black) noch met polish and wax van Sonax Nano. Wat nu?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Je koopt klei, een DAP, fatsoenlijke polish kortom de hele rim ram en gaat los op die auto. Eerst goed ontvetten, daarna los met de klei en daarna de polish en je zult zien, hij lijkt wel herboren. Sonar is leuk en ik wil het niet afkraken maar er is spul op de markt wat vele malen beter is. Ga eens te rade bij onze Steve van driven2shine.nl!! Hij is forumsponsor en zeer kundig als detailer......hij is beroeps, kijk maar eens op zijn site.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28182
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je kan geen gratis demo behandeling aanbieden met je DAP na de vakantie?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

V70/2.4D/2003 schreef: Je koopt klei, een DAP, fatsoenlijke polish kortom de hele rim ram en gaat los op die auto. Eerst goed ontvetten, daarna los met de klei en daarna de polish en je zult zien, hij lijkt wel herboren. Sonar is leuk en ik wil het niet afkraken maar er is spul op de markt wat vele malen beter is. Ga eens te rade bij onze Steve van driven2shine.nl!! Hij is forumsponsor en zeer kundig als detailer......hij is beroeps, kijk maar eens op zijn site.
Grappig Sonax is de laatste twee jaar met stappen vooruit gegeaan, zeker de "extreme" series.
Ik noem als voorbeeld de polymer netshield, een top sealant!
En de Soanx xtreme brilliant shine detailer, wat een beading en sheeting!
Er is niet zo heel veel spul op de markt voor deze prijs dat beter is..........

Feit is wel dat de TS zal moeten polijsten om het resultaat te behalen wat hij voor ogen heeft.
Glans ontstaat eigenlijk alleen door polijstwerk, een wax of sealent of coating is dan alleen de welbekende kers op de taart.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
batalok
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 01.06.2013 - 18:18

Dan rest mij niets anders dan Steve te raadplegen.
De Sonax PN is overigens een prima product. Helaas heb ik daar nu niets aan (ik heb hem).
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”