ik heb een v50 2.0d uit 2004 en die is vorig jaar gechipt.
Als het buiten 30 graden of warmer is dan wil ze bij lage snelheden nog wel eens uitvallen.
Als ik bijvoorbeeld op de snelweg rij en er is geen verkeershinder is er niks aan de hand, maar rijden we een file in dan plots stottert ze, radio gaat aan en uit en de verlichting ook.
Dan moet ik snel zorgen dat ik op de vluchtstrook kom want binnen een paar tellen is het compleet afgelopen.
De motor temperatuur lijkt niet te hoog en de anwb heeft haar op zo'n moment al eens uitgelezen maar vond niets.
Op zo'n moment kan ik wel starten maar ze slaat niet aan, soms slaat ze wel aan maar als ik dan gas durf te geven is ze meteen weer weg.
Het enige wat helpt is een half uur af laten koelen en dan start ze als een zonnetje.
De anwb zegt: "meneer dit is de slechtste motor ooit gemaakt en u heeft hem ook nog eens laten chippen, verkoop hem of liever nog breng hem naar een sloop"

i kid you not...

Volvo de Beemd uit Eindhoven zegt: "we kunnen hem een dag of 4 in de garage zetten, diverse dingen erop aansluite en hopen dat het weer gebeurt. We hebben nog nooit zo'n storing mee gemaakt en kunnen niet garanderen dat we iets kunnen vinden"
Begrijpelijk maar ook behoorlijk prijzig

De tuner heeft de volvo al 3x terug gehad van me.
Hij kon niet echt iets vinden en verandere wat kleine parameters.
Indertussen koelde het buiten wat af en de storing bleef weg.
Totdat het dit jaar weer warmer werd...
Wat zijn jullie gedachte?
Heeft het met het chippen te maken, bijv. meer berekeningen in de computer en die wordt met warme dagen te warm?
Of een verkeerde instelling door de tuner?
Het is ook mogelijk dat het probleem er al in zat, de auto was pas een paar maanden in ons bezit voordat ie gechipt werd, maar nog niet met 30 + graden.
Let the wisdome come