Beste forum leden,
Ik heb in het verleden al eea aan nuttige informatie van dit forum kunnen halen, nu heb ik een vrij specifieke vraag waar jullie me misschien mee zouden kunnen helpen.
Ik ben met zeer beperkt budget (€5000,-) op zoek naar een stevige auto en heb nu eigenlijk mijn oog laten vallen op de S80 D5 (heb in het verleden tot groot genoegen een S60 D5 gehad).
Met een dergelijk budget is het aanbod nogal beperkt en kom je snel uit bij exemplaren van 15 jaar oud, met rond de 300.000 op de teller.
Nu is mijn vraag; staan deze D5 motoren met 300k+ als betrouwbaar te boek? Kunnen ze zonder problemen nog een jaar of 2/ 50.000 km door? Wat zijn bij S80's van deze leeftijd zaken waar ik bij een bezichtiging extra goed op moet letten?
Ik hoop dat jullie ervaring mij hierin wat verder kan brengen!
Bij voorbaat dank!
Aankoop tips S80
- lint
- Geartronic member
Dat is moeilijk maar het is wel mogelijk om een goede S80 D5 met ervaring te kopen, Letten op de onderhoudshistorie, proefrit maken en een aankoopkeuring door een Volvo dealer laten doen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
Bedankt voor de tips zover!
Ik heb een beetje zitten rondneuzen op het forum en kwam zodoende veel automaat problemen tegen. Ik ga er dus vanuit dat dit de achilleshiel hiel is van deze generatie 80's..
Om het risico van een aankoop van een exemplaar met "foute bak" zoveel mogelijk te beperken zal ik een aankoopskeuring laten doen.
Zijn er buiten dat nog meer onderdelen met verhoogd risico waar ik goed naar moet kijken?
Nogmaals bedankt
Ik heb een beetje zitten rondneuzen op het forum en kwam zodoende veel automaat problemen tegen. Ik ga er dus vanuit dat dit de achilleshiel hiel is van deze generatie 80's..
Om het risico van een aankoop van een exemplaar met "foute bak" zoveel mogelijk te beperken zal ik een aankoopskeuring laten doen.
Zijn er buiten dat nog meer onderdelen met verhoogd risico waar ik goed naar moet kijken?
Nogmaals bedankt
-
- 1st Gear member
Ik heb net mijn S60 ingeruild voor een S80 (autobedrijf van tilburg in deurne.) Deze S60 is niet de nieuwste meer maar rijdt als een trein (dealer onderhouden) met LPG en 175K op de teller. Dus als je een betrouwbare auto wilt en goedkoop rijden....neem contact met 'm op.
Gr Rob
Gr Rob
- Plein69
- 4th Gear member
Automaat hoeft geen probleem te zijn.
Als hij schakelt zonder schokken een geen slip heeft en de lock-up werkt.
Houd bij aankoop rekening met bovenstemotorsteun, baksteun, motorsteun rechts, filters en vloeistoffen en een flush van de automaatbak (€ 300,-)
Hoeveel KM ga je rijden per maand?
Anders is het te overwegen om een 2.4 benzine te nemen.
Verbruik zal iets meer zijn maar de prijs daar en tegen voor een benzine is een stuk gunstiger.
Ik heb mijn S80 uit 2002 eerste eigenaar met 117000 op de teller gekocht voor € 4500,-
Als hij schakelt zonder schokken een geen slip heeft en de lock-up werkt.
Houd bij aankoop rekening met bovenstemotorsteun, baksteun, motorsteun rechts, filters en vloeistoffen en een flush van de automaatbak (€ 300,-)
Hoeveel KM ga je rijden per maand?
Anders is het te overwegen om een 2.4 benzine te nemen.
Verbruik zal iets meer zijn maar de prijs daar en tegen voor een benzine is een stuk gunstiger.
Ik heb mijn S80 uit 2002 eerste eigenaar met 117000 op de teller gekocht voor € 4500,-
Laatst gewijzigd door Plein69 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
-
- Starter
Nogmaals bedankt voor de reacties zover.
Ik zit vwb kilometers per jaar inderdaad op het omslagpunt voor diesel-benzine dus ben naar benzine modellen aan het kijken.
Nu heb ik de volgende vraag,
-welke versie heeft de beste/ betrouwbaarste reputatie? De 2,4 (170pk) 2,4T of 2,9? Ik heb begrepen dat de 2,4 modellen een 5 baks automaat hebben en de 2,9 een 4. Nogmaals, welke hiervan raden jullie aan?
-waar moet ik verder bij benzine motoren nog op letten?
Wederom bedankt!
Ik zit vwb kilometers per jaar inderdaad op het omslagpunt voor diesel-benzine dus ben naar benzine modellen aan het kijken.
Nu heb ik de volgende vraag,
-welke versie heeft de beste/ betrouwbaarste reputatie? De 2,4 (170pk) 2,4T of 2,9? Ik heb begrepen dat de 2,4 modellen een 5 baks automaat hebben en de 2,9 een 4. Nogmaals, welke hiervan raden jullie aan?
-waar moet ik verder bij benzine motoren nog op letten?
Wederom bedankt!
Laatst gewijzigd door Petkep op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.