MartenS40 schreef:
Ik zou me toch ook afvragen hoe het kan dat je auto een volledig gereinigd roetfilter (als het inderdaad goed gebeurt is ie weer als nieuw), binnen twee weken weer vol heeft. Als je 2.0D zo overmatig roet is er toch iets anders mis.
Filter is inmiddels uitgeboord. Ook als ik flink doortrek zijn er geen roetwalmen achter de auto te zien, dus denk dat het wel meevalt dat de auto overmatig roet. En denk ik dat het probleem meer zat in het slecht reinigen van de roetfilter. Overigens geven ze bij volvotune/volvoservice aan dat het reinigen van die roetfilters gewoon een lastige klus is die vaak niet/slecht lukt (echter, zij zien natuurlijk alleen de auto's waarbij het niet gelukt is).
m-kliko schreef:
Is de sensor die het drukverschil meet in het roetfilter misschien kapot?
Als die stuk is kan het regenereren te laat gestart worden, of misschien wel niet.
Het probleem was meer dat de auto bleef regenereren. Er zijn voordat ik besloot om het filter te doorboren, diverse sensors vervangen (dus neem aan ook de sensor die het drukverschil meet). Ik ben 3x naar de volvodealer en bosch garage geweest die het probleem niet definitief konden oplossen. Op een gegeven moment ga je denken.. ik kan alles wel gaan vervangen van de auto en de rekeningen blijven maar komen..