Op zoek naar een Volvo V50 2.4i

Geleverd vanaf 2003
b4rt
1st Gear member

Beste,

Bij deze zal ik mezelf eerst even voorstellen.

Mijn naam is Bart, ik ben 25 jaar oud en sinds 4 maanden vader van een mooie dochter :love:. Voorheen reden wij in een BMW 1 serie, aangezien we volgend jaar met de auto op vakantie willen is de BMW 120i toch even iets te klein.

4 weken geleden hadden wij een mooie 320i e91 touring aangeschaft, een Dynamic Executive model met ongeveer alles er op en er aan. Dit bleek een miskoop te zijn, er moest een compleet nieuw blok in (t.w.v. € 5000,-). Gelukkig hebben we deze terug kunnen brengen na een hoop gedoe, helaas hebben we hier wel € 1500,- op verloren en staan we nu met lege handen...

1 week geleden hebben we een proefrit gemaakt in een Volvo V50 2.4 uit 2005 en wat was dat een top ervaring! Wat een heerlijke auto en een sublieme motor! Echter moesten we er nog een nachtje over slapen. Helaas was de auto die dag erna verkocht en moesten we weer verder zoeken. Ons budget is ongeveer € 7500,-.

Op dit moment heb ik het de volgende occasion op het oog:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as
Afbeelding

Ik vraag me af of deze auto een bekende is op dit forum? Aanstaande woensdag wil ik er graag een kijkje gaan nemen. Zijn er nog tips wat betreft puntjes waar we goed op moeten letten bij het bekijken van deze auto?

Alvast bedankt :fgrin: !

gr.
Bart
Carfreak
7th Gear member

Motorisch een veilige keuze. Veel koppel en relatief zuinig rijden. Mits goed onderhouden ga je hier nog heel lang plezier van hebben.

Oh ja, de prijs is zo'n 2000 euro te hoog naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door Carfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met de andere motoren die in de V50 geleverd zijn, wel met de 2.4i met geartronic, dat rijd super, soepel en bijna dieseltoerentallen als je rustig toert.

Ik heb voor een vergelijkbare V50 uit 2004 zelfde aankleding, en zo te zien bijna dezelfde nieuwprijs incl afleverbeurt en garantie 6.000 betaald. Maaarrr de mije heeft een ruime 115.000 km meer ervaring, dat drukt de prijs ook wel iets.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
b4rt
1st Gear member

Ons doel is om deze auto aan te schaffen voor 7250,- inclusief nieuwe distributieriem want die was nog niet vervangen.

Komt er nog iets speciaals aan wat betreft onderhoud met deze km stand? is een geartronic bak onderhoudsvrij?
lint
Geartronic member

Mooie en complete V50. De geartronic is niet onderhoudsvrij, periodiek om de 100000 km de bak flushen is aan te raden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Carfreak
7th Gear member

Laat je niet gek maken door de auto :D
7250 is een dealerprijs naar mijn mening. Ik zou particulier echt niet meer dan 6000 euro betalen als ik jou was. Maar het is jouw geld..... Blijf rustig rondkijken. Aanbod in overvloed!
Laatst gewijzigd door Carfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
m-kliko
4th Gear member

Welkom!

Ik heb de Sedanversie van de auto die jij zoekt. (S40 2.4i Geartronic)
Erg fijne auto om te rijden, rustig, maar je kan er ook wel even een beetje de hooligan mee uithangen. 8-) :fgrin: :D

Mijn auto heeft nog maar 45000km ervaring, dus ik kan je op dat vlak niet helpen. (Hij was dan ook wel aardig boven jouw budget...)
Wel lees ik veel goede verhalen over deze motor en ook de Geartronic. Er zijn 2.4i motoren waar een GT aan hangt die meerdere tonnen zijn meegegaan, dus ik denk dat die automaat wel goed is.

Wat ik regelmatig lees en ik zelf ook weleens ervaar, is dat de communicatie met de automaat soms wat spaak loopt. Soms wil je een beetje gas en schakelt ie gelijk terug terwijl dat niet per se nodig was voor jouw gevoel. :-/ Soms wil je even doortrappen en dan schakelt de bak niet terug. :sleep: Ik vind het zelf niet zo storend, maar ik ervaar het wel. Heb zelf ook nog geen verhalen gelezen dat mensen er helemaal gek van werden. Je leert er vanzelf een beetje mee spelen. Maar let dus wel op dat het niet de meest moderne automaat is, maar je krijgt er wel een betrouwbare voor terug. ^_^

Zoals anderen ook al zeiden: Er is genoeg aanbod, dus heb geduld (hoop voor je dat je niet al teveel haast hebt... o.O ) en wacht af tot jouw auto voorbij komt. Heb ik ook gedaan.
De bovenstaande auto die je linkt is particulier. De vraag is of die er happig op is om er een nieuwe distributieriem op te zetten... Dan krijg je het getouwtrek dat hij er misschien niet al teveel af wilt halen van de prijs. Daarnaast heb je dan ook geen invloed waar ze het laten doen. En waarschijnlijk zet de verkoper gewoon hoog in en kijkt hij wat hij ervoor kan krijgen (zou ik ook doen als ik weinig haast had). Ik weet niet zo snel wat de prijzen voor een nieuwe riem, maar vraag eens na bij je lokale volvo-dealer/vakgarage...

Zo even een greep:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as
Oke, ander kleurtje, weet niet of dat erg is? Nette km-stand en misschien krijg je em voor 7250 mee.
Chippen naar 170pk (zelfde motor, alleen andere tuning en andere bakverhouding) en gaan met die banaan! Kan heel gemakkelijk en is veilig om te doen.

Duitser geimporteerd:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
Iets mee km's ervaring. Maar wel iets luxer. Kinderzitjes ingebouwd en leer -> gemakklijker schoon te houden met de kleine.
Recent een hoop vervangen dus lijkt in orde... Maar ik ben geen expert. :whistle:

Hele volledige auto:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
Chippen naar 170pk en gaan. ^_^
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

m-kliko schreef: Wat ik regelmatig lees en ik zelf ook weleens ervaar, is dat de communicatie met de automaat soms wat spaak loopt. Soms wil je een beetje gas en schakelt ie gelijk terug terwijl dat niet per se nodig was voor jouw gevoel. :-/ Soms wil je even doortrappen en dan schakelt de bak niet terug. :sleep: Ik vind het zelf niet zo storend, maar ik ervaar het wel. Heb zelf ook nog geen verhalen gelezen dat mensen er helemaal gek van werden. Je leert er vanzelf een beetje mee spelen. Maar let dus wel op dat het niet de meest moderne automaat is, maar je krijgt er wel een betrouwbare voor terug. ^_^
Eens. Ik schrijf het toe aan het feit dat de vorige eigenaar er ongeveer 260.000 mee gereden heeft en de bak dus op die rijstijl is gaan werken. Ikzelf merk wel eens dat hij wat te traag reageert of bij iets teveel gas geven direct een versnelling lager gaat hangen. soms als ik daar geen zin in heb, bijvoorbeeld bij het oprijden van een snelweg, pak ik de handmatige stand wel eens.

Misschien dat een spoelbeurt en een reset van de bak dit wel iets doen veranderen, maar ik verwacht er niet teveel van.

Je leert er wel mee spelen, ik laat nu tov mijn vorige auot's bijvoorbeeld ook veel eerder het gas los om de auto te laten uitrollen, ik heb het idee dat deze minder afhankelijk is van het afremmen op je motor, maar dat kan ook gevoel zijn.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Fredhead
Geartronic member

Geen idee hoeveel kilometers jij nu met je auto hebt gereden, maar ondertussen zal de bak zich (deels) aan jouw rijstijl aan hebben gepast
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
m-kliko
4th Gear member

sebastiaan84 schreef:
m-kliko schreef: [...]
Eens. Ik schrijf het toe aan het feit dat de vorige eigenaar er ongeveer 260.000 mee gereden heeft en de bak dus op die rijstijl is gaan werken. Ikzelf merk wel eens dat hij wat te traag reageert of bij iets teveel gas geven direct een versnelling lager gaat hangen. soms als ik daar geen zin in heb, bijvoorbeeld bij het oprijden van een snelweg, pak ik de handmatige stand wel eens.

Misschien dat een spoelbeurt en een reset van de bak dit wel iets doen veranderen, maar ik verwacht er niet teveel van.

Je leert er wel mee spelen, ik laat nu tov mijn vorige auot's bijvoorbeeld ook veel eerder het gas los om de auto te laten uitrollen, ik heb het idee dat deze minder afhankelijk is van het afremmen op je motor, maar dat kan ook gevoel zijn.
Mijn voorgaande auto's (met handbak) rolden veel minder lang (mede ook doordat ik altijd aan het afremmen was op de motor).
Afremmen op de motor in handgeschakelde modus kan, maar ik vind em niet erg soepeltjes terugschakelen. Hij koppelt niet erg netjes bij t (handmatig) terugschakelen... Dus dat laat ik dan ook gewoon aan de automatische stand over. :P

Ik laat mijn auto ook altijd lang uitrollen, op de motor afremmen doet de auto niet of nauwelijks en ik merk dat de auto erg lang door blijft rollen. Waar andere auto's nog blijver doorgassen totaan de rotonde stop ik (voor mijn gevoel) ver van tevoren al met gasgeven. Laat em uitrollen, rem wat later, en ik zit weer achter ze bij de rotonde. Zal vast positiever zijn voor t verbruik. ^_^
fredhead schreef: Geen idee hoeveel kilometers jij nu met je auto hebt gereden, maar ondertussen zal de bak zich (deels) aan jouw rijstijl aan hebben gepast
Ik heb nu een kleine 15k gereden, maar merk er niet heel veel van. Bak is nooit geflushed of gereset, zie de noodzaak er niet toe (zeker flushen niet met die km-stand).
Wat ik wel merk is dat de bak soms de gasresponse wat gevoeliger zet als ik wat sportiever aan het rijden ben, maar het kan ook gevoel zijn.
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.

snorremans
5th Gear member

Bij deze http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as zou ik goed opletten, beschrijving klopt niet met de foto's, er zou lederen bekleding in zitten maar op de foto is het Dala T tec. :bandit:
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
b4rt
1st Gear member

Het blijft toch wel erg moeilijk waar je nu goed aan moet doen... Ik ga proberen om morgen even een afspraak te maken bij de particulier met de zwarte V50 2.4i.

In de tussentijd blijf ik overal nog even rondneuzen natuurlijk 8-) !
m-kliko
4th Gear member

Ben benieuwd!

b4rt
1st Gear member

Zou iemand mij kunnen vertellen wat globaal de kosten zijn betreft een distributieriem vervangen? Dat zou het onderhandelen een stuk makkelijker maken :) !
lint
Geartronic member

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Carfreak
7th Gear member

b4rt schreef: Zou iemand mij kunnen vertellen wat globaal de kosten zijn betreft een distributieriem vervangen? Dat zou het onderhandelen een stuk makkelijker maken :) !
Afhankelijk waar je het laat doen. Mijn monteur doet het voor 350 euro maar bij de dealer kan dat zomaar het dubbele zijn. Meestal is het goed om meteen de waterpomp mee te nemen omdat alles toch openligt. Dit wordt bij de dealer echter pas bij de 2e distributiewissel gedaan.
ijsga
5th Gear member

Waterpomp zou ik idd ff mee laten pakken. Je wilt echt niet dat die het begeeft.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
b4rt
1st Gear member

gisteren niet naar de Volvo wezen kijken, de verkoper gaf aan om in het weekend af te spreken.

Verder gaf hij ook aan niet veel meer te zakken met de prijs, dit omdat hij 4 nieuwe banden + APK + twee nieuwe aandrijfhoezen heeft laten doen.

Ik denk dat hij er 7500,- voor gaat vragen exclusief nieuwe distributieriem. Ik zal denk niet meer geven dan 7000,- exclusief distributieriem, wat vinden jullie?
m-kliko
4th Gear member

Ik vind zelf persoonlijk dat hij er teveel voor vraagt.
Idd heeft hij de distributieriem niet laten doen. Auto is 11 jaar oud. Heeft 150k gelopen. Daar kun je toch niet meer de hoofdprijs voor vragen??
Ik heb het idee dat hij niet veel haast heeft met de verkoopt en gewoon afwacht totdat er iemand komt die het er wel voor wilt neerleggen.

Stel jij bent de eerste geïnteresseerde dan zal hij niet gelijk zakken, maar afwachten totdat er meer kijkers komen. Stel dat ze allemaal hetzelfde roepen dat hij misschien zakt.
Dus misschien moeten we collectief op het forum even allemaal tussen de 6k en 6,5k gaan bieden en vervolgens roepen dat hij "veulsteveul!" vraagt. :D

Walter
Geartronic member
Contacteer:

denk dat je moet kijken wat voor vergelijkbare auto's in het land gevraagd wordt. Dan weet je of hij te veel vraagt, heb je ook iets om dat aan hem te laten zien
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”